مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعلام کرد:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از رایگان شدن آب بهای مشترکین با مصرف زیر ۵ متر مکعب در ماه در راستای اجرای طرح"آب امید" خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 15 February 2021

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از رایگان شدن آب بهای مشترکین با مصرف زیر ۵ متر مکعب در ماه در راستای اجرای طرح"آب امید" خبر داد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، سیدهادی حسینی بیدار ضمن اشاره به اجرای "طرح آب امید" گفت: درراستای اعطاء خدمات هرچه بیشتر و بهتربه مشترکین، اجرای طرح مذکور با شعار"آب رایگان مصرف کنید"در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت که پس از بررسی ابعاد مختلف طرح، دستوراجرای آن از ابتدای دی ماه سال جاری به تمامی استان‌های کشور و از جمله استان همدان ابلاغ شد.

وی با توضیح اینکه براساس دستور این طرح و با عنایت به اینکه الگوی مصرف آب به ازاء هر خانواده ماهیانه ۱۵ متر مکعب می‌باشد عنوان کرد: مشترکین بر اساس میزان مصرف به چهار دسته‌ی کم مصرف، خوش مصرف، پرمصرف و بد مصرف دسته بندی شده اند.
حسینی بیدارافزود: درهمین راستا و بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت نیرو، مشترکین کم مصرف با سطح مصرف ماهیانه زیر ۵ متر مکعب در ماه مشمول مزایای آب رایگان میشوند.

وی افزود: مشترکین خوش مصرف با مصرف ۵ تا ۱۵ متر مکعب در ماه، مشمول تعرفه عادی می‌باشند که چنانچه این دسته از مشترکین نیز بتوانند سطح آب مصرفی خود را تا ۵ متر مکعب در ماه کاهش دهند از مزایای آب رایگان بهره‌مند خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مشترکینی که سطح آب مصرفی شان در طول ماه بین ۱۵ تا ۳۰ متر مکعب باشد به عنوان مشترکین پر مصرف تلقی شده ومشمول تعرفه مازاد بر الگو می‌شوند، اظهارداشت: توصیه ما به این دسته از مشترکین رعایت الگوی مصرف است.

وی در ادامه توضیحات خود به مشترکین بد مصرف اشاره کرد و گفت: از آنجا که این دسته از مشترکین مطابق دستورالعمل ابلاغی بیش از ۳۰ متر مکعب در ماه آب مصرف میکنند لذا در شمار مشترکین بد مصرف قرار میگیرند که بر همین اساس مشترکین مذکور مشمول جریمه‌های افزایشی شده و تاکید ما بر کاهش شدید مصرف آن‌ها است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل انجام شده از مصارف مشترکین خانگی استان در ۹ ماه گذشته، ۵۶ هزار و ۸۴۵ مشترک شهری، معادل ۱۵.۸ درصد و ۱۹ هزارو ۹۸۴ مشترک روستایی معادل ۱۵.۴ درصد، درشمار مشترکین کم مصرف قرار داشته اند که این دسته به ترتیب ۱.۳ و ۱.۷ درصد از میزان آب مصرفی در بخش خانگی را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود:همچنین ۱۳۱ هزارو ۱۱۸ مشترک شهری ما، معادل ۳۶.۴ درصد از کل مشترکین و ۳۰ هزارو ۲۱۴ مشترک روستایی، معادل ۲۳.۳ درصد از کل مشترکین ما در شمار مشترکین خوش مصرف بوده اند.

وی با اذعان به اینکه بر اساس تحلیل‌های انجام شده از مصرف ۹ ماه گذشته متاسفانه بخشی از مشترکین ما را مشترکین پرمصرف و بد مصرف تشکیل میدهند عنوان کرد:۱۴۰ هزار و ۱۳۹ مشترک شهری، معادل ۳۸.۹ درصد و ۵۸ هزارو ۳۷۹ مشترک روستایی، معادل ۴۵ درصد رامشترکین پر مصرف تشکیل میدهند.

حسینی بیدار با تاکید بر رعایت الگوی مصرف بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر ۳۱ هزارو ۸۲۳ مشترک، معادل ۸.۸ درصد از جمعیت مشترکین شهری و ۲۱ هزارو ۲۶۸ مشترک، معادل ۱۶.۴ درصد از مشترکین روستایی در شمار مشترکین بد مصرف قرار دارند که این دسته از مشترکین شهری و روستایی به ترتیب ۱۸.۷ درصد و ۳۲.۲ درصد از حجم تولید آب در بخش خانگی را مصرف می‌کنند.

وی همچنین عنوان کرد: در مجموع دراستان همدان با ۳۵۹ هزارو ۹۲۴ مشترک شهری و ۱۲۹ هزارو ۸۴۵ مشترک روستایی، به ترتیب بیش از ۶۳ میلیون و ۵۱۳ هزار متر مکعب در بخش شهری و بیش از ۲۹ میلیون و ۴۹۰ هزار متر در بخش روستایی آب مصرف می‌شود.

حسینی بیدار با تاکید بر اینکه این طرح با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور اجرایی شده است گفت: درحقیقت با اجرای این مصوبه، هیأت وزیران این اجازه به شرکت‌های آب و فاضلاب را داده اند که مشترکین کم مصرف تشویق و پر مصرف‌ها جریمه شوند.

وی در نهایت از هم استانی‌ها درخواست کرد؛ در راستای حفظ منابع آبی پایدارو به منظور رایگان شدن تعرفه مصرفی خود، سطح آب شرب مصرفی خود را تا زیر ۵ متر مکعب کاهش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار