شاهرخی کاهش آمار متوفیان سوانح رانندگی و کسب رتبه برتر در این بخش را نتیجه هماهنگی و انسجام در روند اجرای برنامه‌های پلیس راه و راهور، شهرداری ها، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس استان همدان عنوان کرد.
کد خبر: ۹۲۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸ 04 January 2021
مهندس شاهرخی استاندار همدان گفت: بر اساس آخرین رده بندی اعلام شده وزارت کشور در شورای عالی ترافیک، همدان در بین ۱۲ استان گروه دوم، رتبه نخست کاهش آمار سوانح درون شهری را از آن خود کرده است.

به گزارش تابناک همدان؛ سیدسعید شاهرخی در شورای راهبردی وضعیت تصادف استان همدان، اظهار داشت: اقدامات استان در بخش ترافیک و کنترل سوانح همانند سایر بخش ها، هدفمند و برنامه محور است به نحوی که «برنامه راهبردی کاهش سوانح» را به عنوان نخستین استان در کشور تهیه و تدوین کرده است.

وی افزود: تدوین به موقع برنامه راهبردی کاهش تصادف، موجب سیر نزولی آمار سوانح رانندگی و کاهش متوفیان ناشی از آن در سطح استان همدان و همچنین تحرکی جدی برای پیشتازی در راستای برنامه ششم توسعه کشور شده است.
 
نماینده عالی دولت در استان همدان با بیان اینکه وقوع یک فقره تصادف هم برای ما تلخ و دردناک است، گفت: کاهش مستمر آمار سوانح رانندگی در استان همدان، نتیجه اجرای برنامه‌های هدفمند طراحی شده و همچنین تحقق اهداف پیش بینی شده دراین حوزه است.
 
شاهرخی کاهش آمار متوفیان سوانح رانندگی و کسب رتبه برتر در این بخش را نتیجه هماهنگی و انسجام در روند اجرای برنامه‌های پلیس راه و راهور، شهرداری ها، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس استان همدان عنوان کرد.
 
وی تاکید کرد: در شهر همدان باید از جدیدترین و به روزترین فناوری و تجهیزات کنترلی و نظارتی استفاده کرده و تمامی معابر شهری را به دوربین‌های نظارتی ترافیکی، امنیتی و انتظامی برای ارتقای امنیت جانی، مالی و عمومی شهروندان تجهیز کنیم.
 
استاندار همدان افزود: بیش از ۵۰ نقص ترافیکی در جاده‌های برون شهری این استان از سوی پلیس راه اعلام شده شد که فرمانداران می‌توانند با برنامه ریزی و اولویت بندی مناسب برای رفع این نواقص و نقاط حادثه خیز و پرخطر اقدام کنند.
 
شاهرخی اظهار داشت: اجرای طرح‌های عملی برای رفع برخی از نقاط حادثه خیز نیازمند برگزاری جلسه و هماهنگی بین بخشی و تصمیم گیری است به نحوی که با کمترین هزینه می‌توان معابر شهری و برون شهری را برای تردد خودرو‌ها و مسافران ایمن کرد.
 
نماینده عالی دولت در استان همدان همچنین بر تقویت روشنایی معابر برون شهری با هدف افزایش دید شبانه و ارتقای سطح ایمنی تردد در شرایط اقلیمی متفاوت تاکید کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه کیفیت خودرو و جاده به تنهایی عامل بروز سانحه رانندگی محسوب نمی‌شود، افزود: یک ضلع حوادث ترافیکی نحوه رانندگی است که می‌بایست ضمن فرهنگسازی نسبت به نصب علائم هشدار دهنده در معابر پرتردد شهری و برگزاری نشست‌های توجیهی برای ارتقای ضریب ایمنی و همچنین کاهش سوانح و تلفات ناشی از آن اقدام کرد.
 
معاون امور عمرانی استانداری همدان نیز در ادامه این جلسه گفت: در جلسه اردیبهشت ماه سال ۹۷ شورای عالی ترافیک کشور مقرر شد استان‌ها برنامه جامع کاهش تصادف را تدوین کنند که خرداد امسال این برنامه در استان همدان، تهیه، تدوین و تصویب شد.
 
«فرهاد فرزانه» افزود: در این برنامه تکالیف دستگاه‌ها برای دستیابی به چشم انداز برنامه ششم توسعه، پیش بینی شده و برهمین اساس آمار تلفات سوانح رانندگی می‌بایست سالانه ۶.۱ درصد کاهش پیدا کند که رقم محقق شده در استان همدان بالاتر از درصد پیش بینی شده در برنامه است.

منبع: اداره کل روابط عمومی استانداری همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار