عزیزاله یوسفی ضمن تکذیب شکست سطح سه تقاطع غیر همسطح شهید قهاری سعید، خواستار اجتناب از اظهار نظرات غیر کارشناسی و غیر علمی و پرهیز از تشویش اذهان عمومی شد.
کد خبر: ۹۱۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 15 November 2020
عزیزاله یوسفی ضمن تکذیب شکست سطح سه تقاطع غیر همسطح شهید قهاری سعید، خواستار اجتناب از اظهار نظرات غیر کارشناسی و غیر علمی و پرهیز از تشویش اذهان عمومی شد.

به گزارش عصر همدان، عزیزاله یوسفی، معاون امور زیربنایی و حمل ونقل شهری شهرداری همدان در خصوص انتشار اخباری مبنی بر شکست پل شهید قهاری سعید اظهار کرد: اظهار نظرات غیرکارشناسی و غیرمسولانه از سوی برخی از افراد غیرمرتبط با موضوعات فنی و شهری نه تنها موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود بلکه سو استفاده برخی رسانه‌های معاند را نیز به همراه دارد.

وی تصریح کرد: هیچ گونه شکستی در سطح سه تقاطع غیر همسطح شهید قهاری سعید وجود ندارد و تنها درز انبساطی این سطح از پل تخریب شده است و این اتفاق در تمامی پل‌های غیر همسطح متداول است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی درباره عملکرد این درز‌ها در تقاطع‌های غیرهمسطح، گفت: یکی از عناصر غیرسازه‌ای پل‌های شهری و تقاطع‌های غیرهمسطح درز‌های انبساطی هستند که به هیچ عنوان عملکرد سازه‌ای ندارند و عملکرد این درز‌ها صرفا در جهت کنترل تنش‌ها و رفتار‌های انبساطی و با توجه به تغییرات دمای محیطی هستند.

معاون امور زیربنایی و حمل ونقل شهری شهرداری همدان، بیان کرد: در چند روز اخیر شاهد جدا شدن لاستیک‌های درز انبساطی از عرشه و بالشتک‌های بتنی در یکی از محل‌های درز انبساط تقاطع سردار قهاری سعید بودیم که به محض مشاهده این موضوع از تردد خودرو‌ها در سطح سه این تقاطع جلوگیری شد و موضوع با مشاور و پیمانکار پروژه در میان گذاشته شد.

وی ادامه داد: عملیات بازسازی و تعمیر این قسمت از پل از سوی کارشناسان معاونت امور زیربنایی و حمل ونقل شهری و شهرداری منطقه چهار با همکاری پیمانکار پل در حال پیگیری است و جزئیات فنی نیز از مشاور و ناظر پل اخذ شده است.

وی علت این جداشدگی را تردد فراوان خودرو‌های عبوری دانست و گفت: با توجه به اینکه سطح سه تقاطع سردار قهاری سعید به عنوان محور مواصلاتی غرب کشور به مرکز می‌باشد شاهد تردد خودرو‌های سنگین، نیمه سنگین و سواری در این محور هستیم که موجب تخریب درز‌های انبساطی پل شده است.

یوسفی بیان کرد: این موضوع یکی اتفاق بدیهی و ساده است و هیچ گونه کاستی برعملکرد ساز‌های پل ندارد و در مدت زمان لازم تعمیرات اساسی و کیفی توسط پیمانکار انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حداقل یک ماه برای عملیات اجرایی این قسمت از پل زمان لازم است، عنوان کرد: با توجه به اینکه نوع بتن بالشتک‌ها و ابتدا و انتهای عرشه در محل درز انبساط از نوع بتن خاص (گروت) می‌باشد، باید مدت زمان جذب بتن حتما لحاظ گردد و با توجه به اینکه درز انبساط کل عرض عرشه را شامل می‌شود، در حال حاضر امکان تردد در این سطح وجود ندارد.

معاون شهردار همدان در ادامه افزود: به منظور ایجاد دسترسی و تردد خودرو‌های عبوری دسترسی موقت از سطح صفر تقاطع و همچنین بلوار سیدجمال الدین انجام خواهد شد که به دلیل تردد بالای انواع خودرو‌های عبوری در محور مذکور، حضور مستمر پلیس راهنمایی و رانندگی در این محل تا پایان عملیات اجرایی ضروری و انکارناپذیر است.

این مقام مسوول در خاتمه از اعتماد شهروندان به مدیریت شهری در سال‌های اخیر تشکر کرد و گفت: متاسفانه شاهد برخی اظهارنظر‌های غیرکارشناسی و شخصی از سوی افراد غیر مرتبط با موضوعات مدیریت شهری هستیم که هیچ گونه تخصصی در زمینه ساز‌های شهری و اصول فنی ندارند، لذا انتظار داریم افراد مسوول در زمینه‌های مختلف با اظهارات غیرکارشناسی موجب نگرانی شهروندان و تشویش اذهان عمومی نشوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار