رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد
۳۰۰ هکتار قرق وآغاز بذرکاری ۸۰ هکتاری گیاهان دارویی در مراتع روستای ترخین آباد شهرستان اسدآباد.
کد خبر: ۹۱۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱ 11 November 2020
۳۰۰ هکتار قرق وآغاز بذرکاری ۸۰ هکتاری گیاهان دارویی در مراتع روستای ترخین آباد شهرستان اسدآباد.

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان:، بهزاد شاهمرادی رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان اسدآباد اظهار کرد: در بذرکاری گیاهان دارویی مراتع روستای ترخین آباد بذرکاری ۸۰ هکتار گیاه دارویی گلرنگ در برنامه قرار دارد که در این راستا پیمانکار طرح کار خود را آغاز کرده است.
 
وی همچنین افزود: بذرپاشی گیاهان مرتعی به میزان ۱۵۰ هکتار در روستای حبشی از دیگر برنامه منابع طبیعی شهرستان بوده است که پیمانکار طرح مشخص شده و به زودی برنامه خود را در این راستا آغاز خواهد کرد.

شاهمرادی با بیان اینکه منابع‌طبیعی اسدآباد در راستای اهداف و سیاست‌های کلی سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کل کشور با تأکید بر چهار محور اساسی حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری انجام وظیفه می‌کند، گفت: امسال ۳۰۰ هکتار قرق بیولوژیک مراتع در داخل شهرستان در مناطق شیلاندر، کمک سفلی، شهراب و گردنه توسط منابع طبیعی انجام گرفت که با توجه به بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری و سال بارانی جاری وتراکم بالای پوشش گیاهی این مراتع، برای جلوگیری از هر گونه آتش سوزی در اواخر خردادماه امسال برای تعلیف و چرای دام عشایر آزادسازی شد.

وی خاطرنشان کرد: قرق مراتع یکی از سهل‌ترین و مؤثرترین روش‌های احیاء و اصلاح مراتع به شمار می‌آید که با هدف تقویت پوشش گیاهی‏، تولید بذر، حفاظت خاک، حمایت و نگهداری از دیگر پروژه‌های احیاء و اصلاح مطالعه و بررسی پوشش گیاهی صورت می‌گیرد.

شاهمرادی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرستان اسدآباد با وسعت ۱۱۹۵ کیلومترمربع دارای ۵۹ هزار هکتار اراضی ملی بوده که از این میزان ۵۳ هزار و ۸۱۹ هکتار به صورت مرتع است.

وی در رابطه با توسعه زراعت چوب در سطح شهرستان براساس سند راهبری یادآور شد: در اسفندماه سال گذشته ۶۰ هزار اصله نهال صنوبر بین مردم و کشاورزان توسط منابع طبیعی در همین راستا برای کشت الگویی توزیع شد که این برنامه قطعاً در اسفندماه سال جاری نیز انجام خواهد گرفت.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار