رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در همدان با تأکید بر اینکه باید مردم آگاه باشند چه کسانی را انتخاب می‌کنند، افزود: افرادی که به عنوان نماینده به مجلس راه پیدا می‌کنند نیز باید بدانند برای چه اموری به مجلس می‌روند؛ مجلس انقلابی به دنبال رفع خواسته‌ها، نیاز‌ها و ضروریات جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 01 December 2020
به گزارش فارس حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده با تبریک فرا رسیدن «روز مجلس شورای اسلامی» به نمایندگان اظهار کرد: مجلس انقلابی مجلسی است که در راستا خواسته‌های انقلاب اسلامی حرکت کند.

وی با بیان اینکه در مجلس به قوانینی در مجلس نیاز داریم که به نفع اسلام و انقلاب باشد، گفت: برخی از قوانین از زمان رضاشاه مانده که باید نسبت به بررسی و تدوین قوانین جدید و متناسب با نیاز‌های جامعه اقدام شود.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در همدان با تأکید بر اینکه باید مردم آگاه باشند چه کسانی را انتخاب می‌کنند، افزود: افرادی که به عنوان نماینده به مجلس راه پیدا می‌کنند نیز باید بدانند برای چه اموری به مجلس می‌روند؛ مجلس انقلابی به دنبال رفع خواسته‌ها، نیاز‌ها و ضروریات جمهوری اسلامی است.

وی برخورد ساده‌انگارانه برخی نمایندگان با مسائل را یکی از مشکلات دانست و تصریح کرد: متأسفانه می‌بینیم یک نفر یک مقاله منتشر کرده و یا یک حزب، هیاهویی راه می‌اندازند و بلافاصله نمایندگان در مقابل هیاهو کم آورده و شروع به مقابله کرده و یا کوتاه می‌آیند.

ارزنده با تأکید بر اینکه مجلس نباید در دام هیاهو‌های حزبی و گروهی بیفتد، ادامه داد: نمایندگان استان قریب به اتفاق افراد انقلابی هستند، بنابراین انتظار می‌رود با یکدیگر متحد، منسجم و یکدل باشند و در مسائل استان که لازم به پیگیری است را مد نظر داشته باشند.

نمایندگان از اینکه بخواهند به فکر یارکشی و مهره‌چینی باشند به شدت اجتناب کنند

وی در توصیه به نمایندگان استان گفت: نمایندگان از اینکه بخواهند به فکر یارکشی و مهره‌چینی باشند باید به شدت اجتناب کنند چراکه چنین موضوعی جزو وظایف نمایندگان مجلس نیست و مردم نیز اینگونه مسائل را قبول نمی‌کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در استان همدان با تأکید بر اینکه نمایندگان از مهره‌چینی در مسئولیت‌های مختلف اجتناب کنند، گفت: اینگونه مسائل ضرر بسیار بزرگی برای استان و انقلاب است؛ اگر هر یک از نمایندگان بخواهد به طور مجزا کار کند آفت برای نظام و انقلاب خواهد بود.

وی بیان کرد: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی بعد از رأی آوردن کاندیدا‌های مد نظر تا کنون جلسات مختلفی با تعدادی از این نمایندگان برگزار کردند، اما به دلیل شیوع کرونا تنها دو بار موفق به گردآوری آن‌ها شده‌ایم.

ارزنده با بیان اینکه در جلسات مختلف با تعداد شورای اصلی استان و یا شهرستان‌ها مطالبات مطرح شده است، افزود: پاسخ‌هایی مطرح شده و نمایندگان عنوان کرده‌اند به دنبال پیگیری مطالبات و خواسته‌های مردم هستند و شورای ائتلاف نیز مطالبات را به سمع و ظنر نمایندگان رسانده است.

وی بحث اشتغال و تحقق شعار سال را مهمترین مطالبات عنوان شده دانست و تصریح کرد: از نمایندگان درخواست رفع کاستی‌ها، نیاز‌ها و مشکلات واحد‌های تولیدی را داشته‌ایم؛ در شورای ائتلاف نیز فردی مسئول نیازسنجی در شهرستان‌ها قبل از برگزاری جلسات با نمایندگان شده است.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در استان همدان با بیان اینکه شورای ائتلاف هر شهرستان نیز در جلسه شورا با نمایندگان حضور دارد، ادامه داد: علاوه بر مطالبات استانی، مطالبات شهرستان‌ها نیز از سوی شورای ائتلاف شهرستان‌ها در جلسات مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم در ابتدای راه است و به قدری مشکلات طی سال‌های گذشته ایجاد شده که بری حل هر یک باید حداقل چهار سال زمان بگذارند و طی این هفت ماه نیز سعی بر حل مشکلات مختلف داشته‌اند.

عده‌ای دوست ندارند مجلس به معنای واقعی انقلابی را ببینند

ارزنده گفت: بسیاری از مشکلات به مجلس برنمی‌گردد بلکه متأسفانه مسئولان اجرایی طوری رفتار می‌کنند که نمایندگان مجبورند سایر مسائل را کنار گذاشته و به مشکلاتی که دولت به وجود می‌آورد رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه مجلس طی ۱۰ دوره قبل نتوانسته در تراز انقلاب اسلامی باشد، گفت: اگر مجلس در تراز انقلاب بود این همه مشکل قانون‌گذاری نداشتیم، مجلس ادوار گذشته بیشتر به سیاسی‌کاری مشغول بودند تا قانون‌گذاری و این موضوع باعث شده مجلس در تراز انقلاب نباشد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در استان همدان بیان کرد: در حال حاضر مهمترین رسالت مجلس، پرداختن به نیازمندی‌ها نظام برای ثبات و تداوم و رفع مشکلات مردم است؛ مردم نمایندگان را به مجلس فرستاده‌اند که مشکلات آن‌ها در تمام زمینه‌ها و نه فقط معیشت حل شود.

وی گفت: البته باید مراقب باشیم به هر حال عده‌ای دوست ندارند مجلس به معنای واقعی انقلابی را ببینند و چه بسا مشکل‌تراشی کنند، ممکن است یکسری مسائل جزئی پیش آمده را علم کنند و دائماً به سر مجلس بزنند که بگویند مجلس موفق نبوده است.

ارزنده در پایان یادآور شد: باید مراقب باشیم در دام نقشه‌هایی که دشمنان نظام یا نفوذی‌ها و یا افرادی که از دید حزبی به مجلس نگاه می‌کنند، گرفتار نشویم و تا مسئله‌ای پیش آمد بلافاصله مجلس را بکوبیم؛ باید تا جایی که می‌توانیم از مجلس حمایت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار