مساحت ۲۰۰ هزار هکتارهدف گذاری پیش بینی شده، محقق خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵ 12 November 2020
اسفندیارخزائی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: طرح کاداستر اراضی ملی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم ۹ گانه محور‌های اجرایی سال ۱۳۹۹ ماست و این امر مهم درسال جهش تولید بصورت ویژه درحال انجام است و تاپایان سال مالی ۱۳۹۹ مساحت ۲۰۰ هزار هکتارهدف گذاری پیش بینی شده، محقق خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان: خزائی افزود: با توجه به تعامل خوب به وجود آمده با اداره ثبت اسناد، اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی باید در صدر فعالیت‌های منابع طبیعی قرارگیرد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:صبح پنجشنبه در جلسه کارگروه اعتبارات صندوق توسعه ملی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص وموقعیت اقلیمی وآب وهوائی در استان، علاوه بر نگاه استانی، نگاه ملی نیز به اقدامات منابع طبیعی در حوزه کاداستر اراضی ملی وجود دارد.

خزائی افزود: بیش از ۹۵%درصد از عرصه‌های منابع طبیعی استان همدان دارای سند مالکیت است و دریافت سند تک برگی (کاداستر) برای ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی این استان درسال‌جاری هدفگذاری شد.

وی ادامه داد: تاکنون برای ۷۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان سند تک برگی اخذ شده که ۶۸ هزار هکتار اسناد صادره در ۸ ماه سال جاری بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با تاکید بر اجرای طرح «۹ در ۹۹» که به عنوان نقشه راه سال جاری منابع طبیعی ترسیم شده است، عنوان داشت: از آنجا که طرح کاداستر در پیشگیری از تعرضات و تخلفات به عرصه‌های ملی و رفع مشکلات ثبتی و حقوقی نقش مؤثری دارد، عزم جدی منابع طبیعی با مشارکت وتعامل ثبت اسناد بر اجرای کامل این طرح در استان وجود دارد و با توجه به ارزش افزوده بالای زمین در همدان اجرای این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول اضافه کرد: ازمهمترین وظایف این اداره کل، تحقق بخشیدن به اهداف سازمانی شامل: حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری بهینه ازمنابع طبیعی موجود است که اصلی‌ترین اقدام برای رسیدن به آن براثر شناسایی، تشخیص و اعمال حاکمیت دولت و صدور اسناد اراضی ملی برای عرصه‌های منابع طبیعی بدست می‌آید.

خزائی تاکید کرد: تاثیر گذار‌ترین راهکار جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سود جو و فرصت طلب اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی به صورت تک‌برگ و کاداستر شده است وخوشبختانه با تعامل صورت گرفته با ثبت اسناد واملاک استان روند اخذ سند اراضی ملی با جدیت وسرعت در حال انجام است.

وی افزود: با ابلاغ دستورالعمل اجرای کاداستر اراضی ملی و دولتی در اواسط سال ۹۴، اصلاح نقشه‌های سنواتی و تبدیل اسناد دفترچه‌های به اسناد تک برگی به عنوان یک از اولویت‌های کاری ما در کنار سایر وظایف اصلی ومسئولیت‌های محوله در دستور کار ما قرار گرفته است.

خزائی یادآور شد: این اداره کل براساس آیین نامه‌ها و دستوالعمل‌ها و قوانین مرتبط در پنج محور شناسایی و تشخیص، انتشار آگهی، تعیین تکلیف اراضی اختلافی و قطعیت قانونی، اصلاح و بازنگری و پیگیری و اخذ اسناد مالکیت را با بهره مندی ازتمامی امکانات ونیرو‌های موجود در دستور کار دارد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان به اجرای بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌های خوبی که در شهرستان‌ها وجود دارد باید از ظرفیت این بند قانونی برای مشارکت تشکل‌هی منابع طبیعی و جوامع محلی در انجام پروژه‌های منابع طبیعی استفاده کرد.
 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار