بیش از ۳ هزار و ۳۱۶ هکتار اراضی ملی استان همدان برای اشتغالزائی وجهش تولید واگذار می شود.
کد خبر: ۹۱۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲ 17 November 2020
بیش از ۳ هزار و ۳۱۶ هکتار اراضی ملی استان همدان برای اشتغالزائی وجهش تولیدواگذار می شود.

به گزارش تابناک همدان؛ رضا الوندی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اهمیت حفظ و احیاء منابع طبیعی گفت: سه هزار و ۳۱۶ هکتار از اراضی ملی استان برای ساخت واحد‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی با هدف رونق اقتصادی و اشتغالزایی واگذار شده است. 

الوندی اظهار داشت: در کنارسایر وظایف ومسئولیت‌های محوله وسازمانی، یکی ازمهمترین فعالیت منابع طبیعی استعدادیابی اراضی، تعیین کاربری مناسب اراضی و انتقال زمین به متقاضیان با هدف اشتغالزایی و کمک به چرخه اقتصاد و تولید است.

وی اضافه کرد: اداره استعدادیابی منابع طبیعی تا سال ۸۵ با نام اداره واگذاری اراضی شناخته می‌شد، اما پس از تفکیک وظایف بین اداره کل منابع طبیعی و مدیریت امور اراضی و واگذاری امور مربوط به زمین به مدیریت امور اراضی، به نام اداره استعداد یابی منابع طبیعی فعالیت خود را در ۲ بخش تقاضا و عرضه محور شروع کرد. 

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان همدان ادامه داد: در فعالیت‌های تقاضا محور، متقاضی زمین با در دست داشتن طرح مصوب تولیدی و کشاورزی به مدیریت امور اراضی مراجعه کرده و پس از استعلام از منابع طبیعی و انجام مطالعات حقوقی، استعدادیابی عرصه از نظر مباحث فنی و بر اساس دستورالعمل‌های سازمانی صورت می‌گیرد.

الوندی افزود: بر اساس این مطالعات مشخص می‌شود که زمین مناسب زراعت و کشاورزی برای مصارف کشاورزی و اراضی با خاک نامناسب برای صنعت و خدمات واگذار شود.

وی در رابطه با درخواست زمین از سوی افراد حقیقی و حقوقی برای فعالیت‌های اقتصادی اظهار داشت: قبول یا رد واگذاری اراضی به عهده مدیریت اراضی جهاد کشاورزی است که افراد به اداره یادشده مراجعه و نسبت به ارائه درخواست اقدام می‌کنند.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان همدان گفت: پس از مکاتبات لازم با منابع طبیعی و انجام مطالعات حقوقی و فنی، در کمیسیونی با حضور مدیران و معاونان سازمان جهادکشاورزی، مدیریت اراضی و منابع طبیعی به نام کمیسیون استعدادیابی و تخصیص اراضی مطرح می‌شود و در صورت تایید اعضای کمیسیون نسبت به تخصیص زمین اقدام می‌شود.

الوندی با بیان اینکه واگذاری زمین به اشخاص حقیقی به صورت اجاره ۹۹ ساله است، اضافه کرد: امسال بیشترین میزان واگذاری زمین برای احداث واحد‌های تولیدی، کشاورزی و صنعتی مربوط به شهرستان ملایر با واگذاری ۱۴۱ هکتار است.

وی افزود: این اداره کل در راستای افزایش بهبود کسب و کار و رونق تولید، با اجاره زمین گام‌های اساسی در اشتغالزایی برداشته است.

معاون حفاظت و اموراراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان اضافه کرد: بازدید و شناسایی مکان واگذاری توسط کارشناسان منابع طبیعی شهرستان‌ها با حضور شخص متقاضی از مراحل اولیه واگذاری زمین است. 

الوندی گفت: پس از تصویب کمیسیون واگذاری و قبل از عقد قرارداد واگذاری زمین پرداخت حقوق عرفی به منابع طبیعی باید توسط متقاضی صورت گیرد تا برای احیا و اصلاح مراتع منطقه مورد بهره برداری قرار گیرد.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار