مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تشریح جزییات حمایت از کسب و کار‌ها در دوران کرونا، از ایجاد بیش از ۸۵ هزار فرصت شغلی در بخش روستایی طی دوسال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹ 23 February 2021
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تشریح جزییات حمایت از کسب و کار‌ها در دوران کرونا، از ایجاد بیش از ۸۵ هزار فرصت شغلی در بخش روستایی طی دوسال گذشته خبر داد.

به گزارش تابناک همدان؛ نوراله زادهاظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و در راستای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری بیش از ۴۰ هزار طرح را با پرداخت ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مورد حمایت خود قرار داده که این طرح‌ها زمینه ایجاد شغل برای ۷۰ هزار نفر را فراهم کرده است.
 
وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته و از زمان اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایری بیش از ۸۵ هزار فرصت شغلی به وجود آمده و با حمایت مالی صندوق از بیکاری جوانان و روستاییان و مهاجرت به شهر‌ها جلوگیری شده که این امر اشتغالزایی و درآمدزایی برای روستاییان را به دنبال داشته است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه درباره اقدامات حمایتی صندوق از کسب و کار‌ها در دوران کرونا اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۸۱ هزار و ۲۲۸ فقره قرارداد تسهیلات پرداخت شده که از این میزان بیش از ۱۴۸۱ میلیارد تومان حمایت مالی از کسب و کار‌ها بوده است.

نوراله زاده افزود: در دوران کرونا حمایت از کارگاه‌ها و خط تولید اقلام بهداشتی و ضدکرونایی در دستور کار قرار گرفت و به بنگاه‌ها و واحد‌هایی که در گذشته در بحث تولید اقلام بهداشتی از حمایت مالی صندوق برخوردار شده بودند، خط اعتباری ۲۳ میلیارد تومانی تخصیص دادیم که از این طریق حجم تولیداتشان را در دوران کرونا افزایش دهند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از باشگاه‌های ورزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: به دلیل آسیبی که به باشگاه‌های ورزشی وارد شده و از اسفند سال گذشته به بعد دچار تعطیلی شده بودند بیش از ۱۲۵۰ باشگاه ورزشی را تامین مالی کردیم و بازپرداخت اقساط این گروه از مشاغل هم معوق شد.

وی تصریح کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان خط اعتباری نیز برای حمایت از شاغلان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر در نظر گرفته ایم که تا سقف ۶۰۰ میلیارد تومان قابل افزایش است.

به گفته نوراله زاده اختصاص خط اعتباری ۱۰۰ میلیارد تومانی با مشارکت بانک توسعه تعاون برای افزایش تولید محصولات تعاونی‌های بهداشتی از دیگر اقدامات موثر صندوق کارآفرینی امید در دوران کرونا بوده است.
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار