مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: اولویت ورود صندوق کارآفرینی امید در بازسازی و نوسازی اتوبوس‌ها وتاکسی‌های شهر‌های بزرگ کشور تاثیربیشتر فعالیت‌های اجتماعی دراشتغال دارد و سازمان برنامه وبودجه کشور از اینکه صندوق کارآفرینی امید را به عنوان عاملیت این تفاهم نامه قرار دادند سپاسگزارم و امیدوارم در اسرع وقت خدمات مورد نیاز شهرداری‌ها وشرکت‌های خصوصی در امر حمل ونقل فراهم شود.
کد خبر: ۹۱۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹ 10 November 2020
انعقاد تفاهم‌نامه بازسازی اتوبوس‌های فرسوده ناوگان عمومی کشور
 
تفاهم نامه بازسازی اتوبوس‌های فرسوده ناوگان عمومی شهر‌های کشور بین سازمان برنامه و بودجه، صندوق کار آفرینی امید و شهرداران ۶۸ شهر امضا شد.
 
به گزارش تابناک همدان؛ جلسه انعقاد تفاهم‌نامه بازسازی اتوبوس‌های فرسوده ناوگان عمومی کشور با حضور معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و تعدادی از شهرداران کلان شهر‌ها برگزار شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: اثراتی که حمل ونقل در روند تثبیت فرصت‌های شغلی در کشور ایجاد می‌کند، برای صندوق بسیار حائز اهمیت است.

نوراله زاده با مهم ارزیابی کردن خدمات اجتماعی در کشور افزود: این نوع خدمات با نرخ سود بانکی توجیح اقتصادی ندارد، لذا صندوق کارآفرینی امید با نرخ کارمزد ۴% تسهیلات به شهرداری‌ها و شرکت‌های خصوصی فعال در حمل و نقل عمومی شهر‌ها ارائه خواهد نمود.

وی با تاکید به اهمیت فعالیت‌های اجتماعی و تاثیرآن در جامعه گفت: اولویت ورود صندوق کارآفرینی امید در بازسازی و نوسازی اتوبوس‌ها وتاکسی‌های شهر‌های بزرگ کشور تاثیربیشتر فعالیت‌های اجتماعی دراشتغال دارد و سازمان برنامه وبودجه کشور از اینکه صندوق کارآفرینی امید را به عنوان عاملیت این تفاهم نامه قرار دادند سپاسگزارم وامیدوارم در اسرع وقت خدمات مورد نیاز شهرداری‌ها وشرکت‌های خصوصی در امر حمل ونقل فراهم شود.

پیش از سخنان مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید دکترسید پورمحمدی در این مراسم گفت: با توجه به شرایط تحریم ومحدودیت‌های موجود در خرید اتوبوس نو، تعمیرات اساسی این اتوبوس‌ها در دستور کار دولت قرار گرفت و هدف این برنامه بهبود ناوگان حمل ونقل عمومی در شرایط شیوع ویروس کرونا، افزایش اشتغال در سال جهش تولید، ارائه خدمات در ناوگان عمومی اتوبوسرانی درون شهری، کمک به کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، افزایش بهره وری مصرف سوخت وارتقای ایمنی در حمل ونقل است.

وی افزود این طرح در قالب باز سازی ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در سطح ۶۸ شهر کشور به اجرا در خواهد آمد و تا کنون این تفاهم نامه برای ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر‌های تهران واصفهان منعقد و فرآیند اجرایی آن آغاز شده و امروز نیزتفاهم نامه باز سازی ۱۶۳۰ اتوبوس در سه کلان شهر کرج، اهواز وکرمانشاه در قالب ۶۸ شهر کشور امضاء و مبادله شد و تفاهمه نامه بازسازی ۲۶۷۰ اتوبوس ۶۳ شهر دیگر ابلاغ خواهد شد.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه در ادامه با اشاره به ساختار تامین مالی تعمیرات اساسی هر دستگاه اتوبوس شود گفت: ۲۲۴ میلیون تومان تسهیلات ۵ ساله بانرخ سود۴ درصد از سوی صندوق کار آفرینی امید کشور پرداخت می‌شود که یک سوم این مبلغ توسط سازمان برنامه وبودجه کشور در قالب وجوه اداره شده تامین خواهد شد. مابقی منابع مورد نیاز برای بازسازی اتوبوس‌ها از محل آورده متقاضی وکمک بلاعوض وتسهیلات شهرداری‌های کشور تامین خواهد شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار