‍ فرماندار همدان در کارگروه تنظیم بازار این شهرستان با موضوع ساماندهی قیمت معاملات ملکی بنگاه‌ها گفت: فضای مجازی نباید مرجع تعیین قیمت در حوزه اساسی‌ترین نیاز‌های مردم باشد
کد خبر: ۹۷۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷ 11 June 2021
 فرماندار همدان در کارگروه تنظیم بازار این شهرستان با موضوع ساماندهی قیمت معاملات ملکی بنگاه‌ها گفت: فضای مجازی نباید مرجع تعیین قیمت در حوزه اساسی‌ترین نیاز‌های مردم باشد

به گزارش تابناک همدان، محمد علی محمدی  تاکید کرد: باید با تعریف مکانیسمی امکان برخورد با سوداگران حوزه خرید، فروش، رهن، اجاره مسکن و زمین در شهرستان همدان برخورد شود.

این مقام مسئول افزود: نباید فضای مجازی مرجع و محل جولان واسطه هاو تعیین قیمت در حوزه اساسی‌ترین نیاز‌های مردم باشند.

وی با بیان اینکه خانه منشا آبرو و مأوای آسایش خانواده است ادامه داد: نباید خانواده‌ای باشد که برای تامین سرپناه از معیشت یا ضروریات زندگی خود بکاهد.

فرماندار همدان پیشنهاد داد: سامانه‌ای با رویکرد تعیین قیمت کارشناسی با رعایت جمیع جهات خرید، فروش، رهن و اجاره مسکن و زمین تعریف شود.

وی خاطر نشان شد: در ساماندهی و صدور مجوز تردد‌های ضروری که همه شهرستان‌های کشور دچار اختلال کاری بودند شهرستان همدان با راه اندازی سامانه‌ای این پروسه را بدون نیاز به حضور متقاضیان در کمتر از ۲ ساعت صادر می‌کند.

این مقام مسئول خواستار شد: سامانه‌ای با لحاظ منطقه، قیمت، متراژ، سال ساخت، قیمت منطقه‌ای و امتیاز ساختمان با اعمال نظر ادارات صمت، مسکن و شهرسازی، اتحادیه و اتاق بازرگانی باید در این خصوص تعریف شود.

وی عنوان کرد: با این کار ضمن ایجاد بانک اطلاعاتی امکان نظارت بر معاملات حوزه مسکن بیشتر، بهتر و آسانتر شده و زوایای پنهان سوداگری را در این حوزه حذف خواهد کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان نیز گفت: با ایجاد این سامانه اعمال سلیقه‌های شخصی در نقل و انتقالات املاک کنترل و بازنگری خواهد شد.

یزدان آزرمی افزود: تا قبل از فصل تابستان مطالعات اجرای این سامانه نهایی و به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار