رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان تویسرکان نیز با اشاره به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار سال ۹۶ تصویب شد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیل‌گر مسوولیت اجرای طرح را بر عهده دارد.
کد خبر: ۹۱۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 23 November 2020
به گزارش فارس از تویسرکان، فاطمه صلح‌میرزایی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری از تحقق بیش از ۹۳ درصدی تعهد اشتغالزایی در تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: از تعهد یک‌هزار و ۵۳۰ مورد اشتغال‌زایی امسال شهرستان، تاکنون یک هزار ۴۳۲ فقره شغل در سامانه ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه باید از فرصت‌ها در راستای رشد و توسعه همه‌جانبه شهرستان به نحو شایسته بهره‌برداری کنیم تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی این کارگروه به منظور تحقق تعهد ایجاده شده و حتی بیش از آن در خصوص اشتغال‌زایی برای افراد جویای کار در تویسرکان اهتمامی ویژه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان تویسرکان در ادامه اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را فرصتی مغتنم برای شناسایی و به‌کارگیری ظرفیت‌های و پتانسیل‌ها، اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد شهرستان دانست و گفت: آموزش‌های عمومی و تخصصی لازم در این طرح به صورت رایگان به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان تویسرکان نیز با اشاره به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار سال ۹۶ تصویب شد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیل‌گر مسوولیت اجرای طرح را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح جهاد دانشگاهی آموزش، شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندسازی با هدف پایدارسازی مشاغل خانگی انجام می‌شود، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را طرح بزرگ و گسترده‌ای خواند که نیازمند نگاه ویژه برای بهره‌مندی از آن برای شکوفایی و بالفعل رساندن ظرفیت‌های موجود و شناخته نشده شهرستان است.

احمد خدادادی پری به رتبه نخست تویسرکان در اشتغال‌زایی طی سال گذشته اشاره کرد و با تقدیر از عملکرد خوب دستگاه‌های اجرایی گفت: زمان زیادی تا پایان سال باقی نمانده برهمین اساس همه اعضا ضمن ایجاد شغل تعریف شده نهاد مربوطه، افزون بر تعهد خود به ارتقا اشتغال‌زایی شهرستان هم کمک کنند.

وی سهمیه پارک فناوری در اشتغال‌زایی تویسرکان را ۱۲ شغل دانست و تصریح کرد: متاسفانه پارک و فناوری در شهرستان تویسرکان فعال نداریم، و به تبع هم این فرصت شغلی هم تاکنون ایجاد نشده است.

اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای ۲ هزار و ۱۰۰ نفر همدانی

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان نیز مشاغل خانگی را یکی از ظرفیت‌های مهم در کارآفرینی و ایجاد اشتغال دانست و اظهار کرد: این طرح در سال ۹۶ در ۹ استان پایلوت توسط جهاد دانشگاهی به کارفرمایی وزارت کار اجرا و منجر به اشتغال برای ۲۰ هزار نفر شد.

وی با اشاره به اینکه سپس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی براساس شناخت نقاط ضعف و قوت در تنوع بیشتر در ۳۱ استان امسال کلید خورد افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۶ شهریور در استان همدان آغاز و ظرفیت این طرح ۲ هزار و ۱۰۰ نفر است که تلاش داریم به صورت یکسان در سطح شهرستان‌های استان انجام شود.

علی کلانترنیا با اشاره به انجام فاز مطالعاتی این طرح با محوریت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های در استان همدان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز پژوهشی، توانمندسازی و اتصال به بازار اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه توانمندشدن متقاضیان در مشاغل خانگی تحت آموزش‌های عمومی و تخصصی جهاد دانشگاهی قرار می‌گیرند بیان کرد: آموزش‌های عمومی توسط پیش‌ران‌ها با توجه به شیوع کرونا به صورت مجازی ارائه می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان با اشاره به عدم توجه به بازار به عنوان عاملی مهم در اجرا و موفقیت طرح‌های مختلف در گذشته تاکید کرد: برای توانمندسازی ۱۶۰ بانوی سرپرست خانوار استان کل فرآیند را به ویژه فاز اتصال به بازار به دقت مورد توجه قرار دادیم.

وی با بیان اینکه تمام مراحل در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به صورت رایگان انجام می‌شود تاکید کرد: توجه طرح توسعه مشاغل خانگی به اقشار آسیب‌پذیر به ویژه با شرایطی که ویروس کرونا ایجاد کرده، است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار