مدیرکل راهداری همدان در نشست آنلاین با اصحاب رسانه:
مدیرکل راهداری همدان گفت: فعالیت‌های حفاظتی جاده‌ای مهمترین اولویت این اداره کل در بحث راهداری است و باید تمام تلاش خود را به منظور ایمنی و بهبود وضعیت جاده‌ها انجام دهیم.
کد خبر: ۹۶۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ 24 May 2021
فعالیت‌های حفاظتی جاده‌ای از اولویت‌های مهم راهداری ست
صفر صادقی راد در نشست آنلاین با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته جهانی ایمنی راه اظهار داشت: راه‌ها سرمایه‌های ملی هستند که باید تمام تلاش خود را به منظور ایمنی و بهبود وضعیت آن انجام دهیم.

به گزارش تابناک همدان، وی افزود: در بخش نگهداری راه‌ها کار‌هایی مانند خط کشی حریم جاده ها، آسان سازی تردد خودرویی، نصب به موقع تابلو، اصلاح دور برگردان‌ها و ساخت تقاطع‌های غیر هم سطح در اولویت قرار دارد.

صادقی راد ادامه داد: از جمله دیگر اولویت‌های مهم این اداره فعالیت‌های حفاظتی جاده‌ای است که با توجه به محدودیت‌های اعتباری ملی باید به خوبی از سطح راه‌های استان حفاظت شود.

عملیات خط کشی در هزارو ۱۴۷ کیلومتر از راه‌های استان همدان 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از اجرای عملیات خط کشی در هزارو ۱۴۷ کیلومتر از راه‌های استان همدان خبر داد و یادآور شد: این اداره به منظور افزایش ایمنی محورها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات اجرای خط کشی را در سطح محور‌های این استان در دستور کار خود قرار داده است.

صادقی راد به اقدامات ایمن سازی این اداره در سطح محور‌های زیرپوشش خود اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات ایمن سازی از قیبل تامین روشنایی و رفع خاموشی، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه ها، شانه سازی، رنگ آمیزی پایه‌های تابلو و نرده‌های پل، آشکار سازی نقاط پر تصادف، نصب انواع علائم اخطاری، مسیرنما و خطر نما، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علایم در طول محور‌ها تنها بخشی از اقدامات ایمن سازی این اداره است.

وی افزود: تهیه و نصب نیوجرسی به میزان هشت و نیم کیلومتر، تعمیر و نصب تابلو و علائم به تعداد ۵ هزار و ۴۷۶، نصب هندریل به میزان ۲۲۰ مترطول، تعمیر ۱۳ و نیم کیلومتر و نصب ۵ کیلومتر گاردریل نیز از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در راستای افزایش ایمنی در جاده هاست.

نصب روشنایی در ۱۱۹ کیلومتر از محور‌های استان همدان

مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه اجرای سیستم‌های روشنایی در محور‌های برون شهری برای ارتقای ایمنی تردد ضروری برشمرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی، اولویت اجرای سیستم‌های روشنایی در نقاط پرتصادف و مکان‌هایی که در کاهش تصادفات تأثیر مثبتی دارد در دستور کار قرار گرفته است.

صادقی راد با تأکید بر اینکه تاکنون در ۱۱۹ کیلومتر از محور‌های استان سیستم روشنایی نصب شده است، افزود: درهمین راستا و برای رفع نقاط پرتصادف پروژه روشنایی در بیش از ۲۰ کیلومتر از محور‌های استان و همچنین ۱۳ مورد روشنایی نقطه‌ای در حال اجراست.

وی اضافه کرد: مهمترین کارکرد سیستم‌های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب، تشخیص به موقع موانع، علائم و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در محورهاست.

رسانه‌ها در فرهنگسازی کاهش سرقت علائم راهنمایی و رانندگی یاریگر راهداری باشند

این مسئول در ادامه موضوع سرقت علائم راهنمایی و رانندگی از جمله کابل و ترانس را از جمله دغدغه‌های مهم این اداره عنوان کرد و افزود: وقوع سوانح جاده‌ای از علل مهم این سرقت‌ها بوده که در حال حاضر با طرح مساله سرقت در کمیسیون ایمنی راه‌های استان، خوشبختانه با ورود گشت‌های انتظامی و پلیس راه به همراه گشت نیرو‌های راهداری، این موضوع تا حدود زیادی ساماندهی شده شده است.

صادقی راد بیان داشت: رسانه‌ها می‌توانند در تبیین و فرهنگسازی این موضوع برای مردم نقش مهمی داشته باشند، زیرا با سرقت هر علائم جاده‌ای حتی مورد جزیی نیز این سازمان متحمل خسارت بسیاری می‌شود.

جابجایی ۱۲ میلیون تن کالا در استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان به حوزه حمل و نقل اشاره کرد و با پرداختن به جایگاه و موقعیت حمل ونقلی استان همدان یادآور شد: یکی از استان‌هایی که بیشترین سهم درجابجایی کالای کشور دارد استان همدان است و از همین رو مقوله حمل و نقل جاده‌ای در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

صادقی راد با اشاره به اینکه پارسال ۱۲ میلیون تن کالا از استان جابجا شده است، افزود: همچنین در این مدت ۷۶۷ هزار و ۷۰۰ فقره بارنامه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ و نیم درصد افزایش داشته است.

همدان در بحث مدیریت سامانه‌های هوشمند رتبه دار است

این مسئول در ادامه به کسب رتبه نخست راهداری همدان در کشور در زمینه مدیریت سامانه‌های هوشمند (ITS) اشاره کرد و گفت: این اداره کل در جمع بندی رتبه‌های ارزیابی مرکز مدیریت راه‌ها در چند سال اخیر به طور متناوب در حوزه مدیریت سامانه‌های هوشمند حمل و نقل، حائز رتبه نخست کشور شده است.

صادقی راد ابراز داشت: یکی از مهمترین روش‌ها و ابزار‌های روز دنیا برای ارتقاء سطح ایمنی سفر‌های جاده‌ای و کاهش تصادفات، بکارگیری و استفاده موثر از سامانه‌های هوشمند حمل و نقل شامل ترددشمار‌های برخط، دوربین‌های نظارت تصویری، دوربین‌های ثبت تخلف سرعت، دستگاه‌های توزین در حال حرکت (wim)، مدیریت امداد جاده ای، تلفن ۱۴۱، سامانه ثبت سوانح و وقایع جاده ای، تابلو‌های پیام متغیر و ترافیک نما، تابلو‌های سفرنما و ... در سطح جاده‌های کشور است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۵۵ سامانه عبور و مرور، ۲۸ دوربین نظارت تصویری، ۷۴ دستگاه ترددشمار و ۲ دوربین توزین در حال حرکت در محور‌های استان همدان فعالیت می‌کنند.

استان همدان دارای ۵ هزار و ۴۲۷ کیلومتر راه، شامل ۹۲۳ کیلومتر راه اصلی، هزارو ۵۸ راه فرعی و ۳ هزار و ۳۶۳ راه روستایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار