دکتر رضایی:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد و پس از آن در جمع خبرنگاران، سخنان علی لاریجانی (که گفته بود اقتصاد نه پادگان است نه دادگاه) را بطور تلویحی مورد اشاره قرار داد و گفت: اقتصاد نه پادگان است نه دادگاه، جای فلسفه‌بافی هم نیست.
کد خبر: ۹۶۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ 16 May 2021

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تکرار دولت‌های گذشته سمّ مهلک آینده ایران است، سخنان علی لاریجانی (که گفته بود اقتصاد نه پادگان است نه دادگاه) را بطور تلویحی مورد اشاره قرار داد و گفت: اقتصاد نه پادگان است نه دادگاه، جای فلسفه‌بافی هم نیست.

 به گزارش تابناک همدان، دکتررضایی گفت: اگر امروز حال مردم ایران خوش نیست و مردم ناراحت و عصبانی هستند، به خاطر تغییر ریل انقلاب است. برخی مسیر انقلاب را در اداره کشور به انحراف کشاندند.

وی افزود: اگر امروز آلودگی امنیتی و تاخت و تاز‌های دلالان را می‌بینیم، به دلیل انحراف است. امروز ما مسئولان کشور باید شرمنده مردم باشیم.

دبیر مجمع تشخیصات مصلحت نظام گفت: من هم که در دولت نبودم، شرمنده مردم هستم. این بود میراث امام خمینی (ره) و نتیجه مقاومت چهل ساله مردم؟ چرا اقتصاد مثل بخش امنیت اداره نمی‌شود؟ در بخشی از اداره کشور نامحرمان و نااهلان وارد شده‌اند. آسمان ما را بردند. ترکیه و امارات مزیت نسبی آسمان ما را بردند. از مزیت‌های دریایی هم به خوبی استفاده نمی‌کنیم.

دکتر محسن رضایی گفت: ارتقای جایگاه ایران در منطقه برای ما مهم است. در نظر داریم، در منطقه آسیای جنوب غربی، ۲۵ کشور را با ایران متحد کنیم؛ یک اتحادیه شکل بگیرد؛ صلح و امنیت و برادری را تثبیت کنیم که نیازی به ورود کشور‌های دیگر به این منطقه نباشد. سیاست همسایگی برای ما مهم است.

وی ادامه داد: چرا باید این طور باشد؟ آقایانی که آمدند در این چند روز، من نطق هایشان را گوش کردم، از فساد و تبعیض گفتند، اما سهم خود را نگفتند. امروز روز شعار دادن نیست، باید عمل کرد. 

دبر مجمع تشخیص مصلحت نطام خاطر نشان کرد: تکرار دولت‌های گذشته، سمّ مهلک آینده ایران است. اگر از جناح‌های سیاسی در دولت آینده می‌آیند، به دلیل شایستگی باشد نه امضا‌های طلایی؛ ببینید چه بلایی بر سر بورس آوردند! بله، اقتصاد نه پادگان است نه دادگاه، اما جای فلسفه‌بافی هم نیست.

رضایی با اشاره به اینکه امروز دولت نباید در پستو‌های پاستور بنشیند و مردم را در مبارزه با کرونا رها کند، گفت: در سال ۹۲ یک هزار تومانی بالا گرفتم و گفتم که این کلید‌های بی‌خاصیت، کاری نمی‌کنند، اما ارزش این هزار تومانی را از بین می‌برند. چرا به هشدار‌ها توجه نکردید؟ صندوق جبران ضرر مال‌باختگان بورس را تاسیس می‌کنیم. آمده‌ایم که سپر شویم نه اینکه مردم را سپر خود کنیم. آمده‌ایم تا مردم دوباره شاد و خوشحال باشند.

وی با اشاره تلویحی به نطق انتخاباتی اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی (که پس از ثبت نام، ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، بغض کرده بود)، افزود: این روز‌ها بسیاری اینجا آمدند؛ عده‌ای گفتند نه چکش و نه کلید؛ عده‌ای زدند زیر گریه؛ پس شما‌ها کجا بودید؟ شما مسبب این وضعیت هستید. انگار نه انگار برخی از این افراد خود دخیل بوده‌اند. آمدند هر کدام حرف عجیبی زدند؛ یک تراژدی بود یا نمایشنامه کمدی؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پنجاه سال است که رشد اقتصادی پایین است، پنجاه سال است که تورم و بیکاری داریم. این وضعیت نباید ادامه یابد. ادامه این روند خیانت است و ما برنامه‌هایی در نظر گرفته ایم تا ثبات اقتصادی را برگردانیم. معیشت خانوارها، برای ما اولین نگرانی است.

دکتر رضایی خاطرنشان کرد: ما به قیام اقتصادی و اجتماعی مردم نیاز داریم. اگر مشکل اقتصادی را حل می‌کردند، من هیچ گاه به صحنه نمی‌آمدم. ما تحول ساختاری در اداره کشور ایجاد می‌کنیم. ایالت‌های اقتصادی ایجاد می‌کنیم و اختیارات مرکز را به مردم می‌دهیم. در کنار مردم سالاری سیاسی، مردم سالاری اقتصادی و مردم سالاری اجتماعی برقرار می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که "آیا به نفع آقای رئیسی کنار می‌روید"، گفت: جبهه انقلاب با قدرت در این انتخابات وارد شده و با قدرت ادامه می‌دهد و آنچه مهم است رای مردم است. رای مردم است که تعیین می‌کند چه کسی رئیس جمهور شود و دیگر مثل گذشته پرده پوشی نمی‌کنیم و صادقانه همه چیز را به مردم خواهیم گفت تا یک انتخابات موثر و باشکوه در همین ایام کرونا داشته باشیم و دولتی پاسخگو و کارآمد شکل دهیم.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار