کد خبر: ۹۵۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۴ 05 April 2021
با توجه به مشکلات و اتفاقاتی که بیماری منحوس برایمان به وجود آورد بنابراین اگر خودمان را آماده کنیم می‌توانیم در دوران پسا کرونا بهتر و راحت‌تر از این بحران به سلامت عبور کنیم.

ازجمله مسائلی که در دوران پسا کرونا مطرح می‌شود ترس در کودکان بوده است، کودکان در این مدت دچار ترس‌های زیادی شدند و در دراز مدت این امر می‌تواند برای آن‌ها مشکلاتی را ایجاد کند که در دوران پسا کرونا باید این قشر از جامعه تحت نظر و مراقبت بیشتری چه از سمت خانواده و چه روانشناسان باشند.

خیلی از سازمان‌ها و شرکت‌ها در دوران کرونایی دچار مشکلات اقتصادی شدند، به تبع هم از لحاظ روحی و روانی به شخصه برای خودشان و هم خانواده هایشان مشکلات عدیده‌ای از لحاظ بار منفی روانی به وجود خواهد آمد بنابراین برای رد شدن از این بحران می‌بایست ابتدا افراد به یک درک درست و باوری برسند که هر لحظه حوادث طبیعی و غیر طبیعی ممکن است در کسب و کار یا زندگی رخ دهد و مدیریت این بحران باید از پیش در افراد بواسطه آموزش و مشاوره به وجود آمده باشد و بهترین راهکار در این مورد استفاده از کارشناسان نخبه اقتصادی برای حل معضلات کسب و کارهاست.

واژه ترس از مرگ را بسیاری از مردم در این دوران تجربه کردند که تاثیر منفی به روی اعصاب و روح و روان افراد گذاشته است و همچنین از دست دادن عزیزان و نزدیکان و دوستان که شوک زیادی را به خانواده‌ها وارد کرده است به همین خاطر این مشکلات روحی و روانی در دوران پسا کرونایی بسیار حائز اهمیت است و به طور کل استرس طولانی مدت را برای افراد جامعه به همراه خواهد داشت که مشکلات زیادی را به بار خواهد آورد از جمله خستگی مزمن، بیخوابی، ریزش مو، سندروم روده، تضعیف سیستم ایمنی بدن، آسیب رسانی مغز و به هم خوردن متابولیسم بدن و ضخیم شدن رگ‌های بدن که مشکلات قلب ایجاد می‌کند و دیگر بیماری‌ها که برای افراد به وجود می‌آورد. ما هیچ راهی نداریم جز پذیرش و تغییر. تنها راه همه ما و اساتید و نخبگان و سیاست گزاران این است که شرایط را بپذیرند و در جهت آگاهی خود و مردم در جهت بهبود شرایط گام بردارند همچنین با همفکری و ایجاد هارمونی و تبدیل شدن به یک سیستم همدل در جهت دانش افزایی و توان افزایی برای بهبود کیفیت زندگی انسانها، با هم همراه شوند. این تفکر سیستمی قطعا انقلاب عظیمی در مسیر سلامت جسم و روان و منافع ملت‌ها و دولت‌ها ایجاد خواهد کرد. ذهن انسان از معجزه خلقت خداوند و طبیعت هست و اگر قدرت ذهن را باور کنیم و بدانیم چه اندازه توانمند و قدرتمند هستیم، با برنامه ریزی مجدد ذهنمان با تکنیک‌های ان. ال. پی و در راستای ارزش‌ها و تفکرات مثبت زندگی را زیست خواهیم کرد؛ " و این معجزه‌ای بزرگ برای ما خواهد بود. در این راستا تکنیک‌های عملی و راهبردی بسیار زیادی وجود دارد که به انسان‌ها کمک می کند تا جسم و روان خود را مقابل بیماری‌ها و آسیب‌ها مقاوم کنند.
 
پرفسور رضا عمرایی، روانشناس و رئیس آکادمی بین المللی ان ال پی و کوچینگ آلمان
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار