افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی، تخصیص مجوز آب و افزایش برآورد هزینه‌های تاسیس مهمترین مشکلات متقاضیان احداث گلخانه است.
کد خبر: ۹۳۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳ 11 January 2021


افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی، تخصیص مجوز آب و افزایش برآورد هزینه‌های تاسیس مهمترین مشکلات متقاضیان احداث گلخانه است.

به گزارش تابناک همدان آخرین وضعیت کشت گلخانه‌ای شهرستان همدان و پرونده‌های متقاضیان احداث گلخانه در ستاد توسعه کشت گلخانه‌ای شهرستان همدان مورد بررسی قرار گرفت.

محمد علی محمدی با اشاره به پیشرو بودن شهرستان همدان در میزان سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان گفت: افزایش بهره وری، تغییر روش‌های سنتی با توجه به کاهش منابع آب و تولید محصولات کشاورزی در همه فصول مورد نیاز از جمله دلایلی است که توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست فرمانداری همدان با بیان اینکه در اجرای طرح‌ها باید آینده نگری داشته باشیم تاکیدکرد: متناسب با پیشرفت‌های بدست آمده و متداول در دنیا باید از سیستم‌های نوین آبیاری و کشاورزی بهره ببریم.

وی تحقق سهمیه ۱۱ هکتاری توسعه گلخانه‌ای شهرستان درسالجاری را ضروری دانست و افزود: سال گذشته نیز سهمیه توسعه کشت گلخانه‌ای شهرستان ۱۱ هکتار بوده که تحقق ۲.۱ هکتار جای تاسف دارد.

محمدی با قدردانی از عملکرد شعب منتخب بانک کشاورزی در این راستا اضافه کرد: عملکرد بانک کشاورزی بعنوان بانک تخصصی در این زمینه بسیار مهم و موثر است که باید با در نظر گرفتن زمان محدود و نزدیک شدن به پایان سال درخواست متقاضیان تسهیلات کشت گلخانه‌ای سریعتر انجام شود.

سرپرست فرمانداری همدان در پایان بررسی وضعیت پرونده‌های متقاضیان تسهیلات گلخانه‌ای گفت: جهاد کشاورزی ضمن ارتباط با متقاضیان با پیگیری ویژه نسبت به رفع مشکلات و تسریع در فرایند‌های پیش روی آن‌ها اقدام نماید.

در این نشست ضمن بررسی آخرین وضعیت کشت گلخانه‌ای شهرستان همدان افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی، تخصیص مجوز آب و افزایش برآورد هزینه‌های تاسیس مهمترین مشکلات متقاضیان احداث گلخانه عنوان شد.

همچنین در این جلسه با بررسی موردی پرونده‌های متقاضیان تاسیس گلخانه در شهرستان همدان هماهنگی لازم به منظور رفع مشکلات وثیقه بانکی، انشعاب گاز، تخصیص سهمیه آب و دیگر مشکلات با مدیران ذیربط بعمل آمد. 

هم اکنون شهرستان همدان با برخورداری از ۲۵ درصد کشت گلخانه استان رتبه نخست سطح زیر کشت گلخانه‌ای را در استان دارد
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار