مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: شاخص ارایه خدمات شرکت آبفا به روستا‌های این استان از ۶۷ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۷۹.۱۱ درصد در سال جاری افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۲۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ 29 December 2020
 
شاخص برخورداری از خدمات آبفا در روستا‌های استان همدان ۷۹ درصد است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: شاخص ارایه خدمات شرکت آبفا به روستا‌های این استان از ۶۷ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۷۹.۱۱ درصد در سال جاری افزایش یافته است.

به گزارش تابناک همدان به نقل روابط عمومی آبفای استان همدان «سیدهادی حسینی بیدار» افزود: در مجموع از سال ۹۲ تاکنون (فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم) ۲۳۰ روستا با جمعیتی معادل ۲۲۲ هزار و ۳۹ نفر زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان همدان قرار گرفته و از مزایای آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده اند.

وی اظهار داشت: درهمین ارتباط ۳۰ روستا با هفت هزار و ۲۷۰ خانوار و ۲۷ هزار و ۶۲۸ نفر جمعیت نیز امسال از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان در حوزه آبرسانی برخوردار شده اند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان یک هزار و ۷۲ روستا دارد، تصریح کرد: در مجموع ۸۶۰ روستای استان همدان با جمعیت ۵۳۱ هزار و ۶۷۳ نفر از خدمات شرکت آب و فاضلاب برخوردار هستند و ۲۱۲ روستای دیگر به دلیل بهره مندی از منابع آبی مناسب شامل چشمه، قنات و چاه و بنا به اعلام شورا‌های اسلامی روستا، تحت پوشش خدمات این شرکت نیستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار داشت: به رغم اقدام این شرکت برای تحت پوشش قرار دادن تمامی روستا‌های استان، اهالی و شورا‌های اسلامی این ۲۱۲ روستا به دلایل مختلف و به درخواست خود، تمایلی به استفاده از خدمات شرکت آب و فاضلاب ندارند.

حسینی بیدار تاکید کرد: البته منابع آبی ۲۱۲ روستای مورد اشاره نیز کاملا بهداشتی و سالم است و شرکت آب و فاضلاب همواره بر حفظ کیفیت، سلامت و بهداشت آب مورد استفاده اهالی این روستا‌ها نظارت دقیق و مستمر دارد.

وی با اشاره به خدمات شرکت آب و فاضلاب استان همدان به مناطق روستایی طی سال‌های ۱۳۹۲ تا کنون، افزود: در نخستین سال فعالیت دولت یازدهم (۱۳۹۲) ۱۴ روستا با جمعیت ۶ هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت زیر پوشش خدمات این شرکت قرار گرفتند که بر این اساس شاخص بهره مندی از آب در روستا‌های استان همدان به ۶۷.۵ درصد رسید.

وی گفت: سال ۱۳۹۳ با خدمت رسانی به ۲۰ روستای دیگر این شاخص در استان همدان به ۶۸.۳۸ درصد و در سال ۱۳۹۴ با پوشش ۳۳ روستای دیگر، شاخص بهره مندی از آب در روستاه‌های استان به ۷۱.۶۸ درصد رسید.

حسینی بیدار خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۵ نیز در بخش آبرسانی به روستا‌های استان، ۳۲ روستا زیر پوشش طرح‌های عملیاتی قرار گرفتند که بر همین اساس شاخص بهره مندی از آب در روستا‌های استان همدان را به ۷۲.۶۲ درصد افزایش داد.

جدول خدمات آبرسانی به روستا‌های همدان از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹:

سال تعداد روستا تعداد خانوار جمعیت روستایی مجموع شاخص بهره مندی

۱۳۹۲، ۱۴ یک هزار و ۷۶۳، ۶ هزار و ۷۰۰ نفر ۶۷.۵ درصد

۱۳۹۳، ۲۰، ۷ هزار و ۳۵۲، ۲۷ هزارو ۹۳۸ نفر ۶۸.۳۸ درصد

۱۳۹۴، ۳۳، ۱۰ هزار و ۴۰۱، ۳۹ هزار و ۵۲۷ نفر ۷۱.۶۷ درصد

۱۳۹۵، ۳۲، ۷ هزار و ۹۴، ۲۷ هزارو ۳۳۸ نفر ۷۲.۶۲ درصد

۱۳۹۶، ۳۸، ۷ هزار و ۴۵۷، ۲۸ هزارو ۳۳۸ نفر ۷۶.۰۳ درصد

۱۳۹۷، ۳۰، ۹ هزار و ۲۲۱، ۳۵ هزارو ۴۳ نفر ۷۷.۱۶ درصد

۱۳۹۸، ۳۳، ۷ هزار و ۷۷۰، ۲۹ هزارو ۵۲۷ نفر ۷۸.۱۳ درصد

۱۳۹۹، ۳۰، ۷ هزار و ۲۷۰، ۲۷ هزار ۶۲۸ نفر ۷۹.۱۱ درصد

مجموع ۲۳۰، ۵۸ هزار و ۳۲۸، ۲۲۲ هزار و ۳۹ نفر ۷۹.۱۱ درصد

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ با خدمت رسانی به ۳۸ روستا ضریب بهره مندی از آب در روستا‌های استان همدان به ۷۶.۰۳ درصد رسید، تصریح کرد: در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ با زیرپوشش قرار دادن ۶۳ روستای دیگر استان همدان شاخص بهره مندی از آب در مناطق روستایی این استان به ۷۸.۱۳ درصد ارتقاء یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ادامه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ روستای دیگر با جمعیت ۲۷ هزار و ۶۲۸ نفر زیر پوشش طرح‌ها و خدمات آبرسانی قرار گرفتند که برهمین اساس شاخص بهره مندی از آب در روستا‌های استان به رقم ۷۹.۱۱ درصد رسیده است.

استان همدان در مجموع دارای یک هزار و ۷۲ روستا دارد که براساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵ حدود ۴۰.۲ درصد از جمعیت یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفری این استان در روستا‌ها ساکن هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار