مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: آکادمی تحقیق و توسعه اینترنت اشیا (IoT) و شبکه حسگر بی‌سیم در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان همدان با جذب کارآموز، فعالیت خود را آغاز کرده است.
کد خبر: ۹۳۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱ 26 January 2021
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: آکادمی تحقیق و توسعه اینترنت اشیا (IoT) و شبکه حسگر بی‌سیم در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان همدان با جذب کارآموز، فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش تابناک همدان؛ وهب مختاران اظهار داشت: این آکادمی در دوره‌های طراح و پیاده سازی شبکه اینترنت اشیا مبتنی بر LR-WPAN، تکنسین هوشمندسازی ساختمان، شبیه سازی شبکه با شبیه ساز NS-۳ و NS-۲ کارآموز میپذیرد.

به گفته وی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با ایجاد و تامین فضای مناسب تحقیق و توسعه برای پیاده سازی ایده‌های نرم افزاری و سخت افزاری از دانشجویان و علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه ارتباطات بی سیم و اینترنت اشیا حمایت می‌کند.

وی افزود: این مرکز آموزشی با تشکیل کارگروه‌های بین‌رشته‌ای با هدف تولید محصولات ارتباطی و پیوند کارآموزان با صنایع مختلف برای تامین نیاز‌های صنایع و ایجاد بازار کار، همواره حامی و زمینه ساز توسعه این رشته در سطح استان همدان بوده است.

مختاران با تاکید بر اینکه اینترنت اشیا می‌تواند باعث ایجاد مشاغل نو و جهش تولید شود، خاطرنشان کرد: مدرک معتبر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به شرکت کنندگان دراین دوره‌های آموزشی ارائه می‌شود.

وی افزود: اینترنت اشیا فناوری جدیدی است که در آن به هر شئی قابلیت ارسال داده و یا دریافت فرمان‌هایی از طریق شبکه‌های ارتباطی فراهم می‌شود، این فناوری نو ظهور، به سرعت در حال گسترش است که هر دو حوزه تحقیقات و کاربرد را شامل می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان ادامه داد: تحقیقات علمی در این حوزه در ایران و جهان به سرعت در حال رشد است و اینترنت از زمان پیدایش شاهد تحولات عظیمی بوده و تجاری شدن، پیدایش شبکه‌های اجتماعی و اینترنت اشیا را می‌توان سه نسل متوالی از تحولات در دنیای اینترنت دانست.

اینترنت اشیاء یا IoT، سیستمی به‌هم‌پیوسته از تجهیزات رایانه‌ای، ماشین‌های مکانیکی و دیجیتال، اشیاء و حیوانات یا افرادی است که با شناسه‌های منحصربه‌فرد (UID) هویت یافته‌اند و از قابلیت انتقال داده‌ها روی یک شبکه بدون نیاز به تعامل انسان-با-انسان یا انسان-با-رایانه برخوردار هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار