خبر خوش سرهنگ فکری برای مردم همدان
رئیس پلیس راهور استان همدان از اجرای طرح ترخیص فوق‌العاده ۵ هزار خودروی توقیف‌شده در پارکینگ‌های استان خبر داد و گفت: این طرح از (۱۸ خرداد) به مدت دو ماه اجرا خواهد شد و مالکان خودرو‌های توقیف‌شده می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس +۱۰ بدون تشریفات اداری اقدام به ترخیص خودروی خود با شرایط ویژه کنند.
کد خبر: ۹۶۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳ 09 June 2021

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان روز در جمع خبرنگاران گفت: پنج هزار دستگاه خودرو به علت تخلف‌هایی همچون نداشتن بیمه نامه، گواهینامه، بالا بودن میزان خلافی و ناتوانی راننده در پرداخت جریمه و هزینه پارکینگ، هم اینک در پارکینگ‌های استان همدان توقیف شدند.

به گزارش تابناک همدان؛ سرهنگ علی فکری افزود: برخی از رانندگان پس از خرید قولنامه‌ای وسیله نقلیه، خودروی آن‌ها توقیف شده و به علت نداشتن مدارک کافی از جمله سند و کارت خودرو، دسترسی نداشتن به مالک یا همکاری نکردن مالک اصلی برای ترخیص، در پارکینگ مانده است.

وی با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی با حذف فرآیند‌ها و تشریفات، زمینه را برای ترخیص خودرو‌های رسوبی تسهیل کرده و مالکان می‌توانند با مراجعه به ۲۱ دفتر خدمات الکترونیک برای ترخیص خودرو اقدام کنند خاطرنشان ساخت: برای ترخیص خودرو‌های حاضر در پارکینگ نیازی به ارائه بیمه نامه نیست همچنین در این راستا با شرکت‌های بیمه گر به منظور بخشش جریمه دیرکرد بیمه و فراهم کردن زمینه برای بیمه جدید رایزنی شده است.

سرهنگ فکری با بیان اینکه برخی از خودرو‌ها به علت اینکه راننده آن گواهینامه نداشته توقیف شده است که هم اینک مالکان این وسیله نقلیه می‌توانند با آوردن فردی که دارای گواهینامه رانندگی است نسبت به ترخیص خودرو اقدام کنند تصریح کرد: جریمه خودرو‌ها به علت پرداخت نشدن ۲ برابر شده بود که در این طرح جریمه به حالت نخست بازمی گردد همچنین در صورت ناتوانی فرد برای پرداخت یکجا جریمه، این هزینه اقساطی می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان این که برای ترخیص وسیله نقلیه نیازی به پرداخت عوارض شهرداری، هزینه طرح ترافیک و هزینه‌های آزادراهی نیست همچنین این طرح شامل خودرو‌هایی که با دستور قضایی توقیف شده است، نمی‌شود مگر اینکه دستور رفع توقیف توسط قاضی صادر شود یادآور شد: ملاک پلیس راننده خودرو در زمان توقیف وسیله نقلیه بوده و بدون ارائه سند و کارت، خودرو ترخیص می‌شود.

فکری با بیان اینکه خودرو‌هایی که در سن فرسودگی قرار دارند مشمول این طرح نمی‌شوند تصریح کرد: امکان ترخیص سواری و کامیون‌هایی با سن بالای ۲۵ سال و سواری دولتی، اتوبوس برون شهری و مینی بوس بالای ۱۵ سال و تاکسی، اتوبوس درون شهری و موتورسیکلت بالای ۱۰ سال وجود ندارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه کمتر از یک درصد خودرو‌های توقیفی در سن فرسودگی قرار دارند و این قبیل خودرو‌ها به صورت اوراقی تحویل مالکان می‌شود یادآور شد: هدف از اجرای این طرح را تحویل خودرو به مالکان برای پیشگیری از بروز خسارت بیشتر به خودرو به علت قرار داشتن در زیر نور آفتاب، برف، باد و باران است.
 
فکری با اشاره به اینکه اموال مردم دست پلیس امانت است و این امانت باید سالم به دست مردم برسد خاطرنشان ساخت: حدود ۶ ماه پیش طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در پارکینگ‌های این استان آغاز شد و از هشت هزار دستگاه موتورسیکلت سه هزار و ۸۰۰ دستگاه تحویل مالکان شدند و این طرح همچنان ادامه دارد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار