مدیر عامل خانه هوش استان همدان گفت: نقطه تمایز مجموعه این است که بصورت کاملا تخصصی وارد حوزه بازی های فکری شده و از برگزاری دورهای تکراری که در همه آموزشگاه برگزار می شود خود داری کردیم؛ کودکان استعداد‌ها و توانمندی‌های مهارتی و ذهنی متفاوتی دارند لذا هدف در مجموعه شناشایی و تقویت این استعدادهاست.
کد خبر: ۹۲۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ 28 December 2020
تمایز خانه هوش تخصص دربازی‌های فکری
 
مدیر عامل خانه هوش استان همدان در خصوص فعالیت‌های مجموعه گفت: هیچگونه کلاس تئوری برگزار نمی‌شود با اینکه تاکید بسیاری به برگزاری کلاس‌های تئوری بود، اما با توجه به رسالتی که از ابتدا داشتیم همچنان بر منای آن پیش می‌رویم و کلاس تئوری در مجموعه تشکیل نمی‌شود.

به گزارش تابناک همدان، علی رضا خرمرودی افزود: با توجه به اینکه یک دهه از آغاز به کار مجوعه می‌گذرد می‌توان گفت خانه هوش، نمونه مشابهی ندارد با وجود اینکه الگو برداری‌هایی از آن شد، اما فعالیت آن‌ها مستمر نبوده و در کوتاه مدت تعطیل شدند.

وی گفت: نقطه تمایز مجموعه این است که بصورت کاملا تخصصی وارد حوزه بازی های فکری شده و از برگزاری دورهای تکراری که در همه آموزشگاه برگزار می شود خود داری کردیم؛ کودکان استعداد‌ها و توانمندی‌های مهارتی و ذهنی متفاوتی دارند لذا هدف در مجموعه شناشایی و تقویت این استعدادهاست.
 
مدیر عامل خانه هوش اشاره‌ای به تدوین کتاب‌هایی در داخل این مجموعه کرد و خبر داد: با توجه به اینکه یک سری از آموزش‌هایی که صورت می‌گیرد منابعی ندارند و ابتدا فقط به صورت تجربه و دانش ابتدایی بود، اما توانستیم با تجربه‌هایی که به دست آوردیم در آینده نزدیک تجربیات خود را به صورت کتاب عرضه کنیم.

خرمرودی افزود: برای این منظور از ابتدای سال ۹۸ در حال جمع آوری منابع آموزشی که در حوزه‌های خانه هوش در حال اجرا هستند بودیم که در این حیطه ۱۵ کتاب برای اولین بار در حال تدوین است که این تعداد به ۳۰ کتاب قابل عرضه می‌رسد.

وی در خصوص بازی‌هایی که در خانه هوش برگزار می‌شود گفت: درون مجموعه استفاده از موبایل و تبلت ممنوع است و سعی شده با بازی‌هایی که انجام می‌شوند خانواده‌ها نیز در کنار فرزندان خود بازی کنند.

خرمرودی اشاره‌ای به انواع بازی‌ها کرد این بازی‌ها عبارتند از: دومینو، اورگامی، مینی ربو، لیوان چینی، اتلوو، انواع سازه، نجوم، نقالی خوانی، نمایش خلاق و گویندگی که علاوه بر افزایش مهارت و خلاقیت باعث افزایش اعتماد بنفس کودکان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک سری از کلاس‌هایی که در خانه هوش در حال بارگزاری هستند امروزه جز تحصیلات دانشگاهی است گفت: کلاس‌هایی مانند نجوم و سازه‌های ماکرانی از مباحثی هستند که می‌شود برای کودکان با ساخت کار دستی و کار‌های عملی آموزش داد و در مجموعه در غالب چارچوب کودکان یک الی چهار ساله آوردیم. 

مدیر عامل خانه هوش تاکید کرد: با ظهور کرونا ویروس مجموعه تعطیل شد، اما پس از تعطیلی سه ماهه از خردادماه آموزش مجازی آغاز شد، باتوجه به اینکه ۷۰ درصد مخاطبان گروه سنی ۳ تا ۵ سال را شامل می‌شوند آموزش مجازی برای این گروه پاسخگو نبود لذا ابتدا شروع به آماده سازی فضا برای حضور هنر آموزان کردیم و با توجه به رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی زمینه را برای حضور محیا کردیم و حتی در این شرایط سعی کردیم که تمامی نیرو‌های خود را حفظ کنیم و می‌توان گفت اشتغالزایی و کارآفرینی صورت گرفته و فعالت آموزشگاه طبق قوانین ستاد کل کرونا در حال برگزاری است.

خرمرودی اشاره کرد که خانه هوش و خلاقیت محدود به یک فضای فیزیکی خاص نیست و افزود: همه تلاش خود را می‌کنیم که همه کودکان لبخند بر لب داشته باشند به همین منظوراز دوسال پیش تا قبل ظهور کرونا بحث خلاقیت و سلامت را برای بیماران سرطانی بیمارستان بعثت راه اندازی کردیم و سعی شد ساعاتی در بین این کودکان قرار بگیریم تا با ایجاد نشاط در روند بهبودی کودکان سهمی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر حضور در بین بیماران سرطانی با برگزاری برنامه‌ای به نام روستای خلاق، در ۲۰ روستای محروم حضور پیدا کردیم و سعی کردیم ساعاتی را با کودکان این مناطق سپری کنیم و همگی غرق در شادی باشیم.
 
 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار