محمد رحیمی موفق کارشناس اعتباری اداره امور شعب بانک ملی گفت: رویکر بانک ملی به بنگاه‌های تولیدی و مشخصا در احداث طرح‌ها همکاری است که بتواند در کنار تولید کننده باشد.
کد خبر: ۹۷۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ 11 June 2021

شعار سال ۱۴۰۰ بر دو بخش اصلی در حوزه تولید تأکید دارد؛ پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن. حال نظام بانکی به‌عنوان اصلی‌ترین تأمین‌کننده مالی اقتصاد کشور چه نقشی در این زمینه می‌تواند بازی کند؟ این پرسشی است که این گزارش قصد پاسخ به آن را دارد.

به گزارش تابناک همدان،  شعار امسال در ادامه شعار سال‌های گذشته است، البته با این نکته که مهم‌ترین بخش شعار امسال، رفع موانع تولید و حمایت از تولید است.

محمد رحیمی موفق کارشناس اعتباری اداره امور شعب بانک ملی گفت: رویکر بانک ملی به بنگاه‌های تولیدی و مشخصا در احداث طرح‌ها همکاری است که بتواند در کنار تولید کننده باشد.

وی افزود: بانک‌ها واحد‌های تولیدی فعال را تملیک نمی‌کنند، آن چیزی که در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها مبنی بر تملیک واحد‌های تولیدی فعال توسط بانک‌ها مطرح می‌شود، درست نیست و واحد‌هایی که تملیک شده‌اند عموما واحد‌های تعطیل بودند که بانک در راستای عمل به وظایف خود برای بازپس‌گیری بیت‌المال آن‌ها را تملیک کرده است. 

رحیمی موفق خاطر نشان کرد: البته اغلب واحد‌های تملیکی پیش از آنکه به بانک‌ها واگذار شوند به دلایل مختلفی نظیر اختلاف شرکا، ناتوانی رقابت در بازار و... ورشکسته شده‌اند.

کارشناس اعتباری اداره امور شعب بانک ملی گفت: واحد‌های تعطیل در صورت ادامه فعالیت به تملک بانک‌ها در نمی‌آیند: در این نوع تملیک‌ها اسما واحد به نام بانک شده، اما در تملیک صاحب کارخانه باقی مانده تا به فعالیت خود ادامه می‌دهد و از محل درآمد آن واحد بدهی بانک پرداخت شود.

وی تصریح کرد: بانک ملی هبچگاه واحد‌های تولیدی فعال را تملیک و تعطیل نمیکند و بااستفاده از مواد مندرج در قانون تسهیل، رفع موانع تولید و امهال در روش‌های گوناگون بدنبال اعطای فرصت برای بازپرداخت تسهیلات به تولید کننده بوده و به راحت‌ترین شکل امکان برگشت تسهیلات را فراهم میکند چرا که برگشت این تسهیلات امکان اعطای وام به سایر تولیدکنندگان که برای تولید خود نیازبه تزریق نقدینگی رادارند فراهم میکند.

کارشناس اعتباری اداره امور شعب بانک ملی گفت: این بانک از سال ۱۳۸۷ تا کنون برای بدهکارانی که اراده و تمایل به پرداخت وام خود را دارند در سنوات گذشته اقدام به اعطای مهلت برای چندین نوبت نموده است.

بانک ملی در کنار تولید کننده است 

رحیمی موفق در خصوص حمایت‌های بانک ملی جهت رونق تولید عنوان کرد: بانک ملی به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در کنار تولید کننده‌ها بوده و اعطای تسهیلات را تسهیل کرده، یعنی ضمن رعایت قانون و مقررات به دنبال کسب بیشترین بخش تسهیلات را در بخش تولید اعطا کند ضمن اینکه وظایف اجتماعی مثل اشتغال جوانان، اعطای تسهیلات خورد اقشار، وام ازدواج و .. را بر عهده دارد، اما با این حال بیشترین منابع خود را به بخش تولید در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، دامداری و... اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف بانک ملی این است که در روز‌های سخت کنار تولید کننده باشد که بتواند با تزریق منابع مالی چرخه اشتغال را پویا نگه دارد، زیرا رسالت این بانک تسهیل کردن راه تولید و افزایش اشتغال برای تولید کننده است. 

روغن نگین نهاوند، سهم ۷ درصدی در تامین روغن کشور دارد

مومنعلی خزایی  مدیر عامل مجتمع کشت و صنعت خزل گفت: این شرکت یکی از شرکت‌های فعال استان همدان است که با تسهیلاتی که از بانک ملی دریافت کرده است از سال ۱۳۷۵ فعالیت می‌کند.

وی افزود: این شرکت تولید کننده انواع روغن خوراکی در احجام مختلف، انواع کنجاله سویا، آفتابگردان، کلزا –اسید پرب خمیر صابون، لیستین فعال است.

تولید ۴۰ الی ۵۰ درصد ماده اولیه ماء الشعیر بازار ایرن توسط شرکت کاسپین کوهدشت

مجتبی کمازانی مدیر فنی کارخانه کاسپین کوهدشت گفت: این مجموعه از سال ۱۳۹۰ با مشارکت بانک ملی آغاز به کار کرد و امروزه بزرگترین واحد تولید کننده مالت کشور است یکی از شرکت‌های بزرگ تامین کننده صنایع غذایی که قبل از احداث مجموعه فراورده های تولیدی به صورت وارداتی نیاز کشور تامین می‌شود، اما امروزه با فعال شدن این شرکت شاهد همکاری و رونق شرکت‌های بزرگ هستیم.

وی افزود: تامین کننده مواد اولیه ماءالشعیر برای شرکت هایی، چون بهنوش و جوجو هستیم که خوشبختانه طرح بدون خواب به صورت سه شیفت از زمان بهره برداری فعال بوده و در صدد ارتقاع هستیم.

کمازانی در خصوص ظرفیت شرکت گفت: ظرفیت فعلی سالانه ۲۱ هزار تن مالت جو است که با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که در حال اجرا هستند این ظرفیت درآینده نزدیک به ۳۰ هزار تن خواهد رسد.

وی در خصوص اشتغال افراد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با مجموعه در ارتباط هستند گفت: این طرح باعث اشتغال ۵۵ نفربه صورت مستقیم و حدود ۲۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم است. 

کمازانی در خصوص نقش بانک ملی در شرکت کاسپین گفت: طرح از روز اول با مشارکت بانک به صورت تسهیلات آغاز شده که با توجه به تغییر قیمت‌ها و نوسانات بازار اقساطی که توانایی باز پرداخت در تاریخ مقرر را نداشتیم بانک با امحال آن‌ها و تقسیط مناسبی که برای بدهی‌ها انجام داد امروزه شاهد به ثمر رسیدن طرح شدیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار