حمید عرفی یگانه معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان از امدادرسانی به یک کوهنورد ترومایی در ارتفاعات الوند وانتقال وی به مراکز درمانی خبر داد.
کد خبر: ۹۷۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹ 12 June 2021
 حمید عرفی یگانه معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان از امدادرسانی به یک کوهنورد ترومایی در ارتفاعات الوند وانتقال وی به مراکز درمانی خبر داد.

به‌گزارش تابناک همدان، حمید عرفی معاون امداد و نجات این استان با اشاره به وضعیت اضطراری ایجادشده برای مصدوم ترومایی، گفت: ساعت ۱۲:۳۴دقیقه روز جمعه ۲۱خردادماه همراه این زن با شماره سه رقمی ۱۱۲ با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان تماس حاصل نموده و گزارش وضعیت اضطراری ایجاد شده برای وی را ارائه می‌کند.

وی افزود: این مرکز با دریافت اطلاعات کامل از همراه مصدوم وانجام هماهنگی لازم با معاون امداد و نجات، به تیم امداد و نجات کوهستان مستقر در میدان میشان ماموریت می‌دهد که به محل کلاغ لانه در نزدیکی قله الوند عزیمت نموده و اقدامات لازم را برای مصدوم انجام دهند.

عرفی افزود: تیم جستجو ونجات کوهستان سریعا به محل مذکور اعزام و پس از طی مسیر پر فراز ونشیب در مسیر بین کلاغ لانه و تخت نادر به مصدوم دسترسی پیدا می‌کنند و پس از حضور در صحنه مشخص شد که مصدوم دچار تروما از ناحیه پا گردیده است که پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی، آتل بندی و تثبیت وضعیت مصدوم، او را جهت انتقال زمینی آماده‌سازی می‌کنند وبا استفاده از بسکت و باهمراهی کوهنوردان وی را تا پناهگاه دوم در دشت میشان انتقال می‌دهند.
 
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اضافه کرد: از پناهگاه دوم فرد مصدوم را با آمبولانس کمکدار تیم واکنش سریع که در پناهگاه دوم مستقر شده بودند از مسیر صعب‌العبورجاده اضطراری گنجنامه به پایین انتقال داده وتحویل مراکز درمانی نمودند.
 
عرفی یگانه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات اعضای تیم کوهستان که در این عملیات شرکت داشتند، یادآور شد: تیم امدادونجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان همدان بصورت شبانه روزی در پایگاه کوهستانی میدان میشان مستقر و آماده امداد رسانی به مصدومان احتمالی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار