رئیس هیات ورزش همگانی استان همدان از اجرای مرحله دوم مسابقات لیگ ورزش‌های الکترونیک با عنوان طرح ملی نشاط در همدان خبرداد.
کد خبر: ۹۵۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰ 07 April 2021

هادی سبزواری با بیان اینکه این طرح با همکاری فدراسیون ورزش همگانی و انجمن ورزش‌های الکترونیکی کشور با عنوان طرح ملی نشاط در حال اجرا است، اظهار کرد: این طرح در دو قسمت حرفه‌ای و آماتور و طی دو مرحله در کشور و در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، وی افزود: مرحله اول اجرای این طرح مربوط به بازی‌های الکترونیکی و موبایلی است که از هفتم اسفند ۱۳۹۹ در بسیاری از استان‌ها آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه یافت.

رئیس هیات ورزش همگانی استان با بیان اینکه افراد علاقمند به شرکت در این طرح باید در سایت WWW. Eligo.ir ثبت نام کنند، تصریح کرد: شرکت کنندگان در این مرحله کلیپی از خود در حال انجام این بازی‌ها تهیه کرده و روی سایت مذکور بارگزاری می‌کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد تحرک و نشاط بین حدود ۳۲ میلیون کاربر بازی‌های الکترونیک در کشور اعلام کرد.

سبزواری در ادامه با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح از ۲۱ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، گفت: این مرحله شامل بازی‌های تحرکی و فعالیت‌های بدنی است که شرکت کنندگان از ورزش‌های تحرکی خود فیلم گرفته و ارسال می‌کنند.

وی با تاکید براینکه عموم شهروندان با هر سنی می‌توانند در این طرح شرکت کنند، افزود: حدود ۲۲۲ میلیون تومان جایزه برای شرکت کنندگان در این طرح در نظر گرفته شده که در پایان پس از قرعه کشی به نفرات برگزیده اهداء می‌شود.

رئیس هیات ورزش همگانی همدان خاطرنشان کرد: طی یکی دو هفته‌ای که این طرح را در استان اجرا کرده ایم، شرکت بسیار خوب مردم را در آن شاهد بوده ایم.

وی در ادامه به شیوع بیماری کرونا طی یکسال گذشته و محدودیت‌ها و قرنطینه‌هایی که در زندگی مردم بوجود آمده اشاره کرد و گفت: هرچند اعمال این محدودیت‌ها باعث شد تا تعداد مبتلایان کاهش یابد، اما از طرف دیگر شرایط ورزش را در بیرون از خانه محدود کرد.

سبزواری خاطرنشان کرد: با این وجود، فعالیت بدنی به‌قدری برای سلامت جسم و روح ما ضروری است که حتماً باید برای آن برنامه منظمی داشته باشیم. در شرایط کنونی که امکان انجام ورزش در بیرون خانه کم شده، فعال بودن تا حد امکان، اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی متذکر شد: طرح ملی نشاط با ابتکار فدراسیون ورزش‌های همگانی و انجمن ورزش‌های الکترونیک با تلفیق بازی‌های الکترونیکی و فعالیت بدنی با هدف ایجاد تحرک و فعالیت بدنی در شرایط ویژه کرونایی طراحی شده که می‌تواند بسیار اثر بخش باشد.

وی یادآورشد: بازی‌های رایانه‌ای و الکترونیکی باید در راستای غنا بخشیدن به اوقات ورزش و فراغت جامعه و به ویژه خانواده‌ها و نوجوانان و جوانان باشد و باید این فرهنگ را در بین عموم مردم ایجاد کنیم که بازی‌های الکترونیکی نوعی ورزش هستند و باید مردم آن را باور داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار