مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان خواستار حمایت مسئولان دانشگاه‌ها از پایان نامه‌های مرتبط با موضوع تحقیقات مورد نظر اداره کل منابع طبیعی استان شد.
کد خبر: ۹۴۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 23 February 2021
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان خواستار حمایت مسئولان دانشگاه‌ها از پایان نامه‌های مرتبط با موضوع تحقیقات مورد نظر اداره کل منابع طبیعی استان شد.

به گزارش تابناک همدان اسفندیار خزائی مدیر کل منابع طبیعی استان در جلسه هم اندیشی با اعضای هیات علمی دانشگاه ملایر در راستای افزایش همکاری برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی اظهار داشت: حمایت مالی دانشگاه ملایر از پایان نامه‌هایی با موضوع منابع طبیعی مورد تاکید است.

وی اضافه کرد: بر این اساس نیاز‌های تحقیقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان برای بررسی و پژوهش توسط دانشگاه ملایر به آن‌ها اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان از تنظیم و انعقاد تفاهم نامه در ارتباط با طرح همیاران طبیعت و همکاری بین این اداره کل و دانشگاه ملایر خبرداد و گفت: زمینه بازدید اساتید و دانشجویان از مراکز تولید بذر و نهالستان‌ها و عملیات اجرایی صورت گرفته فراهم می‌شود.

خزائی خواستار تشکیل کارگروه مشترک برای تداوم همکاری بین منابع طبیعی و دانشگاه ملایر و برگزاری نشست‌های مشترک بین این دو نهاد در اوایل مهرماه به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی برای دانشجویان شد.

وی تاکید کرد: باید انشقاق بین دستگاه‌های آموزشی و اجرایی از بین رفته و هماهنگی و همکاری بین دانشگاه و منابع طبیعی بیشتر شود که این امر مستلزم کمک اساتید و دانشجویان و تشکیل کارگروه‌های مشترک است.

خزائی گفت: اداره منابع طبیعی برای حفظ و حراست از این نعمت خدادادی نیازمند کمک همه مردم به ویژه دانشگاهیان است بنابراین انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه ملایر، ارتباط نزدیک ۲ دستگاه و گسترش ترویج و آموزش و حفظ پوشش سرزمینی بسیار حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر نیز به تشریح اهمیت حوزه فرهنگ در ترویج منابع طبیعی و موضوع حفظ آب وخاک پرداخت و گفت: دانشکده‌های منابع طبیعی و کشاورزی متولی فرهنگ سازی درباره منابع طبیعی هستند که دانش، مهارت و آموزش‌های لازم را در این زمینه به دانشجویان ارائه می‌دهند.

حمید نوری اضافه کرد: این دانشکده‌ها متعهد هستند که دانش منابع طبیعی را از طرق مختلف مانند انجمن‌های علمی در اختیار سایر دانشکده‌ها که حوزه فعالیت آن ها، منابع طبیعی نیست قرار دهند و دغدغه حفظ منابع طبیعی را در آن‌ها ایجاد کرده و گسترش دهند.

وی طراحی پوستر و کلیپ، بازدید، تبلیغات بنری در شهر و برگزاری مسابقات با محوریت‌های منابع طبیعی را فعالیت‌های این دانشگاه در هفته منابع طبیعی برشمرد و بیان کرد: علاوه بر این در هفته منابع طبیعی سال جاری، طرح پویش هم کاشت (غرس ۱۰۰ هزار درخت در طول ۲ سال) در دانشگاه‌های کشور نیز در دستور کار قرار دارد.

اطلاع رسانی برای عضویت دانشجویان و اساتید در سامانه همیار طبیعت به آدرس hamyartabiat.frw.ir توسط دانشگاه ملایر از طریق فضای مجازی و انجمن‌های علمی، تهیه و تدوین مطالب و بروشور‌های آموزشی برای تسهیل در روند آشنایی با طرح همیاران طبیعت توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان و صدور کارت همیاران طبیعت توسط این اداره کل از دیگر مصوبات این نشست هم اندیشی بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار