مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان:
مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان تفکر و رویکرد شهرداری منطقه یک شهر همدان را توسعه محوری در این عرصه قلمداد کرد و گفت: برآیند این نوع تفکر با افزایش نرخ سلامت طی سال‌های آتی مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ 26 January 2021

در عصر حاضر با گسترش دامنه استفاده از وسایل جدید همچون آسانسور و پله برقی، ابزار‌های فناوری اطلاعات (کامپیوتر، اینترنت و غیره)، تغییر سبک زندگی و نحوه اشتغال افراد ونیز گسترش زندگی آپارتمان نشینی در شهر‌های بزرگ، تحرک شهروندان به شدت کاهش یافته‌است که در حقیقت کم تحرکی افراد عامل موثری برای افزایش میزان مرگ و میر، بیماری‌ها وناتوانی‌ها است.

به گزارش تابناک همدان؛ علاوه براین به‌دلیل مشغله بیش از حد شهروندان، نبود فرصت کافی جهت انجام تمام کار‌های روزمره و نیز فاصله زیاد بین مراکز خدمات‌رسانی شهری، شهروندان به اتومبیل و سایر وسایل مدرن به شدت وابسته شده‌اند و فعالیت‌های اوقات فراغت نیز به نوعی تنظیم شده‌که کمترین تحرک و فعالیت‌بدنی را به همراه دارد.

بنابراین برنامه ریزی برای «گذران فراغت» به ویژه در فضای شهری ارتباط نزدیکی با برنامه ریزی در حوزه جوانان پیدا می‌کند چراکه ساماندهی فضایی وتأمین امکانات فراغتی تا حدود زیادی به کمیت و کیفیت فضا‌های شهری و تجهیزات آن‌ها وابسته است دراین راستا نقش مدیریتی ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف شهری نظیر شهرداری جهت تامین فضا‌های تفریحی - ورزشی مورد نیاز اقشار مختلف جامعه برای بهتر سپری کردن اوقات فراغت افراد پراهمیت است حال آنکه خوشبختانه طی ماه‌ها اخیر شهرداری منطقه یک همدان با داشتن برنامه منجسم در راستای تحقق فضای پر نشاط و درعین حال سالم برای شهروندان و به ویژه جوانان اقدامات موثری را دراین عرصه در دستور کار قرار داده است به طوریکه توانسته با اتخاذ تصمیمات نوین برای ارائه ضوابط و الگو‌هایی برای فراهم نمودن فضا‌های متنوع ازجمله در پارک‌ها، زمین‌های بازی و مراکز ورزشی تاثیرگذار بوده است به گونه‌ای که شهرداری منطقه یک علاوه بر اجرای پروژه‌های موجود، توسعه زیرساخت‌های ورزشی فرهنگی ورزشی جز برنامه‌های این مجموعه شهری است.

براین اساس با توجه به انچه گفته شد از آنجایی که اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی حوزه ورزش و جوانان و مسائل مرتبط با این فضاست در خصوص فعالیت‌ها صورت گرفته ازسوی شهرداری منطقه با حمید سیفی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت‌وگویی را ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید:

مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان با تاکید براینکه در جامعه امروزی ورزش منظم و اصولی یکی از نیاز‌های اساسی در جوامع بشری شده است گفت:این احساس نیاز تا بدان جا پیش رفته که دولت‌ها در برنامه ریزی خرد و کلان خود، ورزش را در اولویت‌های پایه‌ای لحاظ می‌کنند و یکی از رموز پیشرفت و سلامت جامعه بشری می‌دانند.

حمید سیفی افزود:ورزش امروز به حدی مهم است که برای دستیابی به یک جامعه سالم، بانشاط و ورزشکار نیاز است یک مجموعه فراتر از دستگاه ورزش به آن توجه داشته باشد.

وی با تاکید براینکه شاید در سال‌های اخیر وجود وزارت ورزش و جوانان و زیرمجموعه‌های آن این تصور را در جامعه ایجاد کرده باشد که فراهم کردن زمینه ورزش تنها وظیفه این دستگاه است عنوان کرد:این توقع مانند این است که بگوییم پرداختن به مقوله فرهنگ وظیفه یک وزارتخانه خاص است و دیگر وزارتخانه‌ها و بخش‌ها در این زمینه وظیفه‌ای ندارند و باید تنها به امور خود بپردازند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه یقینا تعریف و ایجاد فضا‌های ورزشی در سطح شهر کمک شایانی به توسعه ورزش و سلامت جامعه خواهدکرد گفت: خوشبختانه این رویکرد از سوی شهرداری همدان و به ویژه شهرداری منطقه یک از طریق ایجاد فضا‌های ورزشی متعدد طی ماه‌ها اخیر به عنوان یک الگو قابل مطرح شدن است.

 حمید سیفی با اشاره به اینکه عملکرد مدیریت منطقه یک شهرداری همدان در بحث ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و درعین حال اجرای برنامه‌ها فرهنگی با محوریت جوانان ستودنی است عنوان کرد:در واقع ورزشکار بودن و در عین حال ورزشی بودن شهرداران مناطق و بالاخص مدیریت شهرداری منطقه یک نقطه قوتی است که ما را در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در سطح شهر یاری می‌کند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های صورت گرفته با موضوع ورزش و جوانان از سوی شهرداری منطقه یک در واقع نشان از دغدغه مندی این عزیران دارد اذعان کرد:درواقع تفکر و دیدگاه شهردار منطقه یک به سوی توسعه محوری در عرصه ورزش و جوانان در فضا‌های شهری است.

 سیفی با شاره به ایجاد فضا‌های ورزشی در پارک و ایجاد زمین چمن در اکثر محلات این منطقه و درعین حال ایجاد بوستان‌های محله‌ای اذعان کرد: آنچه مسلم است اینکه درواقع درک متقابلی از کمبود‌ها و تلاش برای رفع آن‌ها از سوی این مدیریت درعرصه فضا‌های ورزشی در شهر وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه نتیجه و برایند زیرساخت‌های ورزشی ایجاد شده در منطقه یک شهرداری طی سال‌های آتی خود را در افزایش نرخ سلامت جامعه نشان خواهد داد اذعان کرد: در واقع منطقه یک شهرداری همدان به عنوان یک بال توانمند در کنار اداره کل ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف کار سازو کارآمد وارد شده است.

 سیفی با اشاره به اینکه خوشبختانه جلسات متعددی را با مدیران شهرداری در بخش‌های مختلف ورزش همگانی، ورزش شهروندی و ... برگزار کرده و خواهیم کرد گفت: خوشبختانه شهرداری همدان در حیطه وظایف تعریف شده در حوزه ورزش و جوانان خوب ظاهر شده است.

 وی با تاکید براینکه زیرساخت‌های ورزشی ایجاد شده در منطقه یک شهر همدان منطقه گام محکمی در مسیر توسعه ورزش و به تبع آن سلامت جامعه خواهد بود عنوان‌کرد: درواقع خواسته اصلی ما این است که دیگر نهاد‌ها نیز همچون شهرداری پای کارآمده و موثر واقع شوند.

 وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های تعریف شده در اداره کل ورزش و جوانان افزیش سرانه ورزشی است اذعان کرد: به دنبال آن هستیم که طی یک سال و نیم آتی سرانه ۶۴ درصدی را به ۷۴ درصد برسانیم و یقینا ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در فضای شهری ما برای رسیدن به این هدف کمک خواهد کرد.

 وی با اشاره به بازسازی مجموعه شهدای شهرداری توسط شهرداری منطقه یک تصریح کرد: علاوه بر ایجاد فضا‌های جدید ورزشی یقینا حفظ و نگهداری و درعین حال احیای امکان و زیرساخت‌های رزشی نیز ما را در رسیدن به سرانه مطلوب یاری خواهد کرد.

مع الوصف با توجه به انچه گفته شد خوشبختانه طی ماه‌های اخیر با رویکرد دغدغه‌مندانه مدیریت شهرداری منطقه یک شهرداری همدان شاهد نگاه بسیار مثبت و روند بسیار مطلوبی در زمینه پرداختن به ورزش، احداث فضا‌های ورزشی و، برپایی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی جوان محور در محلات مختلف این منطقه شهر و در نهایت و توسعه زیرساخت‌های ورزشی بوده ایم.

نگاهی که آکنده از یک روحیه خدمت همه جانبه است و رفاه و آسایش شهروندان را تنها در جمع آوری زباله و آسفالت و نظافت شهری نمی‌داند لذا انتظار می‌رود این نگاه مسئولیت گرایانه همچنان بر فضای شهرداری منطقه یک و دیگر ادارات نیز حکمفرما باشد.
 
منبع: روابط عمومی شهرداری منطقه یک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار