عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران کشور:
سعید کوچعلی با تشریح وضعیت معیشتی کارگران و لزوم توجه هر چه بیشتر دولت به این قشر از جامعه اظهار داشت: شرایط فعلی جامعه و گلایه‌های قشر مستضعف و متوسط جامعه از فشار گرانی و بی‌ثباتی قیمت‌ها، قلب هر انسان دلسوز نسبت به مملکت را می‌آزارد.
کد خبر: ۹۵۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱ 28 March 2021
عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران کشور گفت: با بیان اینکه مردم نسبت به گرانی روزافزون کالا‌ها که برخی چند برابر شده است، به‌شدت اعتراض دارند، افزود: افزایش بی‌حساب‌وکتاب قیمت ارز و سکه و افزایش اجاره‌بها در کنار کوتاهی برخی مدیران در سال‌های گذشته برای حل مشکلات مردم و دل‌بستگی بیش‌ازحد به خارج از کشور، مردم را دلسرد کرده است.

به گزارش تابناک همدان، کوچعلی افزود: انتظار می‌رود دولت در این زمینه حمایت‌هایی ازجمله تعویق وصول تعهدات مالی، پرداخت بیمه، مالیات و عوارض شهرداری که یکی از مهم‌ترین مشکلات اصناف به شمار می‌آید و همچنین حمایت از اصناف با پرداخت وام را در دستور کار قرار دهد.

کوچعلی با اشاره به اینکه معیشت مهم‌ترین موضوع این روز‌های مردم است که برای تأمین آن به هر دری می‌زنند، مطرح کرد: تأمین معیشت در اقتصاد خراب این روز‌ها یکی از دلایل اصلی شکست طرح‌های مقابله با کرونا است و دولت نیز این را می‌داند، اما به‌جز اقدامات مقطعی و گاه حمایت‎های بسیار جزئی که حتی حالت مسکّن و آرام‌بخش هم ندارد، اثر جدی از این اقدامات نمی‌بینیم به همین دلیل ما معتقدیم که سفره خالی مردم تعطیلی بردار نیست.

فعالیت سودجویان در بازار و افزایش آشفتگی‌ها 

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران کشور با ابراز تأسف از عملکرد دولت و عدم تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور برای بهبود معیشت مردم عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر شاهد نوعی وادادگی در اداره کشور هستیم و برای مردم این تلقی ایجادشده که اگر در کشور دولت وجود نداشته باشد و اداره کشور به دست مردم سپرده شود، کشور بهتر مدیریت خواهد شد.

وی با اظهار تعجب از عدم توانایی دولت در مهار گرانی‌های افسارگسیخته گفت: نمایندگان مجلس باید اقدامی قانونی و عملی در این زمینه انجام دهند تا دولت ملزم به اجرای آن باشد، چون با جلسه و تشکیل کمیسیون مشکلات بیکاری و کاهش درآمد مردم برطرف نمی‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان همدان با تأکید بر لزوم برخورد با سودجویان که آشفتگی‌های موجود در بازار را دوچندان کرده‌اند، مطرح کرد: تنها انتقاد کافی نیست بلکه باید آستین بالا زد یعنی قوای سه‌گانه باید بااقتدار مقابل سود جویان ایستاده و عاملان را مجازات کنند.

هنر دولت در گسترش صنایع تبدیلی و حمایت از تفکر و نیرو داخلی است

وی بابیان اینکه آمار سازی‌های برخی مدیران و بی‌توجهی به بازار، اشتغال و خواسته‌های به‌حق مردم از دیگر عوامل نارضایتی مردم در شرایط کنونی است، اظهار داشت: دولت باید با تقویت نظارت بر بازار و کاهش قیمت دلار به قیمت‌های سابق و ثبات بخشی به اقتصاد کشور نسبت به جبران کاستی‌ها اقدام کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار