رییس اداره اوقاف سهرستان ملایر از محدود شدن برنامه های هفته وقف خبر داد و گفت: به خاطر شیوع ویروس کرونا برنامه‌های اوقاف طی امسال در دهه وقف محدود شده است.
کد خبر: ۹۱۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴ 29 October 2020

رییس اداره اوقاف سهرستان ملایراز محدود شدن برنامه های هفته وقف خبر داد و گفت: به خاطر شیوع ویروس کرونا برنامه‌های اوقاف طی امسال در دهه وقف محدود شده است.
 
به گزارش تابناک همدان از ملایر پژمان جعفری به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف در جمع خبرنگاران افزود: از سال گذشته تاکنون ۴۰ پرونده  در حوزه حقوقی داشتیم و در این پرونده ها ۲۰ هزار متر مربع از اراضی موقوفه از متصرفین با مبلغ ۲ میلیارد تومان به نفع اوقاف کسب درآمد شده و احکام علیه متصرفین صادر گردید و همچنین یک رقبه به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳۰ میلیارد تومان خلع ید و احکام آن صادر شده است.

جعفری با اشاره به میزان قراردادهای اجاره از سوی اداره اوقاف شهرستان ملایر تصریح کرد: در مبحث اجاره‌ها که حجم بالایی از فعالیت این اداره را تشکیل می‌دهد نیز طی دهه وقف سال گذشته تاکنون ۵۱۵ قرارداد اجاره تنظیم، تمدید و تجدید شده است.

رئیس اداره اوقاف ملایر بیان کرد: در بخش ثبتی طی این مدت ۱۷۶ هکتار سند مالکیت برای موقوفات اخذ شد که این زمینه ۳۷ جلد سند مالکیت با ۳۳ میلیارد تومان ثبت شده است.

وی تصریح کرد: در بحث فضاسازی مقبره سیف الدوله نیز به مساحت ۲ هزار متر مربع ۶۰ درصد کار با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان انجام شده و جزو نیات واقف است

جعفری افزود: کف‌سازی و بازسازی پارک بانوان، تکمیل لوازم بازی برای کودکان و دیوارنویسی پارک بانوان با ۴۰ میلیون تومان و دیوار کشی استخر سیفیه نیز با ۳۰۰ میلیون تومان انجام شد.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی سال گذشته عنوان کرد: پروژه میدان جهاد افتتاح شد و امسال نیز دو پروژه را تعریف کرده‌ایم که کار‌های مقدماتی آن شامل نقشه‌برداری و پروانه در حال انجام است و طی یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

جعفری خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها شامل یک پروژه در مسکن مهر با مساحت ۶ هزار متر با ۱۵ میلیارد تومان و یک پروژه شامل مجتمع تجاری مبلمان ملایر به مساحت ۱۵ هزار متر با ۳۰ میلیارد تومان است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه بقاع متبرکه نیز نما و کف‌سازی و محوطه‌سازی بقعه امامزاده ابراهیم طجرسامن انجام شده است اظهار کرد: بحث ساماندهی ورودی امامزاده عبدالله (ع) ملایر نیز در دست اقدام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اعلام کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۶ هزار و ۶۲۰ بسته ارزاق با ۲.۵ میلیارد تومان در بین نیازمندان توزیع شد که این تعداد بسته از محل نیت موقوفه سیف‌الدوله  در طی چند مرحله شامل ماه رمضان، ماه محرم و دهه وقف انجام شده است.

وی در ادامه با توجه به نیت واقف گفت: ۳۰ هزار پرس غذا با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع و ۷۰۰ میلیون تومان نیز در راستای کمک به بیماران صعب العلاج با ۱۲۰۰ مورد انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر یاد آور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا کمک‌های زیادی به مراکز درمانی در قالب مواد ضدعفونی‌کننده، لباس بیمارستانی و عرضه ماسک صورت گرفته است و در جلسه‌ای که با مجمع خیرین سلامت و موسسه آل یاسین داشتیم قرار شد در دهه وقف از محل نیت واقف ۸۳۰ بیمار سبد معیشتی و ۳۲۰ میلیون تومان کمک مالی شود که در این زمینه با معرفی نامه از مراکز این اقدام در حال انجام و واریز به حساب بیماران است.
 
وی خبر داد: در حال حاضر ۱۹۰ موقوفه در ملایر داریم و امسال یک وقف جدید در ملایر ثبت شده که این وقف شامل یک باب منزل مسکونی از سوی یکی از بانون خیر با مبلغ ۲ میلیارد تومان بوده است و یک وقف دیگر نیز برای ثبت در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار