فرماندار اسدآباد:
نزدیک به ۶۴ هزار هکتار جنگل، اراضی جنگلی و ذخیره گاه جنگلی در استان همدان وجود دارد.
کد خبر: ۹۲۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 28 December 2020
نزدیک به ۶۴ هزار هکتار جنگل، اراضی جنگلی و ذخیره گاه جنگلی در استان همدان وجود دارد.
 
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان هنمدان: سعید کتابی فرماندارشهرستان اسدآباد با بیان اینکه جنگل کاری در این شهرستان ۲ برابر شده است گفت: تعهد جنگل کاری این شهرستان در سال گذشته ۱۰۰ هکتار بود که ۲برابر تعهد و ۲۰۰ هکتار انجام شده است وامسال نیز ۸۰ هکتار به وسعت این جنگل‌ها اضافه می‌شود.

«سعید کتابی» فرماندار اسدآباد روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود: این جنگل کاری شامل ۱۵۰ هکتار در شهر اسدآباد و ۵۰ هکتار در شهر آجین انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در راستای طرح توسعه جنگل کاری در ۸۰ هکتار از اراضی مجاور گردنه اسدآباد توسط منابع طبیعی آغاز شده و گونه‌هایی نظیر داغ داغان، راناس، انار وحشی، زالزالک، سنجد و سماق در حال کاشت است.

کتابی عنوان کرد: با توجه به چشم انداز زیبای گردنه اسدآباد و واقع شدن گردنه در ورودی شهر توجه به زیباسازی ورودی شهر و جنگل کاری این چشم انداز زیبا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اسفندیار خزائی مدیرکل منابع طبیعی استان همدان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: از سال ۹۷ تاکنون ۹.۵ میلیارد تومان اعتبار در زمینه جنگل، مرتع و آبخیزداری در شیلاندرعلیا و سفلی شهرستان اسدآباد هزینه شده است.

خزائی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارفصول آب به منابع طبیعی استان گفت: انتظار است در بحث فصل آب از نظر اعتبارات منابع طبیعی شهرستان کمک شود چرا که با این اقدام اعتبارات ملی مطلوبی را می‌توان به سمت شهرستان سوق داد وطرح‌های آبخیزداری بیشتری در این شهرستان اجرا کرد که نقش بسزائی در حفظ منابع پایه آب وخاک دارند.

هر ساله در یک‌هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی این استان عملیات احیا، اصلاحی و بذرکاری و در یک‌هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی نیز عملیات احیا و بازسازی اجرا می‌شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار