مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان همدان، کتابخانه این دانشگاه را با ۳۳ هزار جلد کتاب، یکی از مجهزترین کتابخانه‌های دانشگاه‌های استان دانست و افزود: مهمانسرای معلم این دانشگاه با هفت سوییت مجهز، آماده خدمات رسانی به معلمان سراسر کشور است.
کد خبر: ۹۱۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ 17 November 2020
به گزارش ایرنا، علی نجفی  در نشستی با خبرنگاران افزود: دانشگاه فرهنگیان همدان ۲ پردیس دارد که دانشجویان پسر در پردیس شهید مقصودی و دانشجویان دختر در پردیس شهید باهنر مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه تنها دانشگاه تک جنسیتی استان دانشگاه فرهنگیان است، اظهار داشت: این دانشگاه سال ۱۳۷۱ آغاز به کار کرده و امکاناتی همچون آزمایشگاه مجهز شیمی، فیزیک و زیست دارد.

نجفی عنوان کرد: پردیس شهید مقصودی مجهز به سلف سرویس و آشپزخانه مکانیزه با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ نفر و سالن چند منظوره بدنسازی است.

وی ادامه داد: ساختمان جدید آموزشی این پردیس در چهار طبقه در فضای ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع در حال ساخت است و ادامه روند ساخت آن نیاز به اعتبارات سازمان نوسازی مدارس دارد.

مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان همدان، کتابخانه این دانشگاه را با ۳۳ هزار جلد کتاب، یکی از مجهزترین کتابخانه‌های دانشگاه‌های استان دانست و افزود: مهمانسرای معلم این دانشگاه با هفت سوییت مجهز، آماده خدمات رسانی به معلمان سراسر کشور است.
وی تاکید کرد: پردیس شهید باهنر با وجود اینکه در بهترین نقطه شهر قرار دارد، با محدودیت‌های خاصی روبرو است و از لحاظ فضای آموزشی و محیط تحصیل با مشکلات فراوانی مواجه است.

نجفی ادامه داد: این مجموعه یک ساختمان اداری و رفاهی و ۲ خوابگاه با ظرفیت ۴۵۰ نفر دارد؛ کلاس‌های آموزشی این دانشگاه در ۱۷ کلاس فرسوده باقرالعلوم که کد تخریب دارد، برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در مجموع پنج رشته آموزشی در این دانشگاه تدریس می‌شود که رشته‌های آموزش ابتدایی، علوم تربیتی و علوم اجتماعی به صورت مشترک در هر ۲ پردیس و مشاوره کودکان استثنایی و ادبیات فقط در پردیس شهید مقصودی ارائه می‌شود. 

مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان همدان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان از یادگار شهیدان رجایی و باهنر است، بیان کرد: با توجه به لزوم افزایش ورودی‌ها به دانشگاه فرهنگیان و افزایش تعداد بازنشستگان، آموزش و پرورش زمینه ایجاد مجمع خیرین دانشگاه فرهنگیان در مهر ماه سال ۱۳۹۷ را فراهم کرد.
وی افزود: همدان چهاردهمین استانی است که انتخابات هیات مدیره این مجمع خیرین را تشکیل می‌دهد.
علی نجفی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه متخصص وظیفه سنگینی در تربیت معلمان دارد، گفت: توجه به اعتبارات دولتی برای فعالیت این مجمع خیریه کافی نیست و برای اجرای اهداف آن نیاز به کمک خیران دارد.
وی اظهار داشت: برنامه ریزی برای گسترش فرهنگ وقف، توسعه طرح‌های عمرانی دانشگاه، حمایت از دانشجویان مستعد و کم بضاعت و انجام امور معنوی، دعوت از خیران برای پویایی بیشتر و تدوین نقشه عملیاتی برای کمک به فرهنگیان از مهمترین اهداف این مجمع است.
مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان همدان با اشاره به اینکه آینده روشن کشور مستلزم بهره مندی از معلمان قوی، متخصص و فکور است، افزود: دانشجویان این دانشگاه از نظر امکانات در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها کمبود‌هایی دارند، اما با این وجود دانشجویان از زمان ورود به دانشگاه حقوق می‌گیرند، از خدمت سربازی معاف می‌شوند و چهار سال تحصیل آن‌ها جزو سنوات خدمت حساب می‌شود.
وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان همدان به شرط تامین امکانات و ساختمان، ظرفیت پذیرش ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو را دارد.
نجفی ادامه داد: ما مجوز ۱۴ رشته را داریم، اما به دلیل کمبود امکانات در حال حاضر پنج رشته تحصیلی دراین مرکز دایر شده است.
وی تاکید کرد: تاکنون تعامل بسیار خوبی با رییس هیات مدیره خیران مدرسه ساز، اداره کل نوسازی، برنامه و بودجه، استاندار و نماینده، ولی فقیه دراستان داشته ایم که امیدواریم با تشکیل یک کمیته متحد، مشکلات این دانشگاه را برطرف و برای آن چاره جویی کنند.
مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان همدان افزود: ۲۵ نفر در بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان عضو هستند که شامل ۱۵ نفر از سرمایه داران، پنج نفر فعال فرهنگی، سه نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه و ۲ معلم پیشکسوت هستند.
وی با اشاره به اینکه اساسنامه دانشگاه فرهنگیان سال ۱۳۹۱ در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شده است، ادامه داد: پژوهش محوری یکی از اولویت‌های دانشگاه فرهنگیان است.
 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان همدان نیز دراین نشست گفت: ماموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان تربیت معلمانی است که فرزندان این مرز و بوم را به خوبی آموزش می‌دهند.
حجت‌الاسلام محمدابراهیم افلاکیان با اشاره به اینکه بالاترین انفاق‌ها، انفاق به اهل علم است، افزود: یکی از آثار اجتماعی انفاق نجات جامعه از فقر است که موجب نجات جامعه از جهل و ناآگاهی می‌شود.
وی عنوان کرد: اگر کسی از منیت خود خارج و جامعه نگر شود و با انفاق کمک کند در مسیر زندگی نیز موفق خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار