مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به تهیه کاور برای دفن اموات و ۳۰۰ گان برای کادر درمان خاطرنشان کرد: ۵۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده و ۲ هزار و ۵۰۰ جفت دستکش و ۳۰ هزار عدد ماسک از جمله اقدامات در این شهرستان بوده است.
کد خبر: ۹۲۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 02 December 2020
به گزارش فارس حجت الاسلام رضا حاجی‌زین العابدینی اظهار کرد: موقوفات استان از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز ۷.۵ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف اعم از نیازمندان و بخش‌های دولتی و خدماتی کمک‌رسانی داشته‌اند.

وی به توزیع ۴ هزار و ۵۰۰ سبد کالا در شهرستان همدان اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ کیلوگرم گوشت گرم بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به تهیه کاور برای دفن اموات و ۳۰۰ گان برای کادر درمان خاطرنشان کرد: ۵۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده و ۲ هزار و ۵۰۰ جفت دستکش و ۳۰ هزار عدد ماسک از جمله اقدامات در این شهرستان بوده است.

وی با اشاره به تجلیل از ۵۰ خادم سلامت در شهرستان همدان و ۱۷۰ خادم سلامت در شهرستان ملایر افزود: در ملایر ۶ هزار و ۶۲۰ سبدکالا بین نیازمندان توزیع شد.

زین‌العابدینی با اشاره به توزیع ۵۰ هزار ماسک و ۱۵۰ هزار جفت دستکش در ملایر گفت: تهیه و توزیع ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی و دو عدد اکسیژن ساز نیز از اقدامات صورت گرفته در این شهرستان است.

 وی با بیان اینکه ۳۰۰ بسته معیشتی بین نیارمندان کبودراهنگ توزیع شد گفت: ۲۵ هزار ماست و ۱۲ هزار جفت دستکش در این شهرستان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به توزیع ۲۱۰ لیتر مایع ضدعفونی‌کننده در کبودراهنگ اشاره کرد و گفت: یک دستگاه اکسیژن‌ساز نیز به بیمارستان این شهرستان اهدا شد.

وی از توزیع ۳۳۰ سبد کالا در تویسرکان سخن گفت و افزود: در این شهرستان ۵ هزار ماسک و ۴۰۰ لیتر مایع ضدعفونی تهیه و توزیع شد.

زین‌العابدینی با بیان اینکه از ۳۵ خادم سلامت تویسرکان تجلیل شد عنوان کرد: ۱۲۰ بسته معیشتی نیز در شهرستان بهار توزیع شد.

وی با اشاره به توزیع ۵ هزار ماسک و ۱۰۰ لیتر مایع ضدعفونی بیان کرد: یک هزار و ۸۰۰ سبد کالا در نهاوند توزیع کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ عدد ماسک و ۲۰۰ لیتر مایع ضدعفونی‌کننده در نهاوند توزیع شد خاطرنشان کرد: با اقدام جهادی در نهاوند یک کارگاه تولید ماست راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ بسته سبد کالا بین نیازمندان شهرستان رزن توزیع شد گفت: یک‌هزار ماسک و ۳۰ لیتر مایع ضدعفونی نیز در این شهرستان توزیع کردیم.

زین العابدینی از توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی در شهرستان اسدآباد خبر داد و افزود: ۲۵ هزار ماسک و ۱۵۰ میلی لیتر مایع ضدعفونی در این شهرستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه ۴۱ هزار و ۸۰۱ بسته سبد کالا در مقابله با کرونا در استان توزیع شده است گفت: ۵۰ هزار و ۹۱۴ ماسک و ۲۴۲ هزار دستکش و ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر مایع ضدعفونی‌کننده در مقابله با ویروس کرونا توزیع کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه ۸۰۰ گان و ۶ دستگاه اکسیژن در مجموع تهیه و به مراکز درمانی ارسال شد گفت: از ۲۵۵ خادم سلامت نیز تجلیل شد.

وی تصریح کرد: آخرین کمک‌های موقوفات استان در طرح شهید سلیمانی رقم خورد که مبلغ ۲ میلیارد تومان بابت کمک به نیازمندان، کادر درمان و بخش‌های خدمات رسان دولتی و غیر دولتی هزینه شده است. 

 زین العابدینی بیان کرد: این اقدام در حالی است که بخش‌های زیرمجموعه اداره کل اوقاف استان مانند بقاع متبرکه کاملا تعطیل هستند و درآمد‌های آن‌ها تا حد صفر کاهش پیدا کرده، اما هزینه حقوق کارکنان و خدام این مراکز همچنان پرداخت می‌شود.

وی از توزیع یک‌هزار بسته معیشتی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال بین نیازمندان در شهرستان همدان در قالب طرح "شهید سلیمانی" خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۱۰۰ بسته سبد کالا در شهرستان ملایر به ارزش ۸۴۰ میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شد.

زین العابدینی به توزیع ۳۰۰ بسته سبد کالا در کبودراهنگ به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ بسته اقلام غذایی نیز به ارزش ۴۰ میلیون ریال بین نیازمندان تویسرکان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در نهاوند و اسداباد نیز ۵۰۰ بسته معیشتی توزیع شد عنوان کرد: در تهیه این اقلام ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی از ذبح ۱۴ گوسفند و توزیع ۴۳۰ کیلو گوشت گرم توسط مرکز افق بقعه متبرکه شاهزاده حسین (ع) سخن گفت و بیان کرد: ۴۰۰ لیتر آب میوه خاص بین کادر درمان توزیع شد.

 زین‌العابدینی با اشاره به تهیه و توزیع ۵۰۰ لیتر مواد ضد عفونی‌کننده افزود: ۱۰ هزار ماسک و یک‌هزار پرس غذای گرم نیز در این طرح توزیع شد.

وی با اشاره به تجلیل از ۱۳۰ جهادگر سلامت عنوان کرد: فرهنگ وقف یکی از سنت‌های کهن و ارزشمند و معنوی ماست که نشان داد در هر شرایطی می‌توان به جامعه کمک کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه حمایت از نهاد اوقاف بسیار مهم و توسعه آن موجب سعادت بیش از پیش جامعه خواهد بود تاکید کرد: موقوفات از هیچ اعتبار دولتی برخوردار نیستند و کاملا خودکفا عمل می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار