‍ آیت الله رئیسی در بازدید از کارخانه صنایع غذایی کیوان مطرح کرد: کارخانه صنایع غذایی کیوان باید از حالت تعطیلی خارج شود و مالک حق تعطیلی کارخانه را ندارد
کد خبر: ۹۶۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ 09 May 2021

‍ آیت الله رئیسی در بازدید از کارخانه صنایع غذایی کیوان مطرح کرد: کارخانه صنایع غذایی کیوان باید از حالت تعطیلی خارج شود و مالک حق تعطیلی کارخانه را ندارد


 به گزارش تابناک همدان، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، در اولین برنامه از سفر به استان همدان از کارخانه صنایع غذایی کیوان که روند تولید در آن متوقف شده است، بازدید کرد. وی در بازدید از این صنایع غذایی، گفت: توقف تولید در کارخانه‌های کشور برای هیچ فردی قابل قبول و خوشایند نیست.

وی افزود: کارخانه کیوان با همین وضعیت فعلی اگر درست مدیریت می‌شد می‌توانست حداقل با ۵۰۰ کارگر به فعالیت بپردازد، متاسفانه امروز ۵۰ کارگر دارد و مثل شمع در حال آب شدن است.  

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: کارخانه صنایع غذایی کیوان باید از حالت تعطیلی خارج شود.
 
وی خطاب به مدیران و کارگران کارخانه عنوان کرد: به هیچ وجه اجازه خروج تجهیزات از کارخانه را ندهید.

 رئیس قوه قضاییه گفت: کاهش تدریجی تعداد کارگران کارخانه صنایع غذایی کیوان و فرسوده شدن تجهیزات این کارخانه ممکن است به تعطیلی کامل و صددرصدی آن بینجامد و بر همین اساس، به هر نحو ممکن باید از تعطیلی این کارخانه جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: مالک یک کارخانه به هیچ عنوان حق تعطیلی کارخانه اش را ندارد، سوال جدی این است که مالک چرا اجازه داده است این کارخانه پس از واگذاری  به این روز بیفتد؛ به هیچ عنوان بنا نیست که یک مالک بیاید و کارخانه‌ای را تحویل بگیرد و سپس چراغ تولید در آن کارخانه را خاموش کند. قانون اجازه نمی‌دهد که مالک یک کارخانه، بعد از گذشت مدتی از تصدی مالکیت آن کارخانه، چراغ تولید آن را خاموش کند.

آیت الله رئیسی اشاره کرد: یکی از شروط واگذاری‌ها در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی این است که واگذاری با رونق تولید، افزایش اشتغال و بهبود کیفیت محصولات همراه باشد.

وی گفت: مالک این کارخانه باید در دادگستری حاضر شده و پاسخگوی بیکاری کارگران و تعطیلی توقف تولید باشد اگر مالک فعلی به معنای واقعی، آماده راه اندازی دوباره روند تولید در این کارخانه باشد از نظر ما مانعی نیست، اما اگر حاضر به اجرای قانون نشد، باید موضوع را از طریق وزارت صمت و سازمان خصوصی سازی دنبال کرد تا به نحو قانونی خلع ید انجام شود.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: باید ظرف مدت حداکثر یک ماه، خط تولید‌های کارخانه صنایع غذایی کیوان به راه بیفتند لذا مسئولان استان در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این استان ظرف ۱۰ روز آینده، از مسئولین مربوطه دعوت کرده و سخنان و مشکلات آن‌ها را بشنوند و حداکثر ظرف مدت یک ماه مشکلات مربوطه را حل کنند.

وی تاکید کرد: اگر مشکلات مربوط به این کارخانه در همدان قابل رفع و رجوع شدن نبود، به ما بگویید تا در تهران آن را پیگیری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار