فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان:
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تاکید بر اینکه امروز اسرائیل در دومینوی حرکت انقلابی که به سمت آن‌ها انجام می‌شود دچار اضطراب و زوال شده است، گفت: امروز قدرت و تفکر اسرائیل از هم پاشیده شده است.
کد خبر: ۹۶۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹ 07 May 2021
امروز اسرائیل در دومینوی حرکت انقلابی دچار اضطراب و زوال شده است/آزادی فلسطین آرمان مشترک جهان اسلامسردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت روز جهانی قدس به اهداف امام راحل از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس اشاره و اظهار کرد: یکی از ابتکارات راهبردی و شگفتی‌های دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس است.

به گزارش تابناک همدان، وی با بیان اینکه امام راحل با نگاه حکیمانه‌ای موضوع قدس را مطرح کرد، در تشریح اهداف نامگذاری این روز عنوان کرد: امام (ره) به منظور حمایت دائم از مردم مظلوم فلسطین روز جهانی قدس را مطرح کردند تا وحدت و همبستگی در جهان اسلام علیه رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه در روز جهانی قدس همه کشور‌های اسلامی به صورت متحد و یکپارچه آزادی فلسطین و قدس شریف را از دست جنایتکاران فریاد می‌زنند، احیای مسئله فلسطین را از اهداف نامگذاری روز جهانی قدس عنوان کرد و ادامه داد: روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از مردم مظلوم فلسطین به روایتی از پیامبر (ص) که می‌فرمایند «هرکس فریاد دادخواهی مظلومی را که از مسلمانان یاری می‌طلبد بشنود، اما به یاری آن مظلوم برنخیزد، مسلمان نیست» اشاره و عنوان کرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین حق مشروع در اسلام و یک وظیفه دینی و انسانی است و همه مسلمانان در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین وظیفه دارند.

*امام (ره) با نامگذاری روز قدس مسئله فلسطین را به موضوع اسلامی تبدیل کرد

سردار مجیدی با بیان اینکه امام راحل با نامگذاری روز جهانی قدس، ماهیت مسئله فلسطین را از موضوع ملی به موضوع اسلامی تغییر داد، گفت: مسئله فلسطین مسئله جهان اسلام است و باید با پشتیبانی و حمایت جهان اسلام به مقابله با رژیم صهیونیستی بپردازد.

وی در تبیین پیامد‌های نامگذاری روز جهانی قدس، با بیان اینکه تدبیر امام (ره) موجب شد تا همه مسلمانان جهان آرمان مشترکی را دنبال کنند، اظهار کرد: با گذشت سال ۴۲ پس از نامگذاری روز جهانی قدس با نگاه حکیمانه و ابتکار راهبردی امام راحل، نهضت مقاومت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در جریان است و ملت‌های آزاده و مسلمان رهایی مردم ستم‌دیده را از چنگال رژیم غاصب کودک‌کش فریاد می‌زنند و جزو آرمان‌هایشان است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اضافه کرد: در شرایطی که امام راحل مسئله روز جهانی قدس را مطرح کرد بسیاری از استکبار جهانی و ابرقدرت‌ها از رژیم صهیونیستی حمایت و پشتیبانی می‌کردند که با نامگذاری این روز بزرگ ضربه مهلکی بر پیکره رژیم غاصب زده شد و رفته رفته موجب دلگرمی مردم مظلوم جهان به خصوص مردم مظلوم فلسطین شد که یک پشتیبانی و قدرت بزرگ را احساس می‌کردند که می‌توانند در مقابل رژیم کودک کش ایستادگی کنند.

* ایستادگی و مقاومت ملت فلسطین از پیامد‌های نامگذاری روز جهانی قدس

وی ایستادگی و مقاومت ملت ستم‌دیده فلسطین را از دیگر پیامد‌های نامگذاری روز جهانی قدس برشمرد و تاکید کرد: قبل از نامگذاری این روز مهم، رژیم غاصب صهیونیستی هر زمانی که اراده می‌کرد بر مردم مظلوم فلسطین حمله می‌کرد و بخش‌هایی از کشور‌های مسلمانان را به تصرف خود در می‌آورد.

سردار مجیدی افزو: وقتی شعار روز جهانی قدس علنی شد و جهان اسلام به این باور رسید که این یک حرکت بزرگ است و می‌توان با حمایت‌های معنوی و مادی از فلسطین پشتیبانی کرد، مردم ستم‌دیده فلسطین نیز به این باور رسیدند و توانستند روی پای خود بایستند و مقاومت کنند.

وی با بیان اینکه امروز فلسطین می‌تواند در منطقه غرب آسیا تعیین تکلیف کند، به قدرت روز افزون آن اشاره و تصریح کرد: همین ملتی که در گذشته مرتبا توسط اسرائیل مورد حمله قرار می‌گرفت امروز به قدرت و عظمتی دست یافته که می‌توانند پاسخ حملات اسرائیل را بدهند و برای خود تعیین تکلیف کنند.

*اسرائیل دچار پدیده زوال شده است

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان به تحلیل و فرمایش مقام معظم رهبری که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید اشاره و اظهارکرد: به لطف خداوند امروز شاهد این هستیم که این اتفاق رقم می‌خورد و افول اسرائیل مشهود می‌شود به طوری که اسرائیل دچار پدیده زوال شده و سیاست آن‌ها با شکست مواجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز اسرائیل در دومینوی حرکت انقلابی که به سمت آن‌ها انجام می‌شود دچار اضطراب و زوال شده است، گفت: اسرائیل که برای خود از همه ابزار‌های دفاعی استفاده می‌کرد که مبادا به آن‌ها آسیبی برسد، امروز قدرت و تفکرش از هم پاشیده شده و نمی‌توانند تصمیمی درست برای خود اتخاذ کنند و اراده آن‌ها برای مقاومت کردن کم است.

سردار مجیدی ادامه داد: امروز می‌بینم مردم فلسطین به خوبی مقاومت و تعیین تکلیف می‌کنند و از سلاحی که دارند علیه اسرائیلی‌ها به کار می‌برند و این به واسطه تفکر اولیه حضرت امام (ره) برای دفاع و پشتیبانی از روز قدس بود که به عنوان یک الگو و روش فراهم شده است.

وی ادعای اسرائیل در ایجاد پایتخت در فلسطین را یک حرکت پوشالی روی آب دانست و گفت: اسرائیل که ادعا می‌کند در سرزمین قدس پایتخت راه می‌اندازد در رسیدن به هدف خود ناکام خواهد ماند و این یک حرکت پوشالی روی آب است؛ آن کس که تعیین کننده صحنه نبرد است خود مردم فلسطین است و نگاه نظام جمهوری اسلامی که یک نگاه مشخص، شفاف و روشن است و می‌گوید اجازه دهید مردم فلسطین خودشان در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و برای خود تعیین تکلیف کنند که چه حکومتی می‌خواهند داشته باشند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: این دیدگاه رهبری که ۲۵ سال آینده اسرائیلی وجود نخواهد داشت و به افول خود می‌رسد، پرتو‌هایی از این افول خودنمایی می‌کند و امروز می‌بینیم آن‌ها که گنبد آهنین برای خود تعریف می‌کنند به یک مصیبت و مشکلاتی گرفتار شدند که حتی برای دفاع از خود راهی پیدا نمی‌کنند.

* ضرورت تبدیل مسئله قدس به یک گفتمان انقلابی در فضای مجازی

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت و اهمیت بزرگداشت روز قدس تاکید و بیان کرد: فلسطین پاره تن اسلام و قبله نخست مسلمین است و اگر می‌خواهیم به این شعار امام راحل که فرمود روز قدس را باید به عنوان یوم الله داشته باشیم، جامه عمل بپوشانیم باید در زنده نگه داشتن این روز تلاش کنیم.

سردار مجیدی اضافه کرد: تمام مسلمانان وظیفه دارند که در برابر اقدامات خبیث اسرائیل و استکبار جهانی از مظلوم دفاع و از آنان حمایت و پشتیبانی کنند.

وی با اشاره به برگزار نشدن مراسم راهپیمایی روز قدس به دلیل شرایط کرونایی بر فعالیت در فضای مجازی تاکید و یادآور شد: با توجه به اینکه امسال نیز به دلیل گسترش ویروس کرونا، امکان برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس وجود ندارد، لازم است که افراد در فضای مجازی این گفتمان را به یک گفتمان انقلابی تبدیل کنند و در فضای مجازی انزجار خود را نسبت به اسرائیل و استکبار جهانی اعلام کنند که اگر در این زمینه قدم برداریم و این را به عنوان یک گفتمان اصلی داشته باشیم به طور قطع می‌توانیم بر دیگر موضوعات منطقه تاثیرگذار باشیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تاکید بر لزوم حمایت از مظلوم، دفاع از مظلوم را یکی از راهبرد‌های حضرت امام علی (ع) دانست و خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین و بارزترین حرکت امام علی (ع) این بود که بتواند عدالت را در جامعه پیاده کند و اسرائیل و استکبار جهانی کسانی هستند که در مقابل این دیدگاه ایستاده و صف‌آرایی می‌کنند که امیدواریم مردم منطقه و حکام منطقه به این برسند که باید از قبله نخست مسلمین دفاع کنند.
 
منبع: خبرگزاری بسیج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار