به منظور کنترل کرونا؛
رشید حیدری مقدم در ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: تصمیم‌های اتخاذ شده در ۲ هفته گذشته هیچ تاثیری در کاهش ورودی بیمارستان‌ها نداشته است به گونه‌ای که شب گذشته آمار بستری‌های بیمارستان بهشتی شهر همدان به ۲۳۵ نفر رسید و هم اینک حتی تخت خالی برای بستری یک بیمار در هیچ یک از بیمارستان‌های این استان وجود ندارد.
کد خبر: ۹۵۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ 26 April 2021
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر ضرورت تغییر ادبیات مهار کرونا اضافه کرد: کادر بهداشت و درمان از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون به ویژه در موج چهارم شیوع این ویروس از حداکثر توان برای مهار کرونا استفاده کرده و بیش از این هم توان مدیریت ویروس کرونا را ندارد.

به گزارش تابناک همدان، حیدری مقدم بیان کرد: قرنطینه خانگی به طور کلی در استان همدان رعایت نمی‌شود شاخص استفاده از ماسک در شهر‌ها و روستا‌ها بسیار نزولی است و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده و بیشتر صنوف از جمله بنگاه ها، آرایشگاه ها، باشگاه‌های ورزشی، فروشگاه‌های ابزار یراق، پوشاک، آموزشگاه‌های رانندگی، فروشگاه موبایل و پارک‌ها و تفرجگاه ها، در این شرایط قرمز کرونایی همانند گذشته باز هستند.

وی ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری فیزیکی در ناوگان حمل و نقل عمومی، مطب پزشکان، داروخانه‌ها و بانک‌ها رعایت نمی‌شود بازار روز نیمه تعطیل بوده و در هیچیک از دستگاه‌های اجرایی دورکاری و حضور یک سوم از نیرو‌ها در ادارات رعایت نمی‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: برگزاری پنهانی مراسم برای متوفیان به ویژه در روستا‌ها دغدغه اصلی این دانشگاه است.

حیدری مقدم تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی با تمام توان با ویروس کرونا جنگیده با این وجود ۲ هفته سخت را نیز پیش رو دارد و در صورت رسیدن آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها به بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر به علت محدودیت نیرو، دستگاه اکسیژن ساز، تخت بیمارستانی و تجهیزات نمی‌تواند هیچ بیماری را در بیمارستان‌ها پذیرش کند.

وی گفت: حدود ۴۸ ساعت گذشته سه دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری و ۲۰ تخت آی. سی. یو به تعداد دستگاه‌های موجود اضافه شده است و تعداد تخت‌های آی. سی. یو این استان از ۱۴۰ تخت به ۲۸۰ تخت رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: آمار مرگ و میر در روز‌های پیش رو نسبت به ۲ هفته گذشته به شدت افزایش می‌یابد بنابراین درخواست می‌شود راهکاری عاجل برای مهار کرونا در استان همدان پیش بینی شود.

حیدری مقدم با بیان اینکه مصوبات جلسه‌های قبلی ستاد کرونا اجرا نشده است اظهار داشت: همه دستگاه اجرایی این استان دست کم ۲۰ درصد از نیروهایشان به کرونا مبتلا شدند و همه این افراد به واسطه حضور در سر کار به این ویروس مبتلا شدند.

وی گفت: برای مدیریت این ویروس در روستا‌ها باید کمیته کرونا در دهیاری‌ها نیز تشکیل شود و دهیاران و بخشداران مکلف و ملزم به پاسخگویی شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار