امام جمعه همدان:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: حضور حداکثری در انتخابات، موجب اقتدار کشور در عرصه بین المللی و دیپلماسی شده و امنیت داخلی کشور را ارتقا می‌بخشد.
کد خبر: ۹۶۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ 13 May 2021

حجت الاسلام و المسلمین "حبیب الله شعبانی موثقی" روز پنجشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر در جمع نمازگزاران اظهار داشت: انتخابات می‌تواند تثبیت کننده آرمان‌های انقلاب باشد و مشارکت حداکثری در ثبات سیاسی کشور تاثیر گذار بوده و قدرت تصمیم گیری برای دولت منتخب را تقویت می‌کند.

به گزارش تابناک همدان، وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است توضیح داد: چرا که بیشتر تصمیم گیری‌ها در کشور بر عهده قوه مجریه است و ارکان‌های حکومتی به دست رییس جمهوری است.

امام جمعه همدان افزود: انتخاب رییس جمهور انتخاب یک نفر نیست بلکه انتخاب صد‌ها مدیر است بنابراین با یک رای درست و اصلح باید فردی را انتخاب کرد که دارای شاخصه‌های انقلابی گری و عدالت طلب باشد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی ابراز امیدواری کرد کسانی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند علاوه بر تعهد، تخصص و کارآمدی نیز داشته باشند.

تاکید کرد: شهروندان موقع انتخاب فرد مورد نظرشان و رای دادن به داشتن تیم قوی اقتصادی نامزد ریاست جمهوری نیز توجه داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مساله معیشت یکی از مشکلات کنونی کشور بوده و بسیاری از مردم نسبت به این موضوع گلایه‌مند هستند گفت: بنابراین نیازمند دولتی قوی در عرصه اقتصادی و فرهنگی و دارای ویژگی عدالت طلبی مبارزه با فساد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با دعوت مردم، داوطلبان و حامیان آن‌ها به تقوای الهی افزود: برخی از مسائل اخلاقی در جریان انتخابات رعایت نمی‌شود در حالیکه باید مراقب باشیم به خاطر دنیای دیگران و به منصب رسیدن افراد، دین و ایمان خود را به خطر نیاندازیم. 

وی اضافه کرد: پیروزی، حفظ و ثبات جمهوری اسلامی مدیون خون حدود ۳۰۰ هزار شهید است و والدین زیادی داغدار فرزندانشان شدند تا این پرچم برافراشته شود بنابراین مسئولان باید جوابگوی این خون‌ها و رشادت‌ها باشند.

امام جمعه همدان ادامه داد: شمار زیادی از جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس با وجود بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی همچنان بر روی تخت بیمارستان‌ها بستری هستند این افراد جنگیدند تا نظام اسلامی پابرجا مانده و آرمان‌های انقلاب محقق شود.

جنایت افغانستان بیانگر تاریک‌تر شدن وجدان مستکبران است

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با محکوم کردن جنایات اخیر در افغانستان و فلسطین تاکید کرد: صحنه افغانستان نشان دهنده تاریک‌تر شدن وجدان مستکبران عالم است.

وی یادآوری کرد: یک زمان مستکبران در میدان مقابل شهید سلیمانی می‌ایستادند، اما به علت شکست و ناتوانی در رویارویی با این شخصیت وارد عرصه نامردی شدند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: هیچ وجدان بیدار و منصفی کشتن دختران و پسران نوجوان را نمی‌پذیرد اگر مرد هستید وارد عرصه میدان شوید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی، فلسفه مقاومت و توسعه جبهه مقاومت را احقاق حقوق غصب شده ملت‌ها دانست و گفت: ملت فلسطین برای احقاق حق ۷۳ سال است که تلاش می‌کنند بنابراین اگر مذاکره جواب می‌داد به طور حتم در این چندین سال به نتیجه می‌رسیدند.

وی اظهار داشت: نتیجه مذاکرات جدی با اسرائیل و آمریکا، توسعه شهرک‌ها یهودی نشین در فلسطین بود بنابراین طرف مقابل دولتی نیست که حق غصب شده ملت‌ها را با مذاکره بدهد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: ایران اسلامی آشنا به قواعد مذاکره و اهل تعامل است، اما باید منابع غصب شده ملت ایران را بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی اضافه کرد: جریان مقاومت زمانی با سنگ مبارزه می‌کردند، اما هم اینک موشک هایشان لرزه بر اندام رژیم غاصب انداخته است.

امام جمعه همدان گفت: امروز امیدی به سازمان‌های بین الملل نیست چرا که تنها تلاش آن‌ها دعوت به سازش طرفین است در حالیکه رژیم اشغالگر قدس اقدام به کودک کشی می‌کنند سازمان‌های بین المللی فقط به محکوم کردن این اقدام‌ها بسنده کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی تاکید کرد: رژیم غاصب بداند مساله عادی سازی روابط با اسرائیل و معامله قرن زوال آن‌ها را به تاخیر نمی‌اندازد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار