مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان در دیدار با مهندس عباس صوفی شهردار همدان بر لزوم همکاری‌های دو جانبه با شهرداری تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی فرهنگسرای رسانه یکی از مهمترین درخواست‌های اهالی رسانه همدان در سال‌های اخیر بوده که امیدواریم تا پایان سال جاری این موضوع محقق شود تا شاهد اختصاص ساختمان ویژه برای خانه مطبوعات همدان باشیم.
کد خبر: ۹۳۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷ 12 January 2021

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان در دیدار با مهندس عباس صوفی شهردار همدان بر لزوم همکاری‌های دو جانبه با شهرداری تاکید کرد.

به گزارش تابناک همدان، محمدرضا خوش‌گفتار، گفت: نگاه حمایتی مدیریت شهری از رسانه‌ها موجب توسعه همه جانبه می‌شود که خوشبختانه این موضوع در سال‌های گذشته وجود داشته و امید می‌رود این موضوع پررنگ‌تر از قبل ادامه داشته باشد.

وی افزود: راه‌اندازی فرهنگسرای رسانه یکی از مهمترین درخواست‌های اهالی رسانه همدان در سال‌های اخیر بوده که امیدواریم تا پایان سال جاری این موضوع محقق شود تا شاهد اختصاص ساختمان ویژه برای خانه مطبوعات همدان باشیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان عنوان کرد: در کنار اختصاص ساختمان فرهنگسرای رسانه درخواست داریم شهرداری همدان در تجهیز این فرهنگسرا یاری‌گر ما باشد.
 
در ادامه رییس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان همدان نیز گفت: خوشبختانه شهردار همدان در زمره مدیران رسانه‌ای استان است که همین موضوع ادامه مسیر را به مراتب راحت‌تر می‌کند.

اشکان یوسفی افزود: نگاه حمایتی از رسانه‌ها، تسریع در پرداخت مطالبات، توزیع عادلانه رپورتاژ و آگهی‌های شهرداری و سایر موضوعات از این دست به عنوان بخشی از انتظارات اهالی رسانه استان است که امیدواریم مسئولین محترم شهرداری همدان در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشند.
 
مسئول کمیته حقوقی خانه مطبوعات استان همدان نیز در این جلسه گفت: رویکرد انقلابی و جهادی شهردار همدان نسبت به موضوعات فرهنگی، رسانه‌ای و موضوعات دینی بسیار ارزنده است و در سال‌های گذشته شاهد کمک‌ها و حمایت‌های وی به مجموعه‌های انقلابی و دینی هستیم که جای تقدیر دارد.

غلامرضا فریدونی در ادامه گفت: پرداخت عوارض از سوی شهروندان و هزینه کردن آن کارکرد‌های مختلفی دارد که در این میان بخشی از این منابع در حوزه فرهنگی هزینه می‌شود که انتظار می‌رود مدیریت شهری همدان از محل این درآمد‌ها نگاه حمایتی ویژه‌ای از رسانه‌ها داشته باشد.

وی خواستار جلوگیری از هدر رفت هزینه‌های مدیریت شهری در حوزه فرهنگی شد و گفت: متاسفانه در شرایط فعلی اقتصادی کشور، بسیاری از رسانه‌ها به دلیل مشکلات شدید مالی مشمول ماده ۱۶ قانون مطبوعات شده‌اند و عملاً فعالیت و کارکرد رسانه‌ای ندارند که انتظار داریم شهرداری با نگاه حمایتی همه جانبه از تمامی رسانه‌ها نسبت به رفع این مشکل جدی اقدام کند.
 
مسئول مالی خانه مطبوعات استان همدان نیز در این جلسه گفت: شهرداری با زندگی عامه شهروندان در حوزه‌های مختلف سر و کار دارد که از این رو بایستی برنامه‌محور در تمامی حوزه‎ها ورود کند و عرصه‌های مختلف انسانی را مورد توجه قرار دهد.

زهره پوروهابی ادامه داد: مدیریت شهر نگاه مثبتی به مقوله فرهنگی دارد، اما متاسفانه پویایی لازم در جهت‌دهی افکارعمومی به خوبی دیده نمی‌شود و باید این حوزه بیش از پیش تقویت شود.

وی خطر نشان کرد: متاسفانه در برخی موارد شاهد کم‌توجهی واحد‌های مالی مدیریت شهری در پرداخت مطالبات رسانه‌ها هستیم که علی‌رغم توافقات قبلی رفتار می‌کنند و درخواست داریم با تشکیل هیات مشترک از اعضای خانه مطبوعات و مدیران واحد‌های مرتبط مدیریت شهری، شاهد تسهیل امور و برون رفت از مشکلات فعلی باشیم.
 
 مسئول کمیته خبرنگاران و عکاسان خبری خانه مطبوعات استان همدان نیز در این جلسه گفت: توسعه فرهنگی شهر در تعامل دو سویه محقق می‌شود که از این رو می‌توان با همکاری شهرداری همدان شاهد برگزاری جشنواره مطبوعات در جهت رشد آموزش‌های شهروندی در بین مردم و به تبع آن تقویت رسانه‌ها باشیم.

مریم شهابی باهر اجرای دیوارنگاره‌های مناسبتی در شهر همدان را اقدام مثبتی برشمرد و گفت: اجرای این دیوارنگاره‌ها حرکت جدیدی است که می‌توان در تولید محتوا و طراحی‌ها از ظرفیت بالای اهالی رسانه به ویژه عکاسان خبری استان بهره برد تا شاهد تولیدات فاخر در این زمینه باشیم.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار