مهندس شاهرخی استاندار همدان در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: براساس گزارش معاون وزیر بهداشت در ستاد ملی کرونا، تمامی شهرستان‌های این استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
کد خبر: ۹۲۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸ 04 January 2021

مهندس شاهرخی استاندار همدان در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: براساس گزارش معاون وزیر بهداشت در ستاد ملی کرونا، تمامی شهرستان‌های این استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گزارش تابناک همدان، سیدسعید شاهرخی گفت: با توجه به بهبود وضعیت استان همدان، محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح تنها در شهرستان‌های همدان و ملایر اجرا و از دوربین‌های هوشمند ترافیکی برای نظارت و اعمال قانون متخلفان استفاده می‌شود.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌های طرح جامع مدیریت هوشمند در حوزه فرهنگی و اجتماعی، نماز جمعه، مساجد و مراسم آیینی و معنوی در شهرستان‌های دارای وضعیت زرد برگزار نمی‌شود که به تازگی نماز جمعه دراین شهرستان‌ها مستثنی و اقامه آن بلامانع شده است.

استاندار همدان با قدردانی از همراهی متدینین، ائمه جمعه و مردم برای اجرای محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناسبت‌های مختلف به ویژه ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی، افزود: مردم استان هیچگاه عملکرد اندک افرادی که دست به رفتار غیر متعارف دراین زمینه زدند را نمی‌پذیرند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه مردم اجازه تهدید سلامت عمومی را نمی‌دهند، تاکید کرد: چنانچه برای ایام فاطمیه یا سالگرد شهید سلیمانی قرار بر برگزاری مراسمی بود به طور حتم استانداری در این باره پیشگام می‌شد بنابراین باید متنفذین، عُقلا، ائمه جمعه و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با توجیه افراد مانع برگزاری تجمع و مراسم با توجه به شرایط خاص همه گیری ویروس در سطح استان شوند.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و با معیار‌های عقلانی بر ضرورت برگزار نشدن مراسم با هدف پیشگیری از تجمع و انتشار ویروس کرونا تاکید شد که بسیاری از خواص به این مولفه و تاکید ستاد ملی کرونا توجه کردند.

استاندار همدان از مردم این استان به واسطه ۱۰ ماه همکاری و همراهی با اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: همراهی همکاری سپاه در همه بخش‌ها به ویژه اجرای طرح شهید سلیمانی و کمک به پیشگیری و درمان ستودنی است.
شاهرخی ادامه داد: با وجود کاهش شمار مبتلایان و زرد شدن وضعیت استان، اما به علت شکننده بودن این شرایط باید بازرسی‌ها را تشدید کرد در غیر اینصورت با عادی انگاری بیماری شاهد بازگشت وضعیت استان به شرایط قبل خواهیم بود.

وی با تسلیت شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: قدرشناسی مردم کشور و همدان در بدرقه این شهید، نماد ماندگار از وفاداری و قدرشناسی این ملت نسبت به خادمان خودشان است.

استاندار همدان افزود: بدون هیچگونه اطلاع رسانی و فراخوان، همه افراد و تیپ‌ها در آیین سردار سلیمانی شرکت کردند چرا که از این واقعه دردناک اندوهگین بوده و به علت حزن فراوان طاقت ماندن در خانه را نداشتند.
 
منبع: روابط عمومی استانداری همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار