مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: درچند روز آینده این مرکز بر اساس تنوع سوالات در حوزه‌های مختلف روابط کار به خصوص حوزه جبران خدمت مراجع حل اختلاف و بیمه بیکاری پاسخگوی شهروندان است.
کد خبر: ۹۱۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 22 November 2020
به گزارش ایرنا روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، احمد توصیفیان افزود: همزمان با آغاز تعطیلی ۲ هفته‌ای ستاد مقابله با کرونا و با دستور " مقام عالی وزارت"، در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، حفظ سلامت جامعه هدف و کاهش مراجعات حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زمینه استفاده از مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری برای پاسخ به سوالات فنی از جمله مراجع حل اختلاف و بیمه بیکاری فراهم شد.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این مرکز اتصال به یکی از سرویس دهنده‌های اینترنتی کشور است، دیگر مزیت این مرکز را انتقال خط به مراکز دیگر و یا اتصال به اپراتور دورکار در منزل دانست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: درچند روز آینده این مرکز بر اساس تنوع سوالات در حوزه‌های مختلف روابط کار به خصوص حوزه جبران خدمت مراجع حل اختلاف و بیمه بیکاری پاسخگوی شهروندان است.

توصیفیان عنوان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند برای دریافت پاسخ سوالات خود، از ساعت هشت صبح تا ۱۵ بعدازظهر با شماره گیری کد ۰۲۱ سپس ۲۵۰۰ با این مرکز ارتباط برقرار کنند.

وی از راه اندازی مرکز نوآوری و توسعه بخش تعاون نیز خبر داد و آنرا گامی مثبت در راستای ارائه خدمات مناسب‌تر به تعاونی‌های دانش‌بنیان دانست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه راه اندازی مرکز نوآوری و توسعه بخش تعاون با هدف تسهیل‌گری در رونق و جهش تولید است، افزود: راه اندازی این مرکز زمینه مناسب برای استفاده از نخبگان علمی با هدف ترویج نوآوری و استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه تعاون و افزایش کارایی در راستای تجاری سازی محصولات تعاونی‌های دانش بنیان ایجاد می‌کند.

توصیفیان از جمله ویژگی‌های این شرکت‌های تعاونی را سرمایه‌بری کمتر با بهره‌وری بالاتر عنوان کرد و ادامه داد: وجود دارایی‌های نامشهود در این شرکت‌ها شامل ایده پردازی دانش، خلاقیت، نوآوری و جوان بودن از دیگر ویژگی‌های این نوع از شرکت‌های تعاونی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد دانش بنیان بر ایجاد مشاغل جدید تاکید دارد، عنوان کرد: باید به سمت و سوی مشاغل و تعاونی‎های جدید، استفاده از ظرفیت و توسعه فناوری اطلاعات در عرصه‎های مختلف و استفاده از زمینه‌هایی که درحوزه برندسازی و اتصال به بازار‌ها وجود دارد، حرکت کرد که با هماهنگی و تعامل مرکز نوآوری با جهاد دانشگاهی، به نحو مطلوبی انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار