‍ فرماندار همدان خبر داد:
محمد علی محمدی با بیان اینکه فرایند‌های پیش بینی شده در تقویم انتخابات تاکنون در ستاد انتخابات شهرستان همدان در موعد مقرر و برابر قانون به انجام رسیده است گفت: ۴۱۷ نفر در این دوره از انتخابات برای عضویت در شورا‌های اسلامی شهر‌های شهرستان همدان ثبت نام کردند.
کد خبر: ۹۶۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ 05 May 2021
فرماندار همدان با اشاره به افزایش حدود ۶ درصدی داوطلبان ثبت نامی ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در شهرستان همدان نسبت به دوره قبل افزود: در نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر در هیات اجرایی و نظارت شهرستان همدان صلاحیت بیش از ۹۰ درصد داوطلبان مورد تایید قرار گرفت و مراتب تایید و رد صلاحیت داوطلبان در اجرای ماده ۵۳ آیین نامه اجرایی انتخابات ۸ اردیبهشت به داوطلبان ابلاغ شد.

به گزارش تابناک همدان، محمدی با بیان اینکه تاکنون ۱۸ داوطلب انتخابات شورا‌ها در شهرستان همدان انصراف داده اند اضافه کرد: پس از رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت لیست نهایی نامزد‌ها طبق ماده ۵۴ قانون انتخابات و ماده ۵۶ آیین نامه اجرایی از ۱۷ تا ۱۹ خرداد ماه منتشر خواهد شد.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان همدان از بازنگری در جانمایی شعب اخذ رای خبر داد و اظهار کرد: با بهره گیری از نرم افزار GIS و بازدید‌های کارشناسی میدانی جانمایی شعب اخذ رای با احتساب پراکندگی مناسب با اقتضای مکانی و جمعیتی، در دسترس بودن، پوشش خدمات ارتباطی و امنیت شعب مورد بازنگری قرار گرفته است.
فرماندار همدان افزود: با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا برخورداری از فضای فیزیکی با متراژ مناسب، ورودی‌های متعدد، امکان تهویه مناسب هوا و رعایت فاصله گذاری نیز در بازنگری شعب اخذ رای مد نظر قرار گرفته است.

محمدی با اشاره به برگزاری الکترونیک انتخابات شورا‌ها در شهرستان همدان افزود: برگزاری الکترونیک انتخابات شورا‌ها در ۸ کلان‌شهر و ۱۶ مرکز استان از جمله همدان در دستور کار قرار دارد و در این راستا زیر ساخت‌های مورد نیاز پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر آموزش کیفی مجریان انتخابات تصریح کرد: عملکرد نمایندگان فرماندار در دوره‌های قبلی انتخابات مورد ارزیابی قرار گرفته و صرفا از افراد توانمند با تجربه و مورد اعتماد عمومی در این راستا استفاده می‌شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه ۶۱۶ داوطلب شورای روستا در شهرستان همدان ثبت نام کردند افزود: ۶۸ درصد داوطلبان شورا‌های روستا‌های بخش مرکزی و ۵۰ درصد داوطلبان شورا‌های روستا‌های بخش شراء برای نخستین بار پا به این عرصه گذاشته اند و فاقد سابقه عضویت در ادوار گذشته شورا‌های اسلامی هستند.

محمد علی محمدی یادآور شد: زیر ساخت‌های لازم به منظور برگزاری هر چه با شکوه‌تر انتخابات در شهرستان همدان فراهم شده است و به یاری خدا شاهد حماسه‌ای با شکوه در انتخابات پیش رو باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار