طلایی نیک خبر داد
معاون پارلمانی وزارت دفاع از پیشنهاد این وزارتخانه به دولت برای تشکیل قرارگاه حمایت از هم‌افزایی صنایع دفاعی و بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 09 March 2021
معاون پارلمانی وزارت دفاع از پیشنهاد این وزارتخانه به دولت برای تشکیل قرارگاه حمایت از هم‌افزایی صنایع دفاعی و بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا طلایی نیک امروز در نشست خبری نمایشگاه رویداد‌های فناورانه تا ثریا با اشاره به دستاورد‌های علمی و فناوری ارزشمند انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته گفت: ایران با ظرفیت علمی جوانان در این سال‌ها توانسته رشد جهش گونه در توسعه علمی کشور داشته باشد.

وی افزود: علیرغم افزایش ظرفیت‌های علمی کشور، شاهد شکاف بزرگی در میان جایگاه علمی و جایگاه اقتصادی و صنعتی کشور هستیم.

معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ادامه داد: این نمایشگاه فرصت ارزشمندی بود که بخشی از توانایی‌های علمی و فناوری و استعداد‌های تشکل‌های دانش بنیان مرتبط با بسیج علمی کشور نمایان شود.

طلایی نیک با تاکید بر تشدید پیوند دانشگاه و صنعت به ویژه صنعتی شدن چرخه علمی کشور با هدف کاهش شکاف بخش‌های علمی و صنعتی، گفت: همانطور که در صنایع دفاعی، ایران توانسته خود را به ۱۰ کشور اول دنیا برساند، این امکان نیز وجود دارد که ظرفیت‌های علمی ما در سایر بخش‌های صنعتی و اقتصادی مورد اتکا قرار گیرد. ما در استفاده از قابلیت‌های بالقوه علمی کشور، راه پیموده نشده زیادی داریم.

معاون وزیر دفاع تصریح کرد: وزارت دفاع درصدد است تا ارتباط فعال خود را با دانشگاه، شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان، حلقه‌های علمی و بخش خصوصی توسعه داده و ظرفیت‌های بخش‌های دانشگاهی و خصوصی را هم افزا کند.

طلایی نیک گفت: در آینده نزدیک با همکاری مجلس و دولت الگوی جدیدی برای مشارکت بخش خصوصی در صنایع دفاعی شکل خواهیم داد.

معاون وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های وزارت دفاع در صنایع هواپیماسازی و خودروسازی گفت: وزارت دفاع تلاش می‌کند جای بخش خصوصی را نگیرد بلکه حامی آن باشد؛ لذا جا‌هایی که بخش خصوصی ظرفیت دارد وزارت دفاع ورود نکرده و برای تقویت آن تلاش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع هوایی و خودرویی نیز تلاش کرده ایم با کمک‌های فناورانه و تأمین نیاز‌های خودروسازان، به شکوفایی این دو صنعت کمک کنیم.

معاون وزیر دفاع خاطرنشان کرد: تاکنون کمک‌های خوبی به خودروسازان شده و همچنین در حوزه راه اندازی خط تولید هواپیمای غیرنظامی ورود کرده ایم؛ پروژه‌ها و طرح‌های مناسبی در حوزه هواپیماسازی در حال پیگیری است که نتایج آن اعلام خواهد شد.

طلایی نیک اعلام کرد: اخیراً به دولت پیشنهاد تشکیل ستاد یا قرارگاه حمایت از هم افزایی حوزه‌های صنایع دفاعی و بخش خصوصی را ارائه داده ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار