سرپرست راهداری همدان در مانور ایمنی حمل و نقل؛
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بر تلاش جمعی در جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و افزایش ایمنی در جاده‌ها تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ 15 November 2020

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بر تلاش جمعی در جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و افزایش ایمنی در جاده‌ها تأکید کرد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، صفر صادقی راد در مراسم مانور ایمنی حمل و نقل با اشاره به اینکه موفقیت نیرو‌های راهداری در ارتقاء افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش سوانح رانندگی در گرو همکاری مردم و فرهنگ سازی در این استان است، اظهار داشت: نگهداری جاده‌ها موضوع مهمی است که برای تحقق آن باید مردم و رانندگان، نیرو‌های راهداری را در انجام وظایف قانونی خود بیش از گذشته یاری دهند و در این مورد به فرهنگ‌سازی نیاز داریم.

او افزود: یکی از عوامل مهم در این زمینه افزایش آگاهی، دانش و تجربه رانندگی، ترویج فرهنگ ایمنی و آموزش ایمنی ترافیک است.

صادقی راد ادامه داد: نظارت و نگهدای راه‌ها سرمایه محسوب می‌شود که این موضوع به همکاری تمامی مردم و مسئولان بستگی دارد.

او اضافه کرد: مردم و رانندگان باید در حراست از جاده‌ها و نگهداری آن در کنار مسئولان وظایف ملی خود را انجام دهند. 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان به تجهیزات و توان این اداره کل در بحث ایمنی راه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۰۰ دستگاه وسایل راهداری و راهسازی و همچنین تمامی عوامل و ماشین آلات در راهدارخانه‌ها مستقر شده اند.

صفر صادقی راد در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در هفته ایمنی حمل و نقل جاده ای، ابراز داشت: پخش برنامه سیمای راهبران از سیمای مرکز همدان، توزیع کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت و ارسال ۱۴۰ هزار پیامک ایمنی برای استفاده کاربران جاده‌ای از جمله اقدامات این اداره کل در این هفته است.

او دیدار با امام جمعه همدان و تبیین برنامه‌های این هفته را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان و بیان کرد: تقاضای ما از ایشان این است که از امامان جماعات مساجد استان به ویژه روستا‌ها بخواهند که مباحث ایمنی را تبیین کرده و مباحث مرتبط به ایمنی را به روستاییان اعلام کنند.

این مسئول یادآور شد: ۲۹ آبان روز بدون حادثه نامگذاری شده و در این زمینه می‌طلبد همه همکاران و دست اندرکاران پای کار باشند تا تصادفی نداشته باشیم.

گفتنی است، در این مانور که امروز به شکل نمادین در ساختمان شماره ۲ راهداری استان (شهید تحریری) برگزار شد، خودرو‌های خدمات رسان نیرو‌های امدادی از راهداری، هلال احمر، اورژانس و پلیس راه، توان تجهیزات خود را به نمایش گذاشتند.

به پیشنهاد جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه، هفته ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده و مراسم و برنامه‌های خاص در این هفته اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار