یک مسئول در یزد:
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: خرید بیش از نیاز کالاهای اساسی باعث کمبود برخی اقلام در سطح عرضه می‌شود، لذا مردم باید از خرید کالاهای اساسی بیش از حد نیاز خودداری کنند.
کد خبر: ۹۴۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 04 March 2021

 

«علی افشارپور» در خصوص تداوم کمبود روغن خوراکی در بازار بیان کرد: روغن به میزان نیاز مردم عرضه می‌شود، اما متاسفانه برخی بیش از میزان نیاز خود خریداری می‌کنند و این مشکل باعث آسیب به چرخه توزیع شده است.

وی با بیان این که در شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌بریم، افزود: نه تنها در خصوص روغن بلکه در خصوص تمام کالاها افراد باید برای مقابله با کمبودها جهت تکمیل نیازهای جامعه همکاری کنند و بهترین راهکار در این مورد نیز رسیدن به درک مشترک است.

افشارپور در زمینه تامین و توزیع کالاهای اساسی شب عید نیز گفت: کالاهای اساسی از جمله گوشت مرغ، روغن، برنج و میوه شب عید به صورت کامل در حال تامین و عرضه است و از این منظر جای هیچ نگرانی برای مردم نیست اما از مردم می‌خواهیم که خریدهای خود را به میزان نیاز انجام دهند و از ذخیره‌سازی کالاهای اساسی به منظور جلوگیری از کمبودهای احتمالی پرهیز کنند.

وی در رابطه با نظارت بر قیمت‌های بازار عنوان کرد: نظارت و اهتمام کاملی روی نرخ‌گذاری کالاها و اقلام اساسی مردم در استان وجود دارد و با جدیت از افزایش غیراصولی و گزاف قیمت‌ها جلوگیری می‌کنیم.

معاون صمت استان در خصوص تامین اقلام مختلف در شب عید، بیان کرد:  طرح‌های نظارتی ویژه نوروز از ۱۵ بهمن آغاز شده که این طرح‌های نظارتی شامل کالاهای اساسی و همچنین خدماتی مانند خشک‌شویی، قالی‌شویی و مواردی از این قبیل است.

وی قیمت کنونی هر کیلو گوشت مرغ را  ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت:  بحث تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان به صورت ۲۴ ساعته در حال پیگیری است.

افشارپور قیمت هر کیلو تخم‌مرغ را نیز ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان ذکر کرد و افزود: متاسفانه از آن جایی که قیمت گوشت قرمز در استان‌های دیگر افزایش یافته و استان یزد نیز تولیدکننده گوشت قرمز نیست، ناگزیر به واردات گوشت قرمز از دیگر استانها هستیم و به هیمن دلیل نیز به دنبال افزایش قیمت گوشت در دیگر استان ها، هر کیلو از این کالا در یزد هم‌اکنون ۱۳۵ هزار تومان است.

وی با بیان این که برای مقابله با هر گونه کمبودی موضوع تامین ۱۰۰ درصدی بازار تا پانزدهم فروردین با جدیت در دستور کار استان است، اضافه کرد: در حال دریافت و تامین بازار از ۴۵۰ تن برنج تایلندی، دو هزار تن شکر و تبدیل ۲۰۰ تن شکر به قند شکسته که با قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش خواهد رسید، هستیم.

افشارپور با اشاره به پیگیری‌های استان در جهت تامین روغن در بازار، اضافه کرد: سهمیه‌ای از گوشت و مرغ منجمد به استان اختصاص یافته که نگرانی‌های تامین بازار را برطرف خواهد کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار