‍ معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان در کارگروه صندوق بیمه روستایی و عشایری این شهرستان گفت: یکی از راه‌های تضمین رفاه اجتماعی روستائیان کمک به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن می‌باشد.
کد خبر: ۹۶۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸ 09 June 2021
‍ معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان در کارگروه صندوق بیمه روستایی و عشایری این شهرستان گفت: یکی از راه‌های تضمین رفاه اجتماعی روستائیان کمک به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن می‌باشد.

به گزارش تابناک همدان، وی با بیان اینکه می‌توان از پیامد‌های مخرب خشکسالی هم در جهت بیمه کشاورزان بهرمند شد افزود: پیشنهاد‌های تشویقی برای گسترش بیمه شوندگان روستایی پیش بینی شود.

یزدان آزرمی عنوان کرد: آثار تکمیل بیمه شدگان روستایی، عشایری و کشاورزی فاقد بیمه در بلند مدت عیان شده و آثار اجتماعی و رفاهی خود را نشان خواهد داد.

وی اضافه کرد: اگر بیمه روستائیان به صورت یک جنبش اجتماعی با هدف تکمیل بیمه روستائیان اجرایی و در دستور کار قرار موضوع ماندگاری ساکنین در روستا‌ها بیشتر خواهد شد.

این مقام میئول تاکید کرد: کارگزاران یکی از مولفه‌های اصلی صندوق بیمه روستایی هستند که در این سال‌ها با کسب تجربه نقش بارزی ایفا کرده دارند.

وی خواستار اعمال ایده‌های نوین و فاصله گرفتن از روش‌های سنتی در تکمیل بیمه روستائیان شد و ابراز کرد: با معیار‌های جدی، قانع کننده می‌توان گام‌های موثری در این خصوص برداشت.

معاون برنامه ریزی فرمانداری همدان در ادامه گفت: شرایط ویژه‌ای برای احصا و بیمه شدن افراد آسیب دیده و محرومین جامعه در مناطق کمتر برخوردار و روستا‌ها پیش بینی شود.

وی عنوان کرد: پیش بینی دفترچه‌های درمانی، افزایش حقوق مستمری و تجمیع بیمه‌های روستایی مورد تاکید می‌باشد.

آزرمی افزود: علت عدم استقبال از بیمه روستایی بخش شرا بررسی و برنامه ارتقا جایگاه آن برنامه ریزی شود.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: از سال ۸۴ تاکنون ۲۱ هزار و ۴۹۹ نفر در شهرستان همدان تحت پوشش بیمه روستایی قرار گرفتند.

مهدی سماواتی ادامه داد: بخش مرکزی همدان با ۲ هزار و ۸۷ نفر بیمه شده و ۱۴۲ درصد تحقق در سال گذشته در رتبه دوم استان قرار دارد.

وی در پایان عنوان کرد: از کل بیمه شدگان شهرستان همدان ۱۷ هزار ۱۹۴ مورد مرد و ۴ هزار و ۲۴۴ مورد زن می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار