مشاور مدیر عامل مادر تخصصی برق حرارتی گفت: یکی از الزامات قانون هوای پاک بحث تخصیص فضای سبز است که  تمامی نیروگاه‌ها حداقل الزام قانونی را دارند، اما در این بین نیروگاه‌هایی هستند که بیشتر از ۱۰ درصد سهم الزام قانونی به وظایف خود عمل کرده اند.
کد خبر: ۹۴۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳ 13 March 2021

در مراسمی که به صورت همزمان با شرکت مادر تخصصی برق حرارتی و شرکت‌های زیر مجموعه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح گفت: رسالت اصلی و جهادی نیروگاه تولید برق است که این مجموعه یک و نیم درصد سهم تولید برق در کل ظرفت کشور را داراست که با همت، رشادت و ایثار همکاران  این سهم به دو درصد رسیده است.

به گزارش تابناک همدان، عبد المجید دیناروند افزود: در کنار رسالت اصلی تعهدات اجتماعی خود را فراموش نکرده ایم در این جهت استخر‌های تزریق آب برای کمک به سفره‌های زیر زمینی ایجاد شده اند.

وی گفت: در سال گذشته ۷۰ هزار گل دائمی و ۱۰۰ هزار گل فصلی قلمه و ثبت و کاشته شده، و امسال ۱۰۰ هزار قلمه گل و ۲۰۰ هزار گل فصلی کاشته شده البته این کار با هزینه  انجام نشده.

دیناروند گفت: در سال گذشته حدود پتج هکتار گل محمدی کاشته شده و امسال ۱۰۰ هزار اصله نهال کاشته می‌شود که ۳۰ هزار نهال با مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

وی در خصوص درصد فضای سبز نیروگاه گفت:  بر اساس متراژ کل چهار دیواری نیروگاه ۲۱ درصد است، اما فضای توسعه نیروگاه اگر در نظر گرفته نشود ۴۰ درصدر فضای سبز وجود دارد که امسال ۵۵ درصد رشد فضای سبز در نیروگاه را داشته ایم که در مقایسه با دو سال گذشته امسال ۱۵۰ درصد رشد فضای سبز نسبت به دو سال گذشته است که این‌کار تعهداتی بوده که فقط در زمینه رشد فضای سبز انجام شده است.

دیناور در مورد اقداماتی که سال گذشته در نیروگاه انجام شده بود گفت: طرح کاشت ۵۰۰ نهال پسته در بوستان راه کربلا در مساحت هشت هکتاری در ورودی نیروگاه که قرار است زائر سرایی ساخته شود انجام شده، که در این طرح ۵۰۰ کارمند نیروگاه هر یک درختی برای خود کاشته اند که نگهداری و رسیدگی و حتی محصول این درخت‌ها برای خود کارکنان خواهد بود.

در ادامه مشاور مدیر عامل مادر تخصصی برق حرارتی در مورد اقدامات زیست محیطی که شرکت برق حرارتی و نیروگاه‌های زیر مجموعه در راستای عمل به وظایف قانونی انجام داده اند گفت: تولید برق با کمترین عوارض زیست محیطی یکی از این اقدامات است که به منظور رسیدن به این مهم مطالعات ارزیابی برای کلیه طرح‌های توسعه‌ای رخ می‌دهد، که پیش‌تر این مسئله خیلی جدی تلقی نمی‌شود، اما از زمان تاسیس شرکت برق حرارتی تحقق صد در صدی را برای تمامی طرح‌های توسعه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

ساناز جعفر زاده  گفت: در کنار طرح‌های توسعه‌ای اقدامات در راستای الزامات قانونی  مانند نصب پالایش آنلاین انجام شده که برای نیروگاه‌های دولتی تا ۷۹ درصد الزامات قانونی محقق شده.

وی خاطر نشان کرد: طبق تبصره ماده ۱۱ قانون هوای پاک  ۱۱ نیروگاه بخاری، ۱۵ نیروگاه ترکیبی و ۸ نیروگاه گازی این تجهیزات را نصب کرده اند.

جعفر زاده به علت کمبود نصب این تجهیزات در نیروگاه‌های گازی اشاره کرد و گفت: به دلیل تفاهمی که با دفتر پایش سازمان‌های حفلظت محیط زیست مبنی بر اینکه واحد‌های که برنامه تبدیل شدن به سیکل ترکیبی را دارند پس از تکمیل واحد بخار تجهیزات نصب می‌شود.

مشاور مدیر عامل مادر تخصصی برق حرارتی گفت: یکی دیگر از الزامات قانون هوای پاک بحث تخصیص فضای سبز است که  تمامی نیروگاه‌ها حداقل الزام قانونی را دارند، اما در این بین نیروگاه‌هایی هستند که بیشتر از ۱۰ درصد سهم الزام قانونی به وظایف خود عمل کرده اند.

وی در مورد اقدامات زیست محیطی که امسال به طور خاص برای هفته درختکاری انجام می‌شود گفت: افزایش ۱۰ درصدی فضای سبز فراتر از الزام قانونی بوده که در مجموع ۱۰۹ هزار و ۶۴۶ اصله نهال و درخت به این منظور در فضای صنعتی نیروگاه‌ها کاشته می‌شود که منجرب کاهش سالانه ۲ هزار و ۳۶۰ تن گاز co۲  می‌شود.
 
در حاشیه این مراسم مدیر کل منابع طبیعی استان گفت: در استان همدان در هفته منابع طبیعی یک میلیون اصله نهال توزیع شده که از این تعداد ۳۰ هزار اصله نهال به نیروگاه شهید مفتح تخصیص داده شده است.

اسفندیار خزایی در مورد هدف از این کار گفت: با توجه به اینکه درخت گونه‌ای است که باعث نفوذ آب به زمین می‌شود و اگر به دنبال توسعه پوشش گیاهی نباشد شاهد از بین رفتن منابع طبیعی می‌شویم.

وی در خصوص توزیع نهال در بین ارگان‌ها گفت: این امر از سالیان دور بوده، اما نه به صورت توزیع یک میلیون اصله نهال.

وی در خصوص توزیع این مقدار نهال گفت: در سال جهش تولید در نهالستان ملایر بالای یک میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال تولید شده که حدود ۴۰۰ هزار اصله در جنگل کاری به مصرف رسیده که این کار از روز جهانی خاک یعنی  ۱۵ آذر ماه آغاز شده است.

خزایی خاطر نشان کرد:نهالستان استان قابلیت تولید دومیلیون اصله نهال را داراست که امیدواریم به این مهم برسیم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار