با همکاری شهرداری و مرکز بهداشت همدان؛
همزمان با ولادت حضرت ولیعصر (عج) ۴۰۰ نفر از پاکبانان همدانی در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.
کد خبر: ۹۵۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ 29 March 2021
همزمان با ولادت حضرت ولیعصر (عج) ۴۰۰ نفر از پاکبانان همدانی در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.
 
به گزارش تابناک همدان،به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان؛ رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در آیین واکسیناسیون پاکبانان همدانی در برابر ویروس کرونا اظهار کرد: همزمان با فرخنده میلاد حضرت ولیعصر (عج) واکسیناسیون اولین سری از گروه پاکبانان استان همدان که در معرض خطر قرار دارند، آغاز شد.

سید جلال الدین بطحایی، گفت: در سطح استان همدان ۱۶۰۰ پاکبان داریم که در فاز نخست تعداد ۸۰۰ نفر از این افراد در استان واکسینه شدند که اولویت با افراد بالای ۵۰ سال و دارای بیماری زمینه بود.

وی در ادامه افزود: با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری و مرکز بهداشت شهرستان همدان و در فاز اول تزریق واکسن کووید ۱۹، تعداد ۴۰۰ نفر از پاکبانان شهر همدان در برابر این ویروس واکسینه شدند که مابقی نیز در صورت واردات واکسن به کشور و اختصاص سهمیه به استان واکسینه می‌شوند.

وی در خصوص جزییات این واکسن نیز گفت: واکسن تزریقی از نوع سینوفارم ساخت کشور چین بود که در دو نوبت تزریق می‌شود که نوبت دوم چهار هفته دیگر تزریق می‌شود.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه سهمیه ۴۰۰ نفری واکسن را وزارت بهداشت و درمان در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر‌تر در برابر کرونا به همدان داده است گفت: ما در همدان بیش از ۸۵۰ پاکبان داریم و قرار است وزارت بهداشت برای بقیه این افراد هم واکسن اختصاص دهد.

مرتضی رضایی اظهار کرد: در این دوره از واکسیناسیون پاکبانانی بالای ۵۰ سال و یا مبتلا به بیماری‌های سرطانی، دیابت و سایر بیماری‌های زمینه‌ای در اولویت قرار گرفتند.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار