مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبرداد:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اصلاح و بازسازی تغذیه مصنوعی ازندریان از لایروبی رودخانه ازندریان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 18 February 2021
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اصلاح و بازسازی تغذیه مصنوعی ازندریان از لایروبی رودخانه ازندریان خبر داد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، مهندس منصور ستوده اظهار کرد: شورای اسلامی شهر ازندریان در جلسه‌ای با حضور آقای آزادبخت، معاون سیاسی، امنیتی استاندار، فرماندار ویژه ملایر و امام جمعه شهر ازندریان درخواست خود را در خصوص لایروبی رودخانه ازندریان و مرمت و بازسازی تغذیه مصنوعی مطرح کردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ادامه داد: بخشی از لایروبی رودخانه ازندریان از محل اعتبارات متمرکز لایروبی رودخانه‌ها سالجاری شهرستان ملایر که ۵۰۰ میلیون تومان است، تامین خواهد شد. 

ستوده با بیان اینکه تغذیه مصنوعی ازندریان نیز بر روی این رودخانه اجرا شده است، گفت: در این جلسه، اعضای محترم شورای اسلامی شهر ازندریان خواستار بازسازی تغذیه مصنوعی بودند. این در حالی است که سال قبل بخش عمده‌ای از عملیات بازسازی با مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط پیمانکار انجام و حدود ۳۵۰ متر از دیوار تغذیه مصنوعی اصلاح شده است. 

وی افزود: رودخانه ازندریان از شهر ازندریان می‌گذرد و به سمت پایین دست جریان می‌یابد. قبلا در بستر این رودخانه دو بند احداث شده است که در حوضچه اول رسوبگذاری انجام می‌شود و در حوضچه دوم بستر رودخانه از آب تغذیه می‌شود. این موضوع سبب تغذیه مصنوعی در منطقه می‌شود. 

ستوده با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر ازندریان با اذعان مطلوبیت احداث تغذیه مصنوعی از آن استقبال کردند و خواستار توسعه آن و احداث یک بند دیگر بودند، گفت: احداث بند جدید نیازمند مطالعه و اقدامات کارشناسی است و تا مشخص شدن نتایج مطالعات نمی‌توان درباره آن تصمیمی اتخاذ کرد. 

وی ادامه داد: این موضوع همچنین نیازمند دریافت اعتبارات است که با اختصاص این اعتبارات از سوی فرمانداری ملایر مطالعات توسعه تغذیه مصنوعی آغاز خواهد شد، اما برای انجام اصلاحات و بازسازی باید گفت که سال گذشته انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ضمن ابراز خرسندی اعلام کرد: این بند‌ها توانستند سیلاب سال گذشته و بارندگی‌های سالجاری را کنترل کنند و حدود ۲ میلیون مترمکعب از آب جاری را به منابع آب زیرزمینی تغذیه کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار