در اولین جلسه کمیته امور حقوقی ستاد انتخابات استان که به ریاست مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری همدان و با حضور اعضاء برگزار شد، بر رعایت و اجرای کامل قانون و شاخص‌های ابلاغی برای کمیته حقوقی از سوی ستاد انتخابات کشور تاکید شد.
کد خبر: ۹۴۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ 06 March 2021
در اولین جلسه کمیته امور حقوقی ستاد انتخابات استان که به ریاست مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری همدان و با حضور اعضاء برگزار شد،  بر رعایت و اجرای کامل قانون و شاخص‌های ابلاغی برای کمیته حقوقی از سوی ستاد انتخابات کشور تاکید شد.

به گزارش تابناک همدان، احسان شهابی به تبیین شش شاخص ارزیابی کمیته حقوقی ستاد انتخابات استانداری‌ها و فرمانداری‌های سراسر کشور ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور پرداخت و گفت: بر اساس این شاخص‌ها حمایت و معاضدت حقوقی از مجریان انتخابات، ارائه آموزش‌های حقوقی و تخصصی در رابطه با قوانین و مقررات انتخابات به مجریان و دست اندرکاران انتخابات، نحوه رسیدگی به شکایات و تعیین تکلیف آنها، تشکیل، جمع آوری و نگهداری پرونده داوطلبان برای طرح دعوی و یا دفاع در مراجع قضایی، نحوه رسیدگی به اعتراض‌ها و رعایت موارد مذکور در قانون از طرف هیأت‌های اجرایی، مستند سازی در روز رای گیری از نظر تخلفات و شکایات و رعایت قانون، وظیفه اصلی این کمیته است.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری تصریح کرد: انجام این فرآیند‌ها منوط به تسلط اعضای کمیته بر مفاد قانون است.

شهابی افزود: مستند سازی شاخص‌های ارزیابی عملکرد کمیته حقوقی ستاد انتخابات در سه بازه زمانی قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات از سوی اعضا انجام شود و اعضای کمیته ضمن ارتباط با ستاد انتخابات شهرستان ها، ابهامات، مسائل و مشکلات حقوقی را رصد و نسبت به رفع آن‌ها اقدام نمایند.

جلسات کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان به صورت هر دو هفته یکبار و در ایام نزدیک به انتخابات به صورت هفتگی برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار