معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: تعطیلی‌های اعمال شده در اوایل آذر تا نیمه‌های آن به علت محدودیت‌های کرونایی هیچ‌گونه ارتباطی به کلاس‌ها نداشته و جلسات پا برجا بوده و این دو هفته به تاریخ ترم اضافه نخواهد شد.
کد خبر: ۹۲۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 02 December 2020
به گزارش فارس حسن ساریخانی در خصوص تمدید ترم جاری دانشگاه اظهار کرد: طبق تقویم آموزشی دانشگاه زمان شروع کلاس‌های دانشجویان ورودی‌های قبل، ۲۹ شهریور بوده که امسال به علت تغییرات ایجاد شده، دانشجویان جدیدالورود در ۲۴ آبان کلاس‌های خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: طبق مصوبه شورای دانشگاه برای جبران هشت هفته اختلاف آموزشی، سه هفته به ترم دانشجویان جدیدالورود اضافه می‌شود و مابقی کلاس‌ها به صورت جبرانی برگزار می‌شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: تعطیلی‌های اعمال شده در اوایل آذر تا نیمه‌های آن به علت محدودیت‌های کرونایی هیچ‌گونه ارتباطی به کلاس‌ها نداشته و جلسات پا برجا بوده و این دو هفته به تاریخ ترم اضافه نخواهد شد.

وی در مورد ساز و کار امتحانات پایان ترم دانشگاه نیز بیان کرد: امتحانات پایان‌ترم ورودی‌های جدید و قدیم این دانشگاه، در یک بازه زمانی مشخص و به صورت همزمان برگزار می‌شود.

ساریخانی با تاکید بر اینکه وقتی شرایط برای حضور فراهم نباشد قطعاً امتحانات به صورت مجازی برگزار خواهد شد تصریح کرد: در این شرایط به علت شیوع کرونا که احتمال حضور کم است، قطعا تمام امتحانات دوره کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری به صورت مجازی و از طریق سامانه درس‌افزار، ادوب‌کانکت و سامانه فرادید یا همان exam ۴ برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اساتید باید ضابطه‌مند عمل کرده و بر اساس تقویم آموزشی کلاس‌ها را برگزار کنند افزود: اگرچه ساعات برگزاری امتحان می‌تواند غیر از ساعات خودشان باشد، اما در صورتی که دانشجو و استاد بر سر تاریخ آن به توافق رسیده باشند و زمان امتحان تداخلی با دیگر کلاس‌ها نداشته باشد، می‌توانند برای این تغییر از طریق نظرسنجی با همکلاسی‌های خود ادغام کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا یادآور شد: شورای آموزشی دانشگاه در خصوص امتحانات شفاهی هیچ‌گونه محدودیتی قائل نشده و اساتید می‌توانند امتحانات را به صورت شفاهی نیز از بستر‌های گفته شده برگزار کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه تاریخ برگزاری آزمون جامع دکتری که وابسته به آزمون زبان است، به بهمن‌ماه موکول شده است گفت: باید قبل از آن حداقل دو آزمون زبان برگزار شود؛ در صورت عدم امکان برگزاری باید مسئله را به شورای آموزشی ارجاع داده تا مجوز مربوطه در این زمینه را اخذ کنیم.

ساریخانی در خصوص کلاس‌های عملی دانشجویان نیز بیان کرد: شورای دانشگاه در رابطه با کلاس‌های عملی در تمام مقاطع تحصیلی موافقت کرده است که این کلاس‌ها برگزار نشود، مگر در موارد خاص آن هم به صورت مجازی و یا ترکیبی از مجازی و حضوری، که با شرایط حضور محدود ایجاد شده کنونی، لازم است در وضعیت مناسب بتوان امکان برگزاری را برقرار کرد.

وی اضافه کرد: دانشجویان برای حذف ترم بدون سنوات می‌توانند درخواست دهند که این فرآیند بدون نیاز به مستندات انجام می‌شود، در حالی که حذف ترم با سنوات نیازمند ارائه مستندات است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا خاطرنشان کرد: کمیسیون موارد خاص با بررسی این مستندات درباره این موضوع تصمیم می‌گیرد هرچند دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سنوات اضافه نمی‌توانند درخواست حذف ترم بدون احتساب سنوات را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در مقطع کارشناسی کسانی که انتخاب واحد کرده‌اند باید ابتدا حذف ترم کرده و سپس درخواست مرخصی بدهند افزود: کسانی که انتخاب واحد انجام نداده‌اند، می‌توانند مستقیم درخواست مرخصی دهند.

ساریخانی از راه‌اندازی یک سیستم پیشخوان تسویه‌حساب خبر داد و گفت: بخش زیادی از کار‌های این سیستم انجام شده است و از طریق آن می‌توان تمام مراحل درخواست تسویه‌حساب و مراحل فارغ‌التحصیلی دانشجویان را به صورت مجازی انجام داد، که دیگر نیازی به انجام کار‌ها به صورت حضوری نباشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار