دارالاکرام از طریق کمک‌های مردمی و بدون دریافت کمک‌های دولتی به فعالیت‌ ادامه می‌دهند که طبق آیین نامه تاسیس موسسه، در موارد خاصی قابل بهره برداری است و نمی‌توان از آن در همه امور و فعالیت‌ها استفاده کرد.
کد خبر: ۹۲۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱ 30 November 2020
دارالاکرام از طریق کمک‌های مردمی و بدون دریافت کمک‌های دولتی به فعالیت‌ ادامه می‌دهند که طبق آیین نامه تاسیس موسسه، در موارد خاصی قابل بهره برداری است و نمی‌توان از آن در همه امور و فعالیت‌ها استفاده کرد.
 
به گزارش تابناک همدان، محمد حسین رمضان زاده مسئول ارتباط با مخاطبان موسسه دارالاکرام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک همدان گفت: دارالاکرام با مخاطبان خود همراه است

رمضان زاده افزود: موسسات خیریه به نهاد‌ها و سازمان‌هایی غیرانتفاعی و عام المنفعه اطلاق می‌شود که به صورت دولتی، خصوصی و مردم نهاد در عرصه مسایل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و ... فعالیت می‌کنند.
 
وی خاطر نشان کرد، این موسسات به طور معمول از منابع مالی بسیار محدودی برخوردارند که از طریق کمک‌های مردمی و بدون دریافت کمک‌های دولتی (در موسسات غیردولتی) به فعالیت‌های خویش ادامه می‌دهند. این منابع طبق آیین نامه تاسیس موسسه، در موارد خاصی قابل بهره برداری است و نمی‌توان از آن در همه امور و فعالیت‌ها استفاده کرد.

وی گفت: خیریه دارالاکرام موسسه‌ای غیرانتفاعی با رویکردی فراسیاسی و فرامذهبی است که طبق منشور خیریه از هرگونه فعالیت اقتصادی منع شده است و با دریافت کمک‌های مردمی و حمایت‌های بانیان به فعالیت می‌پردازد. این سازمان مانند سایر سازمان‌ها واحدی به نام سی ار ام یا واحد ارتباط با مخاطبان دارد که از آن طریق با دانش آموزان، حامیان و همیاران همراه می‌شود و تبادل نظر، انتقاد و پیشنهاد می‌کند.
 
وی در پاسخ به این سوال که واحد ارتباط با مشتری یا همان سی ار ام در موسسه خیریه دارالاکرام تا چه اندازه برای موسسه کاربردی است گفت: مخاطبان اصلی دارالاکرام  طیف گسترده‌ای از دانش آموزان، حامیان، مددکاران و همیاران را شامل می شود.  در این واحد فعالیت‌های گوناگونی از جمله نظرسنجی و طرح سوال برای مخاطبان انجام می شود تا بتوانیم بهتر و بیشتر با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم. 
 
رمضان زاده تصریح کرد: از سمت موسسه سوالاتی برای مخاطبانمان مطرح می‌کنیم که در ارتباط با طرح‌های گوناگون نظرات متفاوت آن‌ها را جویا شویم. برخی از افراد از مجموعه فعالیت‌های دارالاکرام رضایت داشته و برخی انتقاد‌هایی به برخی از امور دارند. طبیعی ست که برخی از افراد از شیوه و مسیر کار ما رضایت و برخی نارضایتی داشته باشند.
برای مثال برخی از حامیان اعتقاد داشتند گزارشات ما از دانش آموزان به آن‌ها کم است، پس ما با برنامه ریزی این موضوع را بررسی و تلاش کردیم گزارشات بیشتر و با کیفیت بالاتری از روند رشد دانش آموزان برای حامیان ارسال کنیم. این موضوع از سمت دانش آموزان هم برای ما مطرح بود.
 
وی گفت: طی نظر سنجی از دانش آموزان جویا شدیم که آیا از مددکار خود راضی هستند یا خیر؟ بیشتر دانش آموزان رضایت خود را از مددکاران در این نظر سنجی اعلام کردند و خداراشکر ما مددکاران خوبی در این حوزه از موسسه داریم. گفتنی ست درخواست‌های متفاوت دانش آموزان هم مورد بررسی و انجام قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان بی پاسخ نمی‌ماند.

رمضان زاده درباره شیوه جذب مخاطبان گفت: تبلیغات موسسه بر عهده واحد روابط عمومی است؛ و واحد سی ار ام تبلیغاتی از این جهت انجام نمی‌دهد. در واقع کار واحد ما بعد از جذب مخاطبان به مجموعه آغاز می‌شود. واحد ارتباط با مخاطبان برای اینکه افراد بیشتر با فضای موسسه در ارتباط باشند از بروشور و کاتالوگ‌هایی استفاده می‌کند و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا اگر فردی نظر، پیشنهاد و یا انتقادی از روند کلی مجموعه دارد با ما در ارتباط باشد.

وی در مورد بحث نظر سنجی از مخاطبان گفت: یکی از مجموعه کار‌های موثر  در موسسه خیریه دارالاکرام بحث نظرسنجی است. به سبب مشغله کاری برخی از حامیان امکان گفت و گوی مفصل درباره موردی خاص درباره موسسه وجود ندارد، اما تعدادی از دانش آموزان بسیار مشتاق عمل کرده اند تا به امروز. به طور کل تعامل حامیان و سایر همراهان از این طریق خوب بوده و ما هم از این نظر رضایت داشته ایم.

وی در مورد شیوه عمل واحد ارتباط با مخاطب گفت:  به شیوه‌ای عمل کرده ایم که حامیان و افرادی که جذب موسسه شده اند راغب به همراه کردن گروهی دیگر شوند و افراد دیگر را با خود همراه کنند ما هم در ارتباط با آن‌ها این پیشنهاد را می‌دادیم که اگر از عملکرد کلی موسسه مایل و راضی هستند ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند. بسیاری از حامیان نیز این اتفاق را رقم زده اند و با اعتمادی که به موسسه داشته اند توانسته اند افراد بیشتری را جذب و با دارالاکرام همراه کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: ارتباط در دارالاکرام  بسیار مهم است و زمانی که مخاطب احساس کند فردی پشت تلفن یا گوشی موبایل هست ارتباط بیشتری برقرار می‌کند و احساس بهتری نسبت به ربات و ماشین دارد. عکس و گزارشی که از دانش آموز برای حامی ارسال می‌شود بسیار موثر‌تر از ارسال پیام است، زیرا حامی احساس می‌کند شخصی آن طرف تلفن و موبایل با او و اهداف نیکوکاری او همراه است.
رمضان زاده در پایان گفت:  ایزو‌های موسسه دارالاکرام  عبارتند از: iso۹۰۰۱:۲۰۰۸، iso ۱۰۰۰۴:۲۰۱۲، iso ۹۰۰۱:۲۰۱۵ هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار