‍ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت:انتخابات نشان دهنده رشد فرهنگی سیاسی مردم است.
کد خبر: ۹۶۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷ 09 June 2021
 جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان بهار با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، ائمه جمعه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار و جمعی از مسئولین در محل فرمانداری تشکیل گردید.

به گزارش تابناک همدان، در این جلسه نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه باید نیاز‌ها و مشکلات استان توسط مسئولان و فعالان عرصه‌های مختلف جمع‌آوری شده تا از دولت آینده مطالبه شود گفت: دولت‌ها باید شنونده حرف مردم و حلال مشکلات آنان باشند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی افزود: در دو سال اخیر بنای شورای انقلاب فرهنگی بر احیای منزلت شورای فرهنگ عمومی بود و با وجود آن که نقشه مهندسی کشور هم در سال ۹۲ و هم در سال ۹۳ توسط دولت‌های مختلف ابلاغ شده،  اما تا به امروز اقدامی برای اجرایی شدن آن صورت نگرفته است.

وی افزود: بخشی از این نقص به جایگاه شورا در استان‌ها و شهرستان‌ها باز می‌گردد که البته در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در راستای پیدا کردن جایگاه قانونی این شورا انجام شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در مصوبه جدید، شورا جایگاه قانونی قوی پیدا خواهد کرد گفت: مصوبات جدید شورای فرهنگ عمومی در حکم قانون و لازم‌الاجرا است و قانون محسوب می‌شود و عدم اجرای آن تخلف محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید منطبق بر قوانین و اسناد بالادستی باشد و مجموعه‌هایی مانند نخبگان به اعضای شورای فرهنگ عمومی افزوده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه که شورای فرهنگ عمومی باید محور مدیریت فرهنگ در هر منطقه باشد، مطرح کرد: ۱۱ استان از جمله همدان به عنوان پایلوت انتخاب شده‌اند تا سند فرهنگی در آن‌ها بومی‌سازی شود.

شعبانی با اشاره به اینکه گام اول در حوزه شناسایی اولویت‌های فرهنگی است گفت: یکی از مشکلات شناسایی شده در همدان بحث حرکت جامعه به سمت پیری و کاهش جامعه جوان است.

وی بالا رفتن آمار طلاق را مشکل بعدی در استان معرفی کرد و گفت: شناسایی و رفع این مشکلات جز وظایف شورا است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اگر در استان فعالان عرصه‌های مختلف و مدیران، برنامه‌های کلان اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دارند، باید کمبود‌ها و نیاز‌ها را جمع‌آوری کنند عنوان کرد: با جمع‌آوری این نیاز‌ها آن را از دولت آینده، فارغ از آن که چه کسی انتخاب می‌شود مطالبه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید حرف مردم را به دولت برسانیم گفت: به طور مثال نبود صنایع تبدیلی در بهار، شناسایی کانون‌های بوی نامطبوع و رفع آن در بهار و جاده غار علیصدر می‌تواند از مطالبات جدی و اصلی در این منطقه از دولت آینده باشد.

وی اظهار داشت: انتخابات نشان دهنده رشد فرهنگی سیاسی مردم است و امروز لازم است که همه برای شکل‌گیری مشارکت حداکثری تلاش خود را به‌کار گیرند.

وی تصریح کرد: مشارکت حداکثری دارای اثرات فراوانی است که یکی از آن‌ها ایجاد سرمایه اجتماعی برای دولت آینده در عرصه‌های بین‌المللی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار