استاندارهمدان:
استاندار همدان با اشاره به اجرای ۱۱۸ هکتار گلخانه در سه سال اخیر گفت: این اقدام موثر تحول بزرگی در تولید محصولات گلخانه‌ای و اشتغال دانش آموختگان رشته‌های کشاورزی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۷۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷ 13 June 2021
 استاندار همدان با اشاره به اجرای ۱۱۸ هکتار گلخانه در سه سال اخیر گفت: این اقدام موثر تحول بزرگی در تولید محصولات گلخانه‌ای و اشتغال دانش آموختگان رشته‌های کشاورزی ایجاد کرده است.

به گزارش تابناک همدان، سیدسعیدشاهرخی روز یکشنبه در ستاد گلخانه‌های استان اظهار داشت: بر اساس سند توسعه استان باید سالانه ۷۰ هکتار گلخانه به کشت‌های نوین استان همدان اضافه شود که در این زمینه رشد خوبی داشتیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون هفت شهرک گلخانه‌ای در استان مراحل ساخت و ساز را می‌گذراند که بخشی از آن‌ها در مراحل بهره برداری قرار دارند.

استاندار همدان با بیان اینکه در شرایط خشکسالی باید مصرف آب مدیریت شود گفت: کشت‌های نوین باید در بین بهره برداران کشاورزی ترویج و نهادینه شود.

شاهرخی با قدردانی از عملکرد دستگاه‌های همراه با طرح توسعه گلخانه‌ها خاطرنشان کرد: شرکت‌های خدمات رسان گاز و برق در این خصوص مشارکت خوبی دارند.

او با اشاره به معطل ماندن تعدادی از طرح‌های گلخانه برای دریافت تسهیلات گفت: بانک‌ها با تسهیل فرایند دریافت تسهیلات بهره برداری از گلخانه‌ها را شتاب دهند.

استاندار همدان با ابراز گلایه از عملکرد بانک کشاورزی تاکید کرد: انتظار ما از این بانک تخصصی بیشتر از سایر بانکهاست و تعیین تکلیف واحد‌های گلخانه را باید در اولویت قرار دهد.

شاهرخی از آب منطقه‌ای و جهادکشاورزی خواست مجوز‌های واگذار شده غیرفعال را لغو کرده و آب اختصاص یافته به این واحد‌ها به شهرک‌های گلخانه‌ای استان واگذار شود.

وی تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای تکمیل گلخانه‌های در دست اجرا را ضروری دانست و افزود: مشکلات موجود در این راستا توسط دستگاه‌های متولی احصا و در جلسه آینده بررسی می‌شود. 

استاندار همدان با اشاره به اجرای گلخانه ۳۰۶ هکتاری شهر «کرفس» گفت: راه اندازی این گلخانه در منطقه درگزین تحول بزرگی ایجاد می‌کند که نیازمند همت بیشتر دستگاه‌ها برای تکمیل زیرساخت است. 

شاهرخی همچنین پیشرفت استان در اجرای طرح فراز را خوب ارزیابی کرد و افزود: این طرح باهدف ساماندهی باغ‌های انگور در شهرستان‌ها اجرا می‌شود که تاکنون ۱۲۸ هکتار با دریافت تسهیلات موفق به اجرای این طرح شده اند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار