سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۰ هزار اعضای عضو هیئت علمی وزارت علوم مشمول افزایش حقوق ۵۰ درصدی و فوق العاده ویژه قرار نگرفتند. 
کد خبر: ۹۲۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ 28 December 2020
حجت الاسلام فلاحی در نشست با اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور که در بستر فضای مجازی برگزار شد با اشاره به ایام حزن انگیز فاطمیه و عرض تسلیت این ایام گفت که هر زمان هر کاری را با توسل به حضرت زهرا انجام دهیم قطعاً اثرگذار و نتیجه بخش خواهد بود.
 
به گزارش تابناک همدان؛ وی با اشاره به اینکه در بحث هیئت علمی دانشگاه‌ها مشکلات فراوانی داریم که اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور فرهنگیان و فنی حرفه‌ای در این بین دارای بیشترین مشکلات هستند.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش با بیان اینکه در کمیسیون آموزش هر دو عضو از این کمیسیون مسئول پیگیری مشکلات برخی از واحد‌ها و سازمان‌های علمی هستند که بررسی مشکلات دانشگاه‌های پیام نور، فرهنگیان، فنی حرفه‌ای و جامعه المصطفی به عهده بنده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: طرح جهش تولید دانش بنیان که حل کننده مسائل دانش بنیان‌ها و نهاد‌های زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است نهایی شده است.

 وی عنوان کرد در این طرح سعی شده تمامی مواردی که دست و پا گیر است حذف گردد و مجوز شرکت‌های دانش بنیان تسهیل گردد.
 
وی با اشاره به وجود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها دعوت کرد از این فرصت استفاده کنند.

فلاحی گفت با توجه به برنامه باید ۶۵ هزار شرکت دانش بنیان داشته باشیم که در حال حاضر ۶ هزار شرکت دانش بنیان داریم که سهم این‌ها هستند و فناوری یکسان نیست برخی استان‌ها مانند تهران بیشترین سهم را در آن و برخی هم مانند همدان سهم کمتری داشتند که باید آن‌ها را توسعه داده و بودجه آن‌ها توجه ویژه شود.

نماینده مردم همدان با بیان اینکه متوجه مشکلات اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستیم و پیگیر رفع مشکلات و تبعیض و ناعدالتی موجود بین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت هستیم.

فلاحی با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ کشور غیر واقعی است افزود نحوه اختصاص بودجه به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری خود از نقاط ضعف بودجه است. 

سخنگوی کمیسیون آموزش با بیان اینکه متاسفانه عمده مشکلات کشور در بحث مدیریت ضعیف در داخل است گفت مشکلات اعضای هیئت علمی دانشگاه به خاطر ضعف مجموعه وزارت علوم است که ما در این مدت در موضوعات مختلف نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ سوال از وزیر علوم و طرح کرده ایم.
 
در این نشست اساتید و اعضای هئت علمی برخی از دانشگاه‌ها مشکلات اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم را به نمایندگی از سایر اعضای هیئت علمی مجموعه وزارت علوم عنوان کردند از جمله تبعیض در بین حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با وزارت بهداشت که باعث شده است اعضای هیئت علمی به جای تمرکز کامل بر حوزه علم درگیر مسائل معیشتی گردند.

۸۰ هزار اعضای عضو هیئت علمی وزارت علوم مشمول افزایش حقوق ۵۰ درصدی و فوق العاده ویژه قرار نگرفتند. 

درپایان این نشست قرار شد نامه مکتوبی مبنی بر عدم پرداخت فوق العاده ویژه تحویل حجت الاسلام فلاحی داده شود تا به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار